כותרות אחרונות
Search

כיצד נבחר חברת ייעוץ משכנתאות?

צילום: freepik

 

כיצד נבחר חברת ייעוץ משכנתאות?

נטילת משכנתא מהבנק או מגוף פיננסי אחר מאפשרת לנו לרכוש דירת מגורים ולהגשים את החלום הישראלי. משכנתא היא הלוואה לטווח הארוך, עד 30 שנה, לכן זו החלטה פיננסית חשובה ומשמעותית העתידה להשפיע על חיינו במשך לא מעט שנים. כדי לבנות תמהיל משכנתא מותאם אישית ועל מנת למזער סיכונים ולחסוך הרבה מאוד כסף – חשוב לבחור נכון חברה לייעוץ משכנתאות, במיוחד כיום כאשר הריבית מתייקרת, מחירי הדירות ממשיכים לעלות וגם האינפלציה משתוללת.

 

בחירה נכונה של חברה לייעוץ משכנתאות יכולה לסייע לנו למזער סיכונים ולבנות תמהיל עם המסלולים המתאימים ביותר למצבנו הפיננסי, ליכולת ההחזר החודשית שלנו ולתנאי השוק. חשוב לציין כי נגיד בנק ישראל העלה את הריבית מספר פעמים מתחילת השנה, ועל פי תחזיות המומחים הריבית תגיע לשיעור של 2.75% בשנה הבאה. גם המדד מנפץ את התחזיות והאינפלציה הגבוהה משפיעה ישירות על נוטלי המשכנתאות.

 

איך לבחור נכון חברת ייעוץ משכנתאות?

כאשר לוקחים משכנתא מהבנק יש לבנות תמהיל המורכב מכמה מסלולים, בדרך כלל 4-2 מסלולים. על פניו, בניית תמהיל המשכנתא נראית כמשימה פשוטה, אך בפועל זו החלטה פיננסית משמעותית ויש להתייחס למגוון פרמטרים כדי לתכנן נכון את המשכנתא ולהתאימה ליכולת ההחזר של הלווים.

 

צילום: freepik

 

כדאי לדעת כי בשנים האחרונות צצו כמו פטריות אחרי הגשם חברות המציעות שירות הנוגע לייעוץ משכנתאות, אך בהיעדר רגולציה ופיקוח בענף יש גם יועצים ללא ידע וניסיון מתאים. לכן, יש לבחור נכון חברת ייעוץ משכנתאות וכדאי להתייחס לשיקולים הבאים כדי לקבל החלטה נכונה:

 

מקצועיות – אין לוותר על פגישת ייעוץ ראשונית עם היועצים של החברה לייעוץ משכנתאות, בפגישה זו ניתן לבחון את הידע של היועצים, להתרשם מהמקצועיות ומהפתרונות שהם מציעים ולבחון גם את רמת השירות ללקוח. כדי לבחון את רמת המקצועיות והשירות יש להתייחס לשאלות המופנות על ידי היועצים, וחשוב לשאול אותם שאלות כדי להתרשם מרמת הידע שלהם, כמו גם מרמת הקשב וההתייחסות לצרכים הייחודיים שלנו.

 

ניסיון, ותק ורזומה מקצועי – כיום בעידן האינטרנט קל לאתר מידע על חברות, וכדאי להיעזר בחוכמת ההמונים. חשוב לקרוא מידע על חברת ייעוץ משכנתאות באתר שלה, לעיין בפרופיל החברה, לבדוק מה הרקע והניסיון המקצועי של היועצים, וכמובן שיש לקרוא חוות דעת וביקורות כדי לאפיין את הרזומה המקצועי והמוניטין של החברה.

 

סיפורי הצלחה, המלצות וביקורות – מומלץ לקרוא סיפורי הצלחה של החברה אליה מעוניינים לפנות, מהתיעוד של הלקוחות המרוצים אפשר ללמוד על המקצועיות של יועצי המשכנתא ולהתרשם כיצד הם סייעו ללווים אחרים. כמו כן, כדאי לבקש המלצות מהסביבה הקרובה ובמיוחד מאנשים שלקחו משכנתא לאחרונה בעזרת חברת ייעוץ אמינה.

 

תמהיל מותאם אישית – יועץ משכנתא מקצועי ומנוסה בונה את תמהיל ההלוואה בהתאמה אישית מלאה לצרכים ולמאפיינים הייחודים לנו. בעת בניית התמהיל היועץ מתייחס לתנאי השוק כמו ריבית ומדד, הוא מנתח את יכולת ההחזר החודשית שלנו, בודק מה התוכניות שלנו לעתיד, למשל הרחבת המשפחה, רצון לעבוד לדירה מרווחת יותר בעוד מספר שנים, ובנוסף הוא מנתח את השכר החודשי וההכנסה הפנויה, ובודק אילו הכנסות צפויות לנו בעתיד (קרן השתלמות, חיסכון, מענק פרישה, ירושה וכו').

 

האם כדאי לפנות ליועץ משכנתא של הבנק?

יועצי המשכנתא של הבנקים הם אנשי מקצוע מיומנים, הם מכירים את המסלולים השונים, בודקים את יכולת ההחזר שלנו ומסייעים לנו לבנות תמהיל משכנתא. יחד עם זאת, חשוב לזכור כי יועץ מטעם הבנק מייצג את האינטרסים של המעסיק שלו, ואלו עלולים להתנגש באינטרסים שלנו. לכן, כדאי לפנות לחברת ייעוץ משכנתאות באופן פרטי וכך מקבלים שירות מותאם אישית ונהנים מפתרונות מתקדמים השומרים על האינטרסים שלנו וממזערים סיכונים.

 

המאמר באדיבות  חברת פריים משכנתאות – ניהול משכנתאות ופיננסים. לאתר החברה https://primeinv.co.il/