כותרות אחרונות
Search

לכבוד חג השבועות – בואו להכיר את סיפורה המופלא של החיטה בגן הבוטני בירושלים.

הגן הבוטני – צילום: יהודית מרכוס

 

לכבוד חג השבועות.

בואו להכיר  את סיפורה המופלא של החיטה  בגן הבוטני בירושלים.

טבע עירוני מרהיב * סיור חווייתי והכנת פיתות בטאבון * ביקור בחממה טרופית  שבת עד ראשון 04-05.06.22 בשעות 16:00-10:00

 

הגן הבוטני האוניברסיטאי בגבעת רם ירושלים הוא פנינת טבע בלב העיר המעניק למבקריו חוויית בילוי באווירה ירוקה ומיוחדת. הגן הוא אטרקציה לאוהבי צמחים ופרחים ייחודיים מרחבי העולם ולמחפשים בילוי איכותי לילדים. לרגל חג השבועות מזמין הגן את הקהל הרחב להגיע וליהנות משלל אטרקציות ופעילויות בטבע עם כל בני המשפחה במחירים שווים לכל כיס!

 

הבוטני – שביל התגליות – צילום: דוד סעד 

בין הפעילויות:

עולמה של החיטה – מחיטת הבר לחיטה תרבותית

בכל שעה עגולה, בין השעות 10:00-16:00, יצא סיור מודרך בו יגלו המבקרים, איך הפכה החיטה הפרועה והמפוזרת של פעם לחיטה שאנו מכירים ואוהבים כיום. המבקרים ילמדו על המהפכה החקלאית, כיצד מגדלים את החיטה, מהזריעה עד הכנת הבצק, איך הופכת החיטה לקמח ומשמשת אותנו לאפיית לחמים, מהם סוגי החיטה השונים ועוד. לקינוח יכינו המשתתפים פיתות טעימות אותן יאפו על הטאבון, בדיוק כמו שהיו אוכלים פעם.

אורך הסיור כ-40 דקות ומתאים לגילאים 6-12

 

סיור לכל המשפחה בחממה הטרופית – צילום: תום עמית

 

החממה הטרופית:

פנינת יופי טבעית בה ניתן לגעת, להריח ולפעמים אפילו לטעום את הצמחים ופירותיהם. בחממה הטרופית כ-300 מיני צמחים שונים ומיוחדים בעלי צורות, צבעים ושימושים שונים ביניהם צמחים בסכנת הכחדה, עצי בננה מרהיבים, שיחי קפה, סחלבים וקקטוסים. החממה מחולקת לשני אזורים; שניהם מאופיינים בצמחייה עשירה המותאמת לאקלים לפי אזורים גיאוגרפיים בעלות סביבות אקולוגיות המציגות מנעד גדול של בתי גידול.  הסיור יצא בכל שעה עגולה, החל מהשעה 10:00 עד 16:00, והוא מיועד לכל המשפחה ונגיש לעגלות וכיסאות גלגלים.

 

הגן הבוטני – צילום: יהודית מרכוס

 

אודות הגן הבוטני האוניברסיטאי בירושלים:

הגן הוא פנינה של טבע בלב ירושלים. הגן פועל כמרכז חינוכי ומחקרי ומכיל אוסף מגוון של צמחים מכל העולם בתצוגה גיאוגרפית. הגן הינו מוקד לבילוי, לתיירות ולאירועי תרבות כמו גם מרכז לחינוך, הדרכה ומחקר. זהו הגן הבוטני הגדול בישראל, שטחו משתרע על פני 120 דונם, ובו אוסף הצמחים החיים הגדול ביותר בישראל ובמזרח התיכון. בגן גדלים יותר מ- 7000 מינים וזנים של צמחים שונים מכל העולם, המוצגים בשש חלקות גיאוגרפיות (אפריקה הדרומית, אירופה, אמריקה הצפונית, אוסטרליה, מרכז וקדמת אסיה והים התיכון). חלקות הגן מדמות את נופי הצומח של כל אזור ומציגות מראות ופריחה מרהיבים לאורך כל השנה.

 

פרטים נוספים על הגן הבוטני, 02-6794012 http://www.botanic.co.il/