כותרות אחרונות
Search

יותר מ-10,000 מבקרים ביקרו בחודש האחרון במוזיאון השואה הראשון שהוקם בפורטוגל.

הצילומים באדיבות: הקהילה היהודית  –  CIP/João Bizarro

 

 

יותר מ-10,000 מבקרים ביקרו בחודש האחרון במוזיאון השואה הראשון אי פעם שהוקם בפורטוגל.

מוזיאון השואה נחנך בינואר השנה בעיר פורטו.

 

המבקרים הגיעו מרחבי פורטוגל לרבות מספרד. המוזיאון יוצר התעניינות רבה גם במישור הדיפלומטי וביקרו בו נציגים משגרירויות רבות, ביניהן: ישראל, ארה"ב, רוסיה, צרפת ושבדיה.

 

המוזיאון פתוח בכל יום מימי השבוע בין השעות 14:30 עד 17:30. מוזיאון השואה בפורטו הוקם ביוזמת הקהילה היהודית בפורטו ומציג את חיי הקהילה היהודית לפני השואה, את עליית הנאציזם והתפשטותו באירופה, הגטאות, הפליטים, מחנות הריכוז וההשמדה, הפתרון הסופי וצעדות המוות ואת התקופה לאחר המלחמה והקמת מדינת ישראל.

 

הצילומים באדיבות: הקהילה היהודית  –  CIP/João Bizarro

 

משפחותיהם של מרבית חברי הקהילה היהודית בפורטו נספו בשואה. מוזיאון השואה שם לו למטרה לקדם שיתופי פעולה עם מוזיאונים נוספים להנצחת השואה במוסקבה, ארה"ב, הונג קונג ואירופה. וכן, להילחם באנטישמיות באירופה.

 

למבקרים במוזיאון יש הזדמנות לראות העתק מדויק של המשרפות באושוויץ. המוזיאון כולל ארכיון עשיר ובו צילומים, עדויות מכתבים ועוד. במוזיאון מוצגים גם שני ספרי תורה שהגיעו אליו מהמוזיאון היהודי בעיר.

 

הצילומים באדיבות: הקהילה היהודית  –  CIP/João Bizarro

 

בתוך כך נמסר כי שער בית הכנסת המרהיב ביופיו בעיר פורטו חולל בימים אלה בסטיקרים מצד גורמים קיצוניים המכנים עצמם "אנטי פשיסטיים". בקהילה היהודית בפורטו ציינו כי מדובר בונדליזם ואנטישמיות כלפי הקהילה היהודית, שמקורו בשנאת ישראל.

 

הקהילה היהודית בפורטו פנתה לרשויות בפורטוגל כדי לטפל במקרה. מיכאל רוטוול, חבר הקהילה היהודית בפורטו, העריך כי המבצע בעזה והקונפליקט האזורי הוביל לונדליזם. בקהילה היהודית ציינו כי יש לגנות בכל תוקף כל קשר בין בתי כנסת לפשיזם.

 

 

לצפייה במוזיאון השואה החדש של פורטו:

https://www.youtube.com/watch?v=eg2mio5GbAA

 https://www.youtube.com/watch?v=Rf0MG0NUEfo