כותרות אחרונות
Search

יו"ר ועדת החוקה: "התו הירוק שובר שוויון"!

צילום: סופיה ישראל

 

יו"ר ועדת החוקה: "התו הירוק שובר שוויון"!

 

ועדת החוקה חוק ומשפט של הכנסת דנה בהמשך התקדמות פרויקט התו הירוק למתחסנים, מחלימים, נבדקי PCR ובדיקות מהירות. בדיון השתתפו שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין ופרויקטור הקורונה פרופ' נחמן אש, אשר הדגישו כי רק עם הירידה בתחלואה והיציאה מהסגר יפתחו בהדרגה הפעילויות על פי התו הירוק.

 

צילום: סופיה ישראל

 

שר הבריאות הדגיש כי: "הקורונה לא תיעלם ולכן ניהול החיים יכלול התחסנות המונית ובדיקות מהירות". 

 

הפרויקטור הוסיף כי: "תוכנית התו הירוק תכלול פתיחה של פעילויות תרבות וספורט שתוכננו מראש עבור מתחסנים, מחלימים, נבדקי PCR ובדיקות מהירות". 

 

תומר לוטן, אחראי פרויקט התו הירוק במגן ישראל הסביר כי: "התו הירוק הוא כלי לפתיחת סקטורים, מונגש על גבי אפליקציה הכוללת מידע על מחוסנים, מחלימים, נבדקי PCR, בדיקה מהירה או סרולוגית אשר תציג, יכול או לא יכול להיכנס. התו הירוק לא יודע אם אתה מחלים, נבדק או מתחסן". 

 

יו"ר ועדת החוקה, ח"כ יעקב אשר, סיכם את הדיון הקצר במילים: "התו הירוק שובר שוויון" והודיע כי המשך הדיון בתוכנית התו הירוק יהיה בישיבה הבאה שתיערך בתאום עם ועדת ההסכמות של הכנסת.

 

צילום: סופיה ישראל

 

ובתוך כך נודע כי לקראת הפעלת תוכנית התו הירוק, בסופיה ישראל כבר החלו בהיערכות להקמת מתחמים עירוניים לבדיקות מהירות ברחבי הארץ, עם תשובה תוך 15 דקות, בדיוק כמו באיים הירוקים באילת וים המלח. המטרה היא פתיחה הדרגתית של הענפים השונים, עם תו מעבר ירוק למתחסנים, מחלימים, נבדקי PCR ובדיקות סופיה מהירות, למופעי תרבות אירועי ספורט וכן למוזיאונים. יתכן גם שהתו הירוק יכלול כניסה לקניונים, מלונות, חדרי כושר, מסעדות, בתי קפה, בריכות שחייה ואולי גם בתי כנסת.

 

סופיה היא פריצת דרך טכנולוגית שפותחה על ידי חברת קווידל (Quidel) האמריקאית, בעזרתה ניתן לבדוק כ – 40 איש בשעה. הבדיקה מבוססת אנטיגן המזהה בתוך 15 דקות את נגיף הקורונה וגם את הזנים החדשים, הווריאנט מברזיל, המוטציה הבריטית, הדרום אפריקאית, הווריאנט מלוס אנג'לס והמוטציה הצפויה בישראל על פי תחזית אמ"ן. סופיה היא בדיקה מיידית הפועלת באישור ה – FDA והמעבדה לנגיפים במשרד הבריאות, עברה בישראל תיקוף על אלפי נבדקים, צברה ניסיון של מאות אלפי בדיקות בארץ ועשרות מיליוני בדיקות בעולם.