כותרות אחרונות
Search

"לקסוס" משיקה בישראל את המכונית החשמלית הראשונה שלה !

 

 

המכונית החשמלית הראשונה של "לקסוס", ה-UX 300e, מושקת בישראל!

מחיר: החל מ- 257,900 שקל.

 

  • לקסוסUX 300e היא המכונית החשמלית הראשונה של לקסוס והראשונה בסגמנט בו היא פועלת.
  • טווח נסיעה של 315 ק"מ (WLTP) ו- 204 כוחות סוס.
  • תכנית הרחבת אחריות לסוללה של עד 10 שנים או מיליון ק"מ, הודות לאמינות הבלתי מעורערת של המותג ו-15 שנות ניסיון בטכנולוגיה היברידית.
  • לראשונה בלקסוס, שליטה מרחוק על הרכב באמצעות אפליקציה סלולרית, כמו גם הפעלה של פונקציות שונות, כגון מיזוג אוויר , חימום הרכב וכן ניהול הטעינה החשמלית.
  • חוויית הבעלות הייחודית של לקסוס, המבוססת על תפיסת ה-"אומוטנשי" היפנית, כוללת גישה נוחה לרשת הטעינה הגדולה בישראל, אפליקציית השירותים המחוברים Lexus Link ושירות 24/7 של מוקד MY LEXUS.
  •  

צילום באדיבות: "Lexus"

 

לקסוס משיקה בישראל את דגם ה-UX 300e, המכונית החשמלית הראשונה שלה והראשונה בקטגוריה. הדגם, המבוסס על הקרוסאובר האורבני LEXUS  UX, מביא לידי ביטוי 15 שנות ניסיון של לקסוס ביצור רכבים היברידיים.

 

השקה זו מהווה צעד משמעותי בדרך של לקסוס למימוש החזון החשמלי שלה, תחת הקונספט ‘Lexus Electrified’. במסגרת זו, עד שנת 2025 בכוונת לקסוס להרחיב את היצע ההנעות בדגמים נוספים למערכות הנעה חשמליות ולמערכות הנעה פלאג אין היבריד, זאת בנוסף למערכות ההיברידיות המתקדמות הקיימות כיום. בעתיד, תציע החברה גם מכוניות חשמליות המונעות על ידי תא דלק (FCEV).

 

באופן זה יוכלו הלקוחות לבחור את ההנעה המתאימה ביותר עבורם, בהתאם לצרכיהם. זאת, לאור היעד של לקסוס לצמצם את השימוש במנועי בעירה פנימית קונבנציונלית למינימום.

 

צילום באדיבות: "Lexus"

 

 

"בקרוסאובר UX 300e החדש יצרנו חווית נהיגה חשמלית ייחודית ללקסוס", אומר המהנדס הראשי של הרכב, מר טקאשי ווטאנאבה, המשמש גם כאחראי לכל ההנעות החשמליות של לקסוס.

 

ה-UX 300e היא בראש ובראשונה מכונית לקסוס, ומשכך הוקדשה תשומת לב רבה לאיכות של כל פרט ופרט ברכב. הרכב החשמלי הראשון של לקסוס מציע רמה חדשה של בנייה איכותית, נוחות ושקט.

 

הרכב מציע חווית נהיגה חשמלית דינמית ועם זאת מעודנת ביותר, הנובעת בעיקר ממרכז כובד נמוך המאפיינת את פלטפורמת ה-UX (‏GA-C). פלטפורמה זו אפשרה למקם את הסוללה מתחת למרכב הרכב ואת המנוע החשמלי נמוך בתא המנוע. ה-UX 300e נהנה גם ממתלים והיגוי ייחודיים, עם אלמנטים של בקרת יציבות מתקדמת של לקסוס, שהוצגו ברכב הקונספט החדש LF-30 Electrified.

 

כאמור, ה-UX 300e נשען על 15 שנות ניסיון של לקסוס כחלוצה ומובילה בטכנולוגיה החשמלית. לקסוס מכרה עד היום ברחבי העולם יותר מ-1.8 מיליון מכוניות היברידיות, וצוות ההנדסה של ה-UX 300e הצליח למנף את הידע הטכני הזה לטובת יישומו בתכנון הסוללה, הייצור ומערכות ניהול הסוללה.

 

לקוחות ה-UX 300e ייהנו מחוויית בעלות ייחודית, שמבדלת אותה משאר מותגי הפרמיום בענף. זה בא לידי ביטוי החל בתשתית ואיכות השירות שהן מהטובות בענף הרכב בישראל, וכלה בתשתית הטעינה -הביתית והציבורית –  שתינתן באמצעות חברת EV-EDGE מקבוצת יוניון מוטורס, שהינה מהמובילות בתחום עמדות הטעינה לרכב.

 

צילום באדיבות: "Lexus"

 

 

UX300e – הרכב הנמכר של לקסוס הופך לחשמלי:

ה-UX 300e הוא הדגם החדש במשפחת הקרוסאובר הקומפקטי UX שהשיקה לקסוס בתחילת 2019 והפך במהרה לאחת המכוניות הנמכרות של לקסוס. עד כה נמכרו יותר מ- 95,000 מכוניות, וגם בארץ הדגם זוכה להצלחה, עם נתח שוק גבוה שעומד על 13%.

 

בפיתוח ה-UX 300e שמרו מהנדסי לקסוס על העיצוב הייחודי והמאפיינים הפונקציונליים של הקרוסאובר UX והתמקדו בהזדמנות לנצל את יתרונות הביצועים הייחודיים למכונית חשמלית מונעת סוללה.

 

מערכת ההנעה החדשה של ה-UX 300e כוללת מנוע/גנרטור חשמלי עם הספק גבוה של 150 קילוואט (204 כוח סוס). היא גמישה ומעניקה לרכב האצה טבעית אך נמרצת. ה-UX 300e מונע על ידי סוללה בעלת קיבולת גבוהה של 54 קוט"ש הממוקמת מתחת לרצפת תא הנוסעים ומעניקה טווח נסיעה של 315 ק"מ במחזור WLTP.

 

בדומה ליתר הדגמים במשפחת ה-UX, ה-UX 300e אימץ את הפלטפורמה החדשה של לקסוס –  (Global Architecture – Compact (GA-C. מבנה קל משקל ועם זאת קשיח במיוחד, בשילוב עם מרכז כובד נמוך וכוונון מתלים משופר, מעניקים ל-UX היגוי מדויק מצוין, התנהגות כביש זריזה ונוחות נהיגה יוצאת דופן. 

 

צילום באדיבות: "Lexus"

 

האצה לינארית טהורה, האטה בארבע דרגות:

מערכת ההנעה של ה-UX 300e תוכננה להבטיח מומנט עוצמתי ומרבי של המנוע במהירות נמוכה כדי לספק תגובה לינארית מידית וזאת באמצעות יחידת בקרת ההספק (PCU) חדשה.

 

מאפייני ההאצה עברו אופטימיזציה כדי להתאים גם למצבי נהיגה עירוניים: בלחיצה חלשה על דוושת הגז ניתנת עדיפות לשליטה במהירות הרכב, ואילו בלחיצה בינונית עד גבוהה על דוושת הגז מושם דגש על האצה רציפה ועוצמתית לביצועים סוחפים. במצבים כגון עצירה-התנעה תכופה בעיר, או כאשר נוהגים בכבישים פתוחים, ניתן לשלוט על ההאטה של ה-UX 300e בארבע דרגות באמצעות מנופים הנמצאים מאחורי ההגה.

 

מערך סוללת ליתיום-יון חדש:

ה-UX 300e מונע על ידי מערך סוללה חדש של 54.3 קילוואט המותקן מתחת לרצפה וכולל 288 תאי סוללת ליתיום-יון עם קיבולת גבוהה. המיקום החכם של הסוללה נועד להעניק איזון אופטימלי בין טווח נסיעה לביצועים. הוא מאפשר מערך סוללה בעל קיבולת גבוהה, תורם גם להפחתת מרכז הכובד של המכונית ויוצר שטח מטען נוסף של 47 ליטרים בהשוואה ל-UX 250h.

 

צילום באדיבות: "Lexus"

 

מערכת קירור הסוללה/מיזוג אוויר:

חום קיצוני מקצר את חיי הסוללה ופוגע בביצועי הרכב. לכן מהנדסי לקסוס שעבדו על ה-UX 300e פיתחו מערכת מתוחכמת לקירור על ידי אוויר של תאי הסוללה, שהינה בטוחה וקלה יותר לעומת מערכות המקוררות על ידי מים, ומספקת בנוסף מיזוג אוויר לתא הנוסעים. אוויר מקורר מבטיח הספק סוללה יציב גם בתנאים של עומס גבוה על הסוללה, למשל, במהירות גבוהה ובמהלך טעינה מהירה. כאשר אין סכנה לדליפות האופייניות בדרך כלל לקירור על ידי נוזלים, המערכת פועלת על ידי סירקולציה של אוויר מקורר בתוך מערך הסוללה האטומה. המערכת מעניקה לרכב ביצועים מרשימים, טעינה איכותית ,וכן עמידות לאורך זמן, שלא על חשבון משקל גבוה המאפיין מערכות על בסיס נוזלים.

 

עמידות סוללה ומחזור:

מערך סוללת הליתיום-יון של ה- UX300e פותח במטרה שיחזיק מעמד לאורך כל חיי הרכב, ועל כן הוא מצויד במערכת ניהול סוללה מתקדמת. הסוללה מעניקה טווח נסיעה של יותר מ-300 ק"מ ופותחה לירידה מינימלית בתפקוד. כאשר המכונית מגיעה לסוף חייה, מציעה לקסוס "תכנית החזרה" כדי להבטיח מחזור אחראי ובטוח למען כדור הארץ. כיום, לקסוס מקבלת בחזרה יותר מ-90% מהסוללות שלה באירופה לטובת מחזור ,  והמטרה היא להגיע לשיעור החזרה של 100%.

 

צילום באדיבות: "Lexus"

 

תכנית אחריות מורחבת ל-10 שנים על הסוללה:

לקסוס בוטחת בטכנולוגיה החשמלית שלה ומציעה תכנית להארכת האחריות ל-10 שנים (או עד 1 מיליון ק"מ) על הסוללה החשמלית של הרכב וזאת בתנאי שמתבצעות בדיקות תקינות באופן סדיר במסגרת תוכניות הטיפולים ברשת מרכזי לקסוס  ובתוספת תשלום . כברירת מחדל, קיימת אחריות יצרן לסוללה ל -8 שנים או 160,000 ק"מ. בנוסף להארכת האחריות, בעלי ה-UX 300e נהנים מאחריות של 3 שנים על הרכב ומכיסוי של 5 שנים (או 100,000 ק"מ) על כל מערכת ההנעה החשמלית .

 

טכנולוגיית טעינה יעילה:

מערכת טעינה יעילה במיוחד ושימושית בהספק גבוה פותחה עבור ה-UX 300e. יציאת מטען AC לטעינה רגילה מותקנת בצורה בלתי מורגשת בצד הימני האחורי של הרכב, ואילו יציאת מטען DC לטעינה מהירה נמצאת בצדו השמאלי. לנוחות מרבית, יציאות מטען AC ו-DC כוללות מכסה הנפתח בלחיצה. נורה בפתח יציאת הטעינה נועדה לאפשר לנהגים לטעון את הרכב גם בחשכה, ומערכת שנועלת את מכסה המטען מונעת פתיחה וחבלה על ידי צדדים שלישיים. בנוסף, מצב ‘My Room’ (לראשונה בלקסוס) מאפשר להשתמש בציוד חשמלי כמו מיזוג אוויר ומערכת שמע בזמן טעינת הרכב.

 

טעינת AC ביתית או בעמדות טעינה ציבוריות – בשיטת טעינה זו משתמשים ביציאת AC וכבל טעינה המגיע עם ה-UX 300e, או כבל למטען 6.6 קילוואט רגיל ברחוב. מערכת הטעינה של ה-UX 300e מאפשרת לבעליה להגדיר לוח זמנים לטעינה. טעינה מלאה תיארך כ-8 שעות.

טעינת DC מהירה בדרכים – הנהג יכול להשתמש בעמדות טעינה מהירה הנמצאות במרכזי קניות, תחנות דלק או במרכזי הערים. טעינת DC מהירה מאפשרת טעינה בזמן קצר ביותר (מ-0 ל-80% בתוך 50 דקות בלבד בהספק של 50 קוט"ש) לעומת טעינה רגילה.

 

צילום באדיבות: "Lexus"

 

נסיעה שקטה וקשיחות מרכב מובילות בקטגוריה:

הודות למרכז כובד נמוך ורכיבים כבדים יותר המרוכזים במרכז המכונית, חל שיפור בהנאת הנסיעה. פלטפורמת GA-C, המעניקה היגוי מדויק ונהיגה מעודנת, שופרה עוד על ידי קשיחות נוספת של סוללת ה-UX 300e הממוקמת מתחת לרצפה ומאובטחת על ידי חלקים צולבים. בולמי זעזועים ייחודיים יוצרים תחושת היגוי לינארית ושליטה על יציבות הרכב. לתחושת היגוי מדויקת וישירה יותר, התווסף גשר חיזוק לתיבת ההגה על החלק הקדמי של המתלים, אשר מבטיח תגובה מהירה בפניה.

 

רכב חשמלי שקט מעצם טיבו, אבל ה-UX 300e שקט במיוחד ומעמעם כמעט את כל ההפרעות החיצוניות, כמו רוח ורעש חצץ, הנשמעות במכונית רגילה. העובי והמשקל של יחידת הסוללה הממוקמת מתחת לרצפת תא הנוסעים, יוצרים מחסום טבעי של בידוד אקוסטי.

 

מערכת מדיה:

ב-UX 300e מערכת מדיה עם מסך 7" המופעלת ע"י משטח מגע וכן קישוריות חלקה לסמארטפון המסופקת על ידי CarPlay® ו-Android Auto®.

 

צילום באדיבות: "Lexus"

 

קישוריות מתקדמת:

לקוחות ה- UX 300e יוכלו  להתחבר באמצעות המכשיר הנייד  לאפליקציית  Lexus Link המציעה תכונות קישוריות מתקדמות, בהן:

 

טעינה מרחוק – בעזרת אפליקציית Lexus Link, הנהגים יכולים לבדוק את רמת הטעינה של הרכב במבט מהיר בטלפון הנייד או לראות את טווח הנסיעה כאשר מיזוג האוויר פועל או כבוי, ולשקול האם צריך לטעון את הסוללה לפני נסיעה. כאשר הרכב נטען בזרם חילופין בבית, אפשר לבדוק מרחוק כמה זמן נשאר עד לסיום הטעינה. ניתן גם להגדיר טיימר בהתאם לשגרת היום של הנהג, כדי להבטיח שהטעינה תסתיים לפני זמן היציאה המתוכנן.

 

מיזוג הרכב או הפשרת אדים בשמשה מרחוק  – באמצעות האפליקציה יוכל הנהג להפעיל את המזגן בתא הנוסעים, להכין אותו לנהיגה ביום חם או לחלופין, להפשיר את האדים בחלון ולחמם את הרכב. בכך, גם יותר נוח ונעים להיכנס לרכב וגם נחסך חשמל מהסוללה – מה שמאפשר הארכת טווח הנסיעה.

 

אפליקציית Lexus Link כוללת תכונות מועילות רבות נוספות: יישום ניתוח נהיגה מאפשר לנהג לעקוב אחר נסיעות, סגנון נהיגה ונסיעות עסקים מרכזיות; יישום שירות וטיפולים עוזר לנהג לנהל את הטיפול ברכב וכן ישנה פונקציה המסבירה את המשמעות של כל נורת אזהרה והפעולות שיש לנקוט במידה והיא נדלקת.

 

צילום באדיבות: "Lexus"

 

 

מערכת הבטיחות המתקדמת של לקסוס:

ה-UX 300e מצויד בדור השני של מערכת הבטיחות המתקדמת +Lexus Safety System (+ LSS ), שפותחה כדי לסייע לנהג ולהפחית את הסיכוי להתרחשות תאונות ואת חומרתן. המערכת כוללת, בין היתר: בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת קדם התנגשות עם זיהוי הולכי רגל, זיהוי קו נתיב עם התרעה על סטייה וזיהוי תמרורי תנועה, מערכת לבלימת חרום בעת תמרוני חניה ופנסי אור גבוה חכם/אור גבוה משתנה אוטומטית.

 

אירופה-שוק מרכזי לרכב החשמלי, וגם ישראל:

עד סוף שנה זו יושק ה-UX 300e בשווקים אירופיים נבחרים בלבד ובמהלך שנת 2021 ישווק בשאר חלקי היבשת. כחלוץ החזון החשמלי של לקסוס, עד שנת 2022 הוא צפוי להוות כשליש ממכירות דגמי ה-UX.

 

דרור גורלניק, מנכ"ל לקסוס ישראל: "העובדה שישראל הינה המדינה הרביעית באירופה והחמישית בעולם להשיק את הדגם, מצביעה על החשיבות שלקסוס רואה בשוק הישראלי ועל העובדה שקצב בניית תשתיות ההטענה, כמו גם הפריסה של העמדות הציבוריות ביחס לכמות המכוניות החשמליות, טובה באופן יחסי למדינות אחרות. במהלך השנה הבאה נמשיך להשיק דגמים נוספים והנעות חדשות נוספות כגון פלאג-אין".

 

במסגרת השקת הרכב החשמלי, תפתח לקסוס בשבועות הקרובים את אתר החברה לביצוע הזמנות ON- LINE,  כך שניתן יהיה לבצע את כל הפעולות מרחוק ולקבל את הרכב עד הבית.

 

צילום באדיבות: "Lexus"

 

בישראל ישווק הרכב בשתי רמות גימור:

רמת גימור LUXURY, הכוללת בין השאר: מושבים חשמליים, חישוקי סגסוגת קלה "17, מערכות בטיחות אקטיביות הכוללות בקרת שיוט אדפטיבית ומערכת בלימה אוטומטית, חיישנים ומערכת מולטימדיה עם חיבור ל-CarPlay. מחיר: החל מ- 257,900 ש"ח .


רמת גימור PREMIUM הכוללת בנוסף: מושבי עור, חלון גג ,חלונות כהים מאחור, אוורור במושבים הקדמיים. מחירה יעמוד על 292,900 ש"ח.