כותרות אחרונות
Search

למרות שהממשלה החליטה שעד שנת 2020 ייצור החשמל מאנרגיה מתחדשת יהיה 10% מכלל צריכת חשמל בישראל, בפועל זה היה כ- 7% מכלל צריכת החשמל

ניר פלג מנכ"ל "אנרפוינט" – צילום: מורג ביטן

 

למרות שהממשלה החליטה שעד שנת 2020 ייצור החשמל מאנרגיה מתחדשת יהיה 10% מכלל צריכת חשמל בישראל, בפועל זה היה כ- 7% מכלל צריכת החשמל.

 

ניר פלג מנכ"ל חב' "אנרפוינט" בדיון בוועדת הכלכלה בכנסת: "למרות שהממשלה החליטה שעד שנת 2020 ייצור החשמל מאנרגיה מתחדשת יהיה 10% מכלל צריכת חשמל בישראל זה היה בפועל כ- 7% מכלל צריכת החשמל כלומר יעדי 2020 לא הושגו אף לא בקירוב. ללא כדאיות כלכלית ליזמים ולבעלי המתקנים לא יהיו מתקנים פוטו וולטאים על גגות של בתים פרטיים וגם לא גגות מסחריים בהיקפים עליהם מדברים בממשלה."

 

בדיון שנערך בוועדת הכלכלה בכנסת בנושא אנרגיה מתחדשת בישראל לצד מגמות גלובליות בתחום זה ציין ניר פלג מנכ"ל חב' אנרפויט מהחברות הגדולות בישראל בתחום התקנות מערכות אנרגיה סולריות במגזר הפרטי ובמגזר העסקי : שלמרות שהממשלה החליטה שעד שנת 2020 ייצור החשמל מאנרגיה מתחדשת יהיה 10% מכלל צריכת חשמל בישראל זה היה בפועל כ 7% מכלל צריכת החשמל כלומר יעדי 2020 לא הושגו אף לא בקירוב.

 

עפ"י החלטת הממשלה יצור חשמל מאנרגיה מתחדשת עד שנת 2025 אמור להיות כ-20% מכלל צריכת החשמל ועד 2030 כ-30% .

 

ניר פלג מנכ"ל "אנרפוינט" – צילום: מורג ביטן

 

פלג ציין עוד בדיון בכנסת: שאחת מאבני הייסוד שמרכיבות את הצלחת התחום זו האסדרה ושני מימדים לא עובדים בצורה המיטבית ושינוי בהם יכול להביא לבוסט רציני לתחום הזה.

 

הראשון הוא הנושא של ההתנהלות עצמה, קיימת תנודתיות רבה מדי בכל מה שקשור לנושא האסדרות וכל שנה פותחים מחדש מהלכים מהסוג הזה המייצרים חוסר יציבות, אי ודאות, עיכוב בקבלת ההחלטות גם מצד בעלי המתקנים והיזמים וגם מצד החברות אשר רוצות להתפתח, לחזק ולבנות תשתיות בכדי להיות שחקן משמעותי לאורך זמן ולשרת את כל הפעילות הזו.

 

המימד האחר שבלעדיו לא יהיה שיפור בתחום הינו המחירים והתעריפים, ללא כדאיות כלכלית ליזמים ולבעלי המתקנים לא יהיו מתקנים פוטו וולטאים על גגות, ולא במגזר הפרטי ולא במגזר העסקי.

 

רשות החשמל צריכה לנתח את סיגמנט הכלכלי בשיתוף החברות המתמחות בזה ולבנות מודל תעריפים נכון יותר אשר יעודד את בעלי הנכסים להקים מערכות סולאריות.