כותרות אחרונות
Search

כנס המשכיות עסקית במצבי חירום – איגוד הדירקטורים קיים כנס חירום באשר להמשכיות עסקית במשק, בזמן מלחמה.

צילום: אבי בר

 

כנס המשכיות עסקית במצבי חירום.

 איגוד הדירקטורים קיים כנס חירום באשר להמשכיות עסקית במשק, בזמן מלחמה.

 

התעשיין, רו"ח ניר זיכלינסקי ממייסדי איגוד הדירקטורים, יו"ר SRI global group  אירח בכירים בגופים עסקיים מובילים ובמערכת הביטחון לשעבר, שנתנו את הניתוח והזווית המקצועית שלהם על מוגנות בעסקים והיערכות להמשך פעילות המשק.

 

ד"ר ואלוף (במיל) יעקב בנג'ו, ששימש כראש אגף התכנון בצה"ל וקודם לכן כמפקד הגיס הצפוני ומפקד מערך התמרון בזרוע היבשה, מפקד עוצבת געש ומפקד עוצבת המפץ, ניסח כמה היבטים של תמונת המצב החדשה. "במצב הנוכחי", אמר בנג'ו, "בעולם העסקים יש נאמנויות חדשות לגבי עם מי ועל מה מותר לעשות עסקים. יש נכונות של ארגונים לבטל חוזים בגלל סיבות ביטחוניות, גם במחיר של אובדן משאבים. יש מגזרים שונים שייאלצו להשתנות, ויש כוח עבודה גדול שהוא מגוייס וימשיך להיות מגוייס בשנתיים הקרובות כי הסדיר לא יוכל להחזיק את הכל".

 

בנג'ו הדגיש שכרגע צריך לקחת בחשבון ששרשראות האספקה לא יציבות, המחירים לא יציבים וגם ניסיונות הצטיידות במלאי לא בהכרח יצליחו וכי יש לקחת בחשבון שהטרנד הביטחוני יהיה משמעותי בעשור הקרוב, לא פחות, בגלל אופי הייצור והקצב שלו.

 

רו"ח רם גב, משנה למנכל בנק הפועלים, ראש החטיבה הפיננסית עדכן כי בנק הפועלים השיק יוזמות רבות לסיוע ולעזרה בנושא שיקום קהילת העוטף, סיוע לבתי חולים, כוחות הביטחון וההצלה, חוסן נפשי ועוד…והזכיר כי הבנק הקים קרן "פועלים לתקומה" ממקורותיו, בהיקף של מאה מיליון ש״ח לתמיכה בשיקום קהילת העוטף.

 

ליאה צור, מנכ"לית חברת יעוץ והכשרה לניהול סיכונים LT RISKMGM, אמרה כי חוזקתו ועוצמתו של ארגון נמדדת בין היתר במבחן החוסן שלו במצבי חירום. צור המליצה למנות בארגונים גורם אחראי למצבי חירום, למפות את התהליכים הקריטיים שחייבים לפעול בארגון בשעת חירום; להכין רשימת פרטי קשר של עובדים וספקים שהם חיוניים לתהליכים קריטיים בארגון, לרבות מספרי 2 כגיבוי למצבי חירום; להגדיר תשתיות חיוניות לתהליכים הקריטיים במצבי חירום ונהלי עבודה בחירום, ולתרגל את כל אלה.

 

נקודות נוספות שהדגישה צור: להיות בקשר עם ספקים שחיוניים לארגון ואף לבקר אותם, כדי לזהות חולשות ואתגרים מראש, ולהכין בצד אלטרנטיבות כתוכניות מגירה. וכמובן: להעלות את רמת ההגנה בסייבר, מתוך הבנה שכעת הסיכון עלה דרמטית. צור המליצה לבדוק את הנחיות מערך הסייבר הלאומי ולקיים שת”פים עם חברות הגנה.

 

עו"ד נאוה סברסקי , דירקטורית בחברות גדולות, מרצה, מנטורית ומומחית ליזמות, עדכנה כי איגוד הדירקטורים בישראל ישתף פעולה עם קבוצת 'דירקטוריות מובילות שינוי' –  קבוצה וולנטרית וא-פוליטית המונה כ-300 דירקטוריות בכירות בחברות ציבוריות, ממשלתיות, מפוקחות. ביחד יארגנו שני הגופים סדרת מפגשים שינסחו מהלכים שיסייעו להמשך פעילות המשק בתנאי מלחמה.

 

הדר צופיוף הכהן, מנכ"לית איגוד הדירקטורים בישראל ויוזמת הכנס אמרה כי המלחמה הבאה תהיה המלחמה של העסקים וישנה חשיבות לעורר השראה בכלל ובמצבי חירום בפרט.

 

הכנס ישודר בפודקאסט "זיכלינסקי מארח" בספוטיפיי וביוטיוב.