כותרות אחרונות
Search

יום כדור הארץ – תערוכת הצילום "חיי ים המלח" תיפתח במבואת מרכז התרבות בערד ביום רביעי 22.4 בשעה 19:00 ותוצג למשך כשנה.

חיי ים המלח – צילום:איתן ויטקון

 

יום כדור הארץ: תערוכת הצילומים הבינלאומית לצילומי ים המלח תתקיים בערד.

תערוכת הצילום "חיי ים המלח" תיפתח במבואת מרכז התרבות בערד ביום רביעי 22.4 בשעה 19:00 ותוצג למשך כשנה.

שעות פתיחה: א-ה 8:00-20:00, ו 8:00-13:00, ש 11:00-14:00.

הכניסה חופשית.

 

יום כדור הארץ (22.4.2021) מזמן אירוע מיוחד במינו, המפגיש בתערוכה אחת צילומים נפלאים משני צדדיו של ים המלח – זה הירדני וזה הישראלי. התערוכה תתקיים בערד, העיר המהווה שער לים המלח. בתערוכה יוצגו עשרות צילומים שנבחרו מבין 15,000 צילומי ים המלח שהשתתפו בתחרות בין לאומית. בין שופטי התחרות היו צלמים בעלי שם עולמי כמו ספנסר טוניק (צלם העירום הקבוצתי), צלם הטבע רועי גליץ, האוצרת קרן בר גיל והגב' קייסי קלבוג. 

 

ים המלח הולך ונעלם. ביום כדור הארץ השנה החליטה עמותת "תחיית ים המלח" להעלות על נס את המסר החשוב הזה, באמצעות תחרות צילומים בינלאומית ותערוכת זוכים שתוצג במרכז התרבות בערד. לתחרות הוגשו מעל 15,000 תמונות של צלמים מעשרות מדינות, ובתערוכה יוצגו 40 התמונות הזוכות.

 

חיי ים המלח – צילום: דורון גזית

 

יוזמי התחרות היו נועם בדין וארי ליאון פרוכטר, מייסדי פרויקט "תחיית ים המלח": עמותה המוקדשת להעלאת המודעות להעלמות ים המלח באמצעות אמנות סביבתית, חינוך הסברתי, מחקר ותיעוד. "התחרות ריגשה אותנו מאוד" הם מספרים, "ממש לא ציפינו לתמיכה ולמספר העצום של התמונות שהוגשו". היזמים מקווים כי התערוכה תהווה פתח להגשמת חלומם: הקמת מוזיאון ים המלח.

 

בין הצלמים שיצירותיהם יוצגו בתערוכה: מריסה פאפן, שהצטלמה בעירום בכ-50 מדינות שונות; הצלם העכשווי איתן ויתקון, שיצירותיו מוצגות בגלריות הגדולות בעולם; והאמן הסביבתי דורון גזית, שבצילומיו מציב צינור אדום בין הבולענים – חלק מסדרה חובקת עולם. "התייבשות ים המלח והבולענים מהווים נבואת זעם לתופעות הלוואי של התחממות כדור הארץ", אומר דורון, "לכן העלאת המודעות לתופעה על ידי התערוכה היא מיזם חשוב מאין כמוהו. בצילומיי, 'הקו האדום' הוא מטאפורה לעורק הדם של אמא אדמה, כדי לסמן את זעקתה לעזרה".

 

חיי ים המלח – צילום: דורית ברקוביץ

 

ראש עיריית ערד, עו"ד ניסן בן חמו: "אנו גאים על הבחירה בערד כעיר שתארח את התערוכה החשובה הזו. אך לא מופתעים ממנה היות ואנחנו העין המתבוננת על ים המלח". הוא מוסיף: "כעיר שנמצאת 20 דקות נסיעה מים המלח, ושנופי ים המלח פרוסים לנגדנו בכל רגע, אנו רואים בעצב את גסיסתו, ורוצים לסייע בהעלאת המודעות לבעיה המדאיגה של התחממות כדור הארץ".

 

תערוכת הצילום "חיי ים המלח" תיפתח במבואת מרכז התרבות בערד ביום רביעי 22.4 בשעה 19:00 ותוצג למשך כשנה. שעות פתיחה: א-ה 8:00-20:00, ו 8:00-13:00, ש 11:00-14:00. הכניסה חופשית.