כותרות אחרונות
Search

לקראת החורף: סוגי התה שיכניסו אתכם לאווירה חורפית.

צילום: אנסטסיה Shuraeva מן Pexels

 

 

לקראת החורף: סוגי התה שיכניסו אתכם לאווירה חורפית.

ביום חורף קר, כשאתם שומעים את טיפות הגשם המתחזקות בחוץ על חלונכם ואת הרעמים, אין כמו משקה חם שיחמם אתכם מבפנים, ויפזר ארומה נעימה בחדר. מושג התה אינו קשור רק למסורת האנגלית של שתייה אחר־הצהריים, לתה יש מסורת עתיקה בת מאות שנים ברחבי העולם. התה כולל מגוון סוגים ומינים, חליטות וטעמים שאליהם נוספים גיוונים משנה לשנה, כדי שכל אחד יוכל למצוא את מבוקשו ואת התה המועדף עליו. הנה כמה המלצות לסוגי תה שישדרגו לכם את החורף.

 

תה קמומיל

 קמומיל, הידוע גם בשמו העברי בבונג – חליטה בעלת ארומה עדינה ומיוחדת שלה יתרונות בריאותיים רבים לשתייה וגם בשימוש כצמח מרפא ברפואה העממית. התה מופק מצמח הקמומיל, צמח בר ממשפחת המורכבים הפורח בעונת האביב, והוא מיוצר מהפרחים של הצמח לאחר ייבושם. חליטת קמומיל אינה מכילה קפאין, והיא ניתנת גם לילדים קטנים ולתינוקות.

 

תה ג'ינג'ר

ידוע גם בשמו העברי זנגוויל – מיוצר משורש הג'ינג'ר המשמש בתעשיית המזון כתבלין לאכילה אחרי ייבוש, וכתוספת טעם למשקאות, לממתקים, לעוגיות ועוד. לג'ינג'ר טעם מרענן ומעט חריף, ומייחסים לו תכונות ממריצות ומחממות. הוא מצוין לשתייה בחורף, ולמי שמעדיף לעדן את הטעם החריף, מומלץ להוסיף לימון ודבש וליהנות מחמימות עם ארומה מרעננת.

 

צילום: אנסטסיה Shuraeva מן Pexels

 

תה ירוק

לתה הזה יש יחסי ציבור טובים ולא בכדי, כיוון שתה ירוק ידוע ביתרונותיו הבריאותיים ובטעמים הרבים שניתן לשלב איתו. התה הירוק מופק מהצמח קמליה סיננזיס הגדל ברחבי העולם, ועליו עוברים תהליך ייבוש בעודם ירוקים, דבר המשמר את יתרונותיהם הבריאותיים. תה ירוק ידוע כבעל נוגדי חמצון חזקים (EGCG), וכמות נמוכה של קפאין ביחס לקפה. את התה המשווק בטעמים שונים, ניתן לשתות מחליטת תיון או מחליטת עלים יבשים בתפזורת.

 

תה מנטה

לצמח המנטה שאנו מכירים גם כסוג של נענע, יש שימושים רבים כצמח תבלין לבישול, לסלטים ולמשקאות וביום חורף קר הוא משתלב מצוין בכוס תה המפיצה בבית ריח מרענן. המנטה עשירה בוויטמינים ומינרלים ובשילוב מים רותחים היא מפזרת תחושת קרירות במערכת הנשימה. אפשר לחלוט עלי מנטה טריים בכוס מים רותחים, אבל אם אין עלים טריים בנמצא, תוכלו לחלוט שקיק תיון שיספק את אותו הפינוק.

 

תה אכינצאה וסמבוק

 לחליטה זו יש מסורת ארוכה של שימושי חורף, והצמחים הללו ידועים בטעמם ותרומתם הבריאותית. מקורו של צמח האכינצאה הוא באמריקה, והוא ידוע ביעילותו בקרב התרבות האינדיאנית כצמח מרפא לאורך מאות שנים. הסמבוק השחור הוא עץ הגדל ביבשת אירופה ופורח לקראת הקיץ. השימוש בפרי כצמח מרפא ידוע כבר מאות שנים ויתרונותיו הבריאותיים רבים. ניתן לצרוך אותו בחליטה בשילוב עם אכינצאה בשקיק אשר עשוי מצמחים איכותיים שנקטפו בתשומת לב כדי לשמר את הארומה, הטעם והסגולות שלהם.