כותרות אחרונות
Search

כבר שמעתם על טיפול תרופתי בהשמנה?

טיפול תרופתי בהשמנה – צילום:  Freepik.com

 

כבר שמעתם על טיפול תרופתי בהשמנה?

נלחמים כבר שנים רבות בעודף משקל? מצליחים לרדם בדיאטות ואז עולים בחזרה? אולי טיפול תרופתי בהשמנה יכול לשנות את התמונה. תרופות להורדה במשקל הן המהפכה הגדולה של תחום הטיפול בהשמנה, ומצליחות לחולל את השינוי שכל העולם חיכה לו ולהוביל תהליכים של הפחתה משמעותית במשקל, ללא ניתוח. התרופות ניתנו בזריקות או בכדורים, ומבוססות על מנגנונים שונים שעיקרם דיכוי התיאבון והשראת שובע, בליווי שינויים באורח החיים לטובת שמירה על משקל מאוזן ובריא לאורך זמן. אלפי ישראלים שכבר ניסו טיפול תרופתי בהשמנה מדווחים על שיפור משמעותי באיכות החיים ובבריאות, אז אולי זה מתאים גם לכם?

 

טיפול תרופתי בהשמנה – למה זה חשוב?

כמחצית מהישראלים סובלים מעודף משקל, כאשר שליש מתוכם סובלים מהשמנה או השמנת יתר, כלומר רבים מהם בעלי BMI מעל 30 וחלק אפילו מוגדרים עם השמנת יתר חולנית – BMI מעל 40. השמנת יתר נובעת ממספר סיבות ובהן גנטיקה, בעיות הורמונליות תזונה לקויה ומחלות שונות או טיפולים תרופתיים שתורמים לעלייה במשקל. הבעיה העיקרית, מעבר לקושי הגדול בעודף משקל, היא ההשלכות הרפואיות של מצב זה – כיום ידוע כי השמנת יתר היא גורם סיכון מוכח למחלות כגון סוכרת, מחלות לב וכלי דם, סרטן ובעיות נשימה, ולמעשה מהווה את גורם המוות החמישי בשכיחותו בעולם. גם מבחינה חברתית יש להשמנת יתר השלכות נפשיות ותעסוקתיות עד כדי מצבי דיכאון וחרדה. מבחינת מערכתית כוללת מדובר בנטל כלכלי כבד על המדינה, עומס גדול על המערכת הרפואית ואנשים רבים אשר נופלים בין הכיסאות ונותרים ללא טיפול. לכן חשיבותו הגדולה של טיפול תרופתי בהשמנה, אשר יכול לתת מענה נגיש, זמין ומהיר לאנשים עם השמנת יתר, אשר מבקשים לרדת במשקל בתהליך מבוקר ויעיל, לטובת משקל בריא ומאוזן לשנים רבות.

 

טיפול תרופתי בהשמנה – צילום:  Freepik.com

 

טיפול תרופתי בהשמנה – איך מתחילים?

נקודת הפתיחה של אנשים המחפשים טיפול תרופתי בהשמנה צריכה להיות מרפאה לטיפול בהשמנה. המרכז הרפואי לטיפול בהשמנה ד"ר רז, ניצב בשנים האחרונות בקידמת הטיפול בבעיית השמנה בישראל ומצליח להוביל לתוצאות מרשימות ביותר בנתוני ההרזיה של המטופלים והמטופלות. אנשים אשר מעוניינים לנסות טיפול תרופתי בהשמנה צריכים לפנות אל המרכז ולעבור בדיקת התאמה, כאשר טיפול תרופתי בהשמנה ניתן כיום באישור מיוחד לאנשים בעלי BMI מעל 30 או מעל 27 עם גורם סיכון נוסף שנובע מהשמנת יתר. חלק מהתרופות להורדה במשקל ניתנות כבר החל מגיל 12 ויכולות לסייע גם במאבק בהשמנת יתר בקרב בני ובנות נוער. לאחר אבחון רפואי והתאמת טיפול, מתבצע תהליך הטיפול תוך ליווי צמוד של ד"ר רז הגואל, רופא המתמחה בטיפול בהשמנה, אשר מבצע שילובים של תרופות שונות להרזיה כדי שהטיפול יפעל במספר מנגנונים ויהיה יעיל יותר. דיאטנית של המרכז מבצעת עם המטופלים התאמות תזונתיות ומדריכה אותם אילו שינויים יש לעשות באורח החיים כדי לשמור על המשקל החדש לאורך זמן. המרכז עצמו זמין 24/7 לשאלות של המטופלים ולמעשה זהו סוד ההצלחה – הטיפול המקיף והמפוקח מצליח היכן שטיפולים רבים נכשלים ובכך מוביל לשיפור דרמטי באיכות חייהם של המטופלים ובבריאות שלהם. האם גם אתם מתאימים לטיפול?