כותרות אחרונות
Search

לא רק שכר גבוה! – ההטבות החדשות שמציעות החברות לעובדי ההייטק.

איילת המר, סמנכלית משאבי אנוש בחברת "אינקרדיבילד" – , צילום: חיים ברגיג

 

לא רק שכר גבוה!

ההטבות החדשות שמציעות החברות לעובדי ההייטק.

 

המחסור האדיר בעובדים במקצועות ההייטק גורם למכבש לחצים כבד על החברות השונות למצוא ולשבץ עובדים חדשים מתאימים לשורותיהן, ולא פחות לשמר עובדים קיימים, בכדי שאלו לא יתפתו לעבור אל המתחרים. אם בעבר המשכורות הגבוהות היו הדבש באמצעותו פיתו החברות את העובדים, תקופת הקורונה הביאה לשינוי הלך הרוח בקרב העובדים, שמבינים לפתע שתנאי העסקה טובים כוללים אלמנטים שהם מעבר לשכר גבוה ופסילטיז נוצצים. תכני העשרה, קורסים והזדמנויות לפיתוח אישי השמים את העובד במרכז הפכו בימים אלו לטרנד המבוקש החדש. כיצד שומרים על עובדים בעולם תעסוקה דינאמי ותזזיתי, מה השתנה בעקבות המגפה ואילו הטבות מציעות חברות הייטק לעובדים שלהן? שאלנו בכירים בחברות ההייטק הישראליות.

 

כל מי שעוסק בגיוס בהייטק בשנים האחרונות יודע שאחת השאלות הכי נפוצות שמועמדים שואלים היא לא "יש לכם פלייסטיישן?" אלא: "איך אתם מפתחים את המוטיבציה של העובדים?" בשנים האחרונות צומחת מגמה, שהתחזקה בעקבות הקורונה, של עובדים המסתכלים אל עבר הצעד הבא ומחפשים במקום העבודה ערך מוסף שיגדיל את סל הכישורים והיכולות שלהם, כך שתמיד יהיו רלוונטיים לשוק העבודה המתחדש.

 

איילת המר, סמנכלית משאבי אנוש בחברת "אינקרדיבילד" – , צילום: חיים ברגיג

 

איילת המר, סמנכ"לית משאבי אנוש בחברת אינקרדיבילד: "מועמדים היום באים למקום לעבודה כי הוא מספק להם ערך, וההגדרה של ערך היא כבר הרבה יותר משכר ותנאים מפנקים. אנחנו רואים שהנושא של פיתוח קריירה ולימוד של soft skills עולה כבר בשיחות הראשונות מצד מועמדים, וזה כמובן תורם לא פחות לשביעות הרצון של העובדים שכבר נמצאים בחברה". חברת אינקרדיבילד, חברת הייטק שפיתחה טכנולוגיה המאיצה באופן משמעותי שלבים שונים בתהליכי הפיתוח משעות לדקות, יזמה את ה-Growth Games, "אולימפיאדה לעובד", רק שבמקום להיות אתלט העובד מאמן את שרירי הקריירה שלו באמצעות מסלולים שונים לפיתוח אישי. בחברה יזמו את 'טורבו בוק קלאב' מתוך ההבנה כי עובדים מעוניינים ללמוד קורסים ולקרוא ספרים, אבל אין להם את הזמן לזה. באמצעות אפליקציית Blinkist, הציעו לעובדים  מועדון ספרים שמתמצת אלפי ספרי עסקים, השראה והדרכה, לפודקאסט של רבע שעה או טקסט מרוכז עם כל התובנות.

 

מוסיפה איילת המר: בנוסף, פעם בחודש מקיימים פגישה בה העובדים ממליצים על ספר שאהבו, כדי להמשיך את מעגל ההשראה וכן מקיימים מפגשים ייעודיים בהם העובדים משתפים את האחרים בידע מקצועי מעשיר מתחום ההתמחות שלהם, מתוך האמונה כי חלק מהידע הכי מעורר השראה נמצא אצלה עובדים עצמם. בנוסף דואגים באינקרדיבילד לפיתוח מנהלים וקואצ'ינג אישי, הכוללים עבודה עם קואצ'ר מקצועי כדי להפוך למנהל מעולה שיודע לפתור אתגרים בשוטף, זאת בנוסף לסדנאות מנהיגות שמקפידים לקיים מדי שנה. את הידע שהם צברו הם מעבירים לעובדים שלהם וככה נוצר מעגל של פיתוח וידע בחברה."

 

גיא טאובין COO בחברת "האקריו סלושנס" – צילום: ספיר קרליקר-וידל

 

גיא טאובין, COO בחברת "האקריו סולושנס": "אם בעבר מה שהוביל את עובד ההייטק בבחירת העבודה הבאה היו פרמטרים כמו גובה השכר, אופציות ופינוקים משרדיים, ניכר שבעיקר בקרב הדור החדש חשובים דברים אחרים ומהותיים יותר. , המציעה מגוון של שירותי אבטחת מידע, תוכניות הכשרה מתקדמות ופתרונות טכנולוגיים המותאמים למציאות הנוכחית של עולם הסייבר. "הכיום, העובד בוחן את התרבות הארגונית בחברה ואת איכות ההון האנושי. כמו כן, חשוב לו שסביבת העבודה תהיה תומכת, שהחברה תהיה כזו שמבינה ומאפשרת איזון נכון של עבודה וחיים אישיים וכן הלאה. אלו הפכו להיות חשובים לעובד הרבה יותר מעוד תוספת למשכורת. בנוסף, שוק ההייטק נחשב לכזה מאוד תחרותי, המשכורות בו הן אכן גבוהות מהממוצע, אך גם הצורך של העובד להוכיח עצמו כראוי לתפקיד על פני מתחריו.

 

מוסיף גיא טובין: "עובדי הייטק מתאפיינים בכך שתמיד נמצאים עם הפנים קדימה לעבר הקידום או התפקיד המאתגר הבא, ומעדיפים היום לקבל את הכלים שיכינו אותם אליו ויכשירו אותם להיות אנשים, עובדים ומנהלים טובים יותר. בהתאמה לכך, יש כיום ביקוש הולך וגובר מצד העובדים לקורסים והכשרות שיעזרו להם להתפתח בפן האישי והמקצועי ולהשיג יתרון. מבחינת החברה מדובר לרוב בסיטואציה שהיא WIN – WIN, שכן לא רק העובד, אלא גם היא מרוויחה מהעניין. החברה מקבלת עובדים ששואפים ונכונים לפתח את עצמם בצורה מתמדת. בהאקריו סולושנס אנו תמיד מעדיפים לקדם עובדים בתוך החברה מאשר לגייס מבחוץ ולכן זהו אינטרס שלנו להעביר אותם את ההסמכות וההכשרות שיכינו אותם לתפקידם הבא. אנו מעניקים לעובדים ראויים הסמכות רשמיות של אבטחות מידע, הכשרות אקדמיות דיגיטאליות ואף דואגים לפנות להם זמן ללמוד ולעבור אותן."