כותרות אחרונות
Search

כרטיס חכם – צעד ראשון לאבטחת מידע בעסק.

צילום: Shutterstock

 

כרטיס חכם – צעד ראשון לאבטחת מידע בעסק

אחד הנושאים "החמים" ביותר בתקשורת העולמית ובפרט בתקשורת הישראלית בשנים האחרונות, הוא תחום אבטחת מידע בעסק. כמעט ואין יום שאנחנו לא שומעים על תחום זה, בין אם זה דרך ניסיונות שונים לבצע התקפות סייבר על מוסדות ובתי עסק, בין אם זה דרך תוכנות זדוניות חדשות ואיומים שלא נראו כדוגמתם בעבר, ובין אם זה בהקשר של הצלחות בקרב חברות אבטחת מידע בארץ ובחו"ל.

 

אך כשאנחנו מדברים על אבטחת מידע בעסק, אין הכוונה אך ורק לאבטחה מפני איומים דרך המחשב והאינטרנט. מדובר על אבטחה באופן רחב יותר, כולל איומים פרונטאליים, פיזיים, אשר יכולים לבוא לידי ביטוי על ידי גורמים שונים מוך העסק או מצד גורמים אחרים. זו הסיבה שיש להיעזר באמצעים פיזיים לצורך הגנה ואבטחה על מקורות מידע בעסק.

 

כרטיס חכם הוא דרך טובה כיצד לשמור ולהגן על העסק שלנו. על פניו היינו יכולים לצפות לעניין הרבה יותר משמעותי, מתוחכם ורציני. קשה לנו לראות בכרטיס חכם פריט שמאפשר לנו להגן על מידע בעסק, כך או אחרת. אך כפי שנוכל לראות בהמשך, כרטיס מסוג זה בהחלט יכול לעזור לנו לשמור ולאבטח את המידע בעסק בצורות שונות ומגוונות.

 

צילום: Shutterstock

 

מה זה כרטיס חכם וכיצד משתמשים בו?

כרטיס חכם הוא אמצעי שמאפשר לנו לפתוח דלתות ומתקנים אחרים. מדובר על כרטיס אישי שכל עובד אשר מתקבל לעסק מקבל אותו, על פי תפקידו והצרכים שלו. הכרטיס איננו ניתן להעברה, הוא יכול להכיל מידע מסוגים שונים, והשימוש בו נעשה על פי הצורך בהתאם לדרישות המקום וכאמור, על פי סוג תפקידו של העובד.

 

אנחנו יכולים להשתמש בכרטיסים חכמים בצורות שונות. למשל, כרטיס חכם יכול לאפשר לעובדים לאשר כניסה ויציאה מהמקום בתחילה ובסוף כל יום עבודה, הוא יכול לעזור בפתיחת דלתות, ארונות אלקטרוניים, ומתקנים אחרים שעובדים עם הכרטיס, אפשר להפעיל איתו מחשבים ועוד. ניתן לבצע קידודים שונים בשביל שיהיה ניתן להפעיל את הכרטיס על פי הצורך.

 

כיצד כרטיס חכם תורם לאבטחת מידע בעסק?

למעשה כרטיס מסוג זה יכול לעזור לנו בשתי צורות באבטחת מידע. ראשית, הוא יכול למנוע מגורמים שונים להיחשף למידע שהם אינם אמורים להיחשף אליו. למשל, אם אנחנו נותנים רק לעובדים מסוימים כרטיס חכם בשביל לפתוח דלתות או כל דבר אחר, אז באופן טבעי, כל מי שלא נמצא ברשותו הכרטיס, לא יכול לפתוח אותן. בכך אנחנו מונעים מגורמים לא מורשים להיחשף למידע שנמצא שם.

 

שנית, כרטיס חכם יכול לקבוע מגבלות שונות על חשיפה למידע באופן מסוים. למשל, אפשר לייצר קודים ומגבלות אחרות שהכרטיס מחייב להציג, בשביל שיהיה ניתן להיחשף למידע כזה או אחר. אפשר שהדבר יחול על כולם ואפשר שהוא יחול על חלק מהאנשים במקום.