כותרות אחרונות
Search

טקס מרגש במרכז יום לקשיש במועדון "מופת ניצולי שואה" באופקים, לזכר 6 מיליון הקורבנות היהודיים שנרצחו במלחמת העולם השנייה.

בתמונה: אריה נוסבכר, בן 93 נושא דברים בטקס המרגש שנערך במרכז יום לקשיש במועדון "מופת ניצולי שואה" באופקים צילום: יח"צ

 

"אין לי דרך לשנות את העבר אבל אני כאן כדי לתת תקווה מעומקי ליבי לעתיד טוב יותר".

ביום ראשון, 14.2.21 ב' באדר התשפ"א נערך טקס מרגש  במרכז יום לקשיש במועדון "מופת ניצולי שואה" באופקים, לזכר 6 מיליון הקורבנות היהודיים שנרצחו במלחמת העולם השנייה.

 

הטקס שהיה מתוכנן ליום השואה הבין-לאומי, שנדחה בשל הסגר אורגן על ידי מתנדבי הכפר השיקומי "עדי נגב – נחלת ערן" – עמותה לאנשים עם מוגבלויות רפואיות שונות, המגיעים מארגון "March Of Life" בגרמניה, ארגון שנוסד ע"י נכדים ונינים של חברי המפלגה הנאצית שהיו חלק ממכונת ההשמדה הנאצית.  "March Of Life" חרט על דגלו "תיקון עולם" המיועד לכפר על רצח 6 מיליון יהודים שנרצחו בשואה. 

 

מתנדבי הכפר השיקומי "עדי נגב – נחלת ערן" יחד עם באי  מרכז יום לקשיש במועדון "מופת ניצולי שואה" באופקים צילום: יח"צ

 

המתנדבים המקסימים שהגיעו במיוחד מגרמניה – לאו, שונה, לאה וסטי, הכינו מצגת מרגשת שבעזרתה שיתפו את הנוכחים בחייהם כמתנדבים בכפר השיקומי והציגו סרט קצר על מהות הארגון ממנו הם מגיעים. בהמשך שיתפו המתנדבים בסיפוריהם האישיים והקשר המשפחתי שלהם לשואה ולא השאירו עין אחת יבשה.

 

אריה נוסבכר, בן 93 מדליק נר נשמה מרכז יום לקשיש במועדון "מופת ניצולי שואה" באופקים צילום: יח"צ

 

אריה נוסבכר, בן 93, אחד מהקשישים במקום הדליק יחד עם המתנדבים נרות נשמה לזכר הנספים ושיתף בקול רועד את סיפורו האישי וכיצד איבד כמעט את כל משפחתו בשואה.

 

מתנדבי הכפר השיקומי "עדי נגב – נחלת ערן" מרכז יום לקשיש במועדון "מופת ניצולי שואה" באופקים צילום: יח"צ

 

המתנדבים הנרגשים חיבקו אותו בעיניים דומעות וביקשו את סליחתו על הזוועות שעבר. סטי, בת 18, אחת המתנדבות סיפרה כיצד הסבא רבא שלה, שהיה מהנדס, היה שותף להקמת תאי הגזים והגדרות המחושמלות  באושוויץ.

 

מתנדבי הכפר השיקומי "עדי נגב – נחלת ערן" יחד עם באי  מרכז יום לקשיש במועדון "מופת ניצולי שואה" באופקים צילום: יח"צ

 

כשנגמרה המלחמה הוא סיפר על כך למשפחתו ואמר שאסור להם לדבר על כך כי אם הדבר יתגלה ישמידו גם אותם. וכך המשפחה שמרה על שתיקה עד יום מותו. לאחר שנפטר החלו לספר את הסיפור והצטרפו לארגון "March Of Life". "אני רוצה להתנצל מעומק ליבי על מה שקרה למשפחה שלך" אמרה סטי הנרגשת לאריה כשהדמעות לא מפסיקות לזלוג על לחייה. "אין לי דרך לשנות את העבר אבל אני כאן כדי לתת תקווה מעומקי ליבי לעתיד טוב יותר".

 

מתנדבי הכפר השיקומי "עדי נגב – נחלת ערן" יחד עם באי  מרכז יום לקשיש במועדון "מופת ניצולי שואה" באופקים צילום: יח"צ

 

לסיום העניקו המתנדבים לקשישים עציצים מקסימים שהכינו עבורם עם הכיתוב "אנחנו עומדים לצדכם".

תודה למתנדבים מעוררי ההשראה על היוזמה החשובה והמרגשת, בנתינה שלכם למען דיירי ותלמידי הכפר.

באהבה שאתם מרעיפים עליהם, אתם מבצעים צעד קטן ומשמעותי ל"תיקון עולם".