כותרות אחרונות
Search

"טויוטה" בשיתוף מחוז "פוקושימה" ביפן גיבשו תכנית מקיפה להתבססות על מימן כמקור אנרגיה.

צילום: באדיבות יח"צ "טויוטה" "TOYOTA"

 

 

בדרך לעולם ללא זיהום!?

"טויוטה" בשיתוף מחוז "פוקושימה" ביפן גיבשו תכנית מקיפה להתבססות על מימן כמקור אנרגיה.

 

התכנית כוללת שיתופי פעולה של טויוטה וחברות נוספות לתכנון ופיתוח רכבי מיני מסחריים המונעים באמצעות סוללה ומשאיות חשמליות קלות המבוססות על טכנולוגית תאי דלק של טויוטה. הפיתוחים מבוססי המימן ייבחנו במסגרת שימוש שונים כגון משלוחים  ועד פינוי אזורים בעת אסון.

 

השותפות בין טויוטה למוסדות ביפן  תביא להרחבת פתרונות הניידות הקיימים המבוססים על אנרגיית מימן ותקדם את העולם באופן משמעותי לקראת עתיד אנרגטי נקי ובריא יותר.

 

חברת טויוטה ומחוז פוקושימה הכריזו על תכנית רחבה להגשמת חזון ניטרליות הפחמן המשותף שלהן, ויצירת חברה המתבססת על מימן כמקור האנרגיה החדש של העולם. התכנית תציג יישום של פתרונות הנעה חשמליים ומימן, שיפותחו על בסיס טכנולוגיות ההנעה המתקדמות והחדשניות של טויוטה. 

 

במסגרת התכנית התחייבו שני הצדדים ליצירת מודל המתמקד בשימוש במימן בערים עם אוכלוסיות של כ-300,000 תושבים (האופייניות ליפן), לפני יישומו בערים בגודל דומה בפריסה ארצית. השימושים שנבחרו לבחינת המודל הם הפעלת תשתית מבוססת מימן לשירותי משלוחים, המהווים חלק אינטגרלי מתשתית עירונית חיונית, ופינוי אזורים בעתות אסון.   

 

התכנית מורכבת משלושה חלקים מרכזיים; שיתוף פעולה של טויוטה סוזוקי, דייהטסו ו-Commercial Japan Partnership Technologies Corporation (CJPT) לטובת פיתוח רכבי טנדר מיני-מסחריים המונעים באמצעות סוללה (BEV) שיוצגו לשוק הרכב בשנת 2023; שיתוף הפעולה של טויוטה, איסוזו, הינו ו- CJPT לתכנון ופיתוח של משאיות חשמליות קלות המונעות בטכנולוגיית תאי דלק שיוצגו לאחר 2023; וכן הפקת פחמן למפעלים ומאגרים באמצעות שימוש באנרגיה מתחדשת ומימן.

 

מזה שנים שיפן וטויוטה מתמקדות במימן כמקור האנרגיה החדש לעתיד ומטרתן לפתח ערי עתיד חדשות המנצלות הן מימן המיוצר בפוקושימה והן בטכנולוגיות הקשורות למימן שפותחו בה. כחלוצת ההנעות החלופיות וכמי שחרטה על דגלה יצירת חברה טובה יותר המבוססת על אנרגיה נקייה עם אפס פליטות בכל סוגי התחבורה, טויוטה מהווה השותפה הטבעית והמובילה ביפן לפיתוח וקידום יעילות אנרגטית, חשמול ויצירת פתרונות ברי קיימא. השותפות הנוכחית תאפשר הרחבה משמעותית של פתרונות הניידות המבוססים על אנרגיית מימן הזמינים לשימוש לקוחות, ובכך תקדם את העולם באופן משמעותי לקראת עתיד אנרגטי נקי ובריא יותר.

 

באמצעות מודל היישום המתמקד במימן, מחוז פוקושימה, טויוטה ושותפיהן יחזקו את האמונות המשותפות וירחבו את מעגל שיתוף הפעולה שלהם. הם יפעלו בהתמדה למימוש אחת מחברות המימן הראשונות בעולם במטרה להשיג ניטרליות פחמנית עד שנת 2050.

 

צילום: באדיבות יח"צ "טויוטה" "TOYOTA"

 

שיתופי פעולה אסטרטגיים לקיצור הזמן להשגת ניטרליות פחמנית בעולם:

בדרך לניטרליות פחמנית חברה טויוטה למספר שותפות במטרה לממש את תכנית היישום, והיא תהיה זו שתספק את הידע וההבנה העמוקה שצברה על פני שנים ארוכות בטכנולוגיות הנעה מגוונות לשימוש רכבים היברידיים- חשמליים (HEVs), רכבי פלאג-אין חשמליים (PHEVs), רכבים הפועלים על סוללות חשמל (BEVs) ורכבים חשמליים הפועלים על תאי דלק (FCEVs).

כחלוצת ההנעות החלופיות בעולם ועם ניסיון כ-25 שנים בפיתוח טכנולוגיות לכלי רכב, טויוטה מחזיקה בידע ובטכנולוגיות עשירות ומתקדמות עבור כלל מערך כלי הרכב המחושמלים, על כלל סוגיו, לרבות טכנולוגיית המימן בה נעשה שימוש באופן מסחרי כבר במשך מספר שנים בדגם הטויוטה מיראי.

 

שת"פ מרובע 1 – סוזוקי, דייהטסו, טויוטה ו-CJPT יציגו רכבי מיני מסחריים ואן חשמליים ב-2023:

טויוטה, סוזוקי, דייהטסו ו- CJPT הכריזו על שיתוף פעולה חדש להצגה ושילוב של רכבי טנדר מיני-מסחריים חשמליים (BEV) עבור שוק הרכב בשנת 2023, במטרה להגביר את קצב השגת הניטרליות הפחמנית בעולם. רכבים אלו כאמור עתידים לשמש ליישום של פתרונות הנעה חשמליים ומימן במסגרת מודל יישום חברתי במחוז פוקושימה ובהמשך גם בטוקיו.

 

בשל גודלם הקטן, רכבים מיני מסחריים מכסים טווח רחב של פעילויות לוגיסטיות באזורים שאינם נגישים לרכבים מסחריים גדולים, והם נחשבים לקריטיים עבור תמיכה לוגיסטית של "המייל האחרון". הם מהווים כ-60% מכלל צי הרכבים המסחריים, מה שהופך אותם לסוג רכב המסוגל לתרום באופן משמעותי להשגת ניטרליות פחמנית כאשר ישיג התקדמות בתחום החשמול.

 

אולם העומס ההולך וגובר על החברה והאנושות כולה שמקורו בעלויות הגבוהות הקשורות לחשמול, לתשתיות ולזמן הטעינה, מעכב מאוד את התפתחות חשמול הסגמנט. בנסיבות אלה נדרשת השקעה רבה להצלחת פרויקט פיתוח וייצור רכב מיני מסחרי המונע באמצעות סוללות במחיר סביר ועונה על צורכי השימוש של לקוחות מסחריים, אותה לקחו על עצמן ארבע החברות הגדולות.

 

השותפות של סוזוקי, דייהטסו וטויוטה תאפשר פיתוח מערכת סוללות חשמלית המתאימה לרכבי מיני מסחריים על יד שילוב של טכנולוגיית החשמול המתקדמת של טויוטה עם הידע של סוזוקי ודייהטסו בייצור רכבי מיני, כאשר CJPT יהיו אמונים על התכנון הרחב ליישום הפרויקט.

 

שת"פ מרובע 2 – טויוטה, איסוזו, Hino ו-CJPT יתכננו ויפתחו משאיות חשמליות קלות עם טכנולוגית תאי דלק לשוק המוני:

טויוטה, איסוזו ו-CJPT הודיעו כי על תכנון ופיתוח משותף של משאיות חשמליות מבוססות תאי דלק קל (light-duty fuel cell) לשוק ההמוני ויקדמו את כניסתן אליו על כלל שימושיהן. משאיות אלו ישמשו את השותפים הפעילים באתרי הפצה במחוז פוקושימה ובפרויקט יישום המודל חברתי ויגיעו לשוק לאחר ינואר 2023.

 

משאיות קלות משמשות לרוב להפצת מוצרים לסופרמרקטים וחנויות נוחות התומכים בחיי היומיום של האוכלוסייה. בנוסף להיותן מצוידות בפונקציות קירור והקפאה, המשאיות נדרשות לנסיעה למרחקים ארוכים ובמשך שעות רבות כדי להשלים מספר פעולות משלוח ביום אחד, ולפיכך עליהן לעמוד בדרישות כגון יכולת תדלוק מהירה. השימוש בטכנולוגיית תאי דלק (FC), הפועלת על מימן בצפיפות אנרגיה גבוהה ומאופיינת באפס פליטות מזהמים לאוויר, נחשב ליעילה עבור תנאי הפעלה כאלו ולכן תשולב בפיתוח החדש.

 

גם עבור פרויקט זה יגייסו ארבע החברות את הידע שלהן להשגת המטרה; טויוטה תביא את ניסיונה המוצלח בטכנולוגית ההנעה מסוג תאי דלק, איסוזו והינו יתרמו מהידע שצברו על טכנולוגיית משאיות ו- CJPT תהיה אחראית לתכנון המשאיות החשמליות ולחדירתן לשוק ההמוני.

 

Toyota Goes Beyond Zero – אנרגיית המימן כתשתית מרכזית:

שיתופי הפעולה של טויוטה ליצירת חברה המשתמשת באנרגיית מימן לפעילותה וקיומה מהווים חלק במימוש חזון ה-Beyond Zero שלה – תרומה לעולם שהיא הרבה מעבר לאפס פליטות מזהמים, במטרה ליצור שינויים חיוביים באורח החיים ולהציע לכולם אפשרויות ניידות חדשות, ערכיות ומהנות תוך שאיפה לעתיד בר קיימא. לתפיסת טויוטה, מימן, כמשאב אמין שמצוי בשפע להובלה ואחסון של אנרגיה, מהווה הזדמנות גדולה ליצירת חברה טובה יותר המבוססת על אנרגיה נקייה עם אפס פליטות בכל סוגי התחבורה (רכבות, סירות ומטוסים), ועבור תעשיות, חברות ומשקי בית.

 

טויוטה מאמינה כי אנרגיית מימן מהווה פתרון מבטיח וחשוב לאור יתרונותיו המשמעותיים, שהבולט בהם הוא העדר פליטות פחמן דו חמצני כתוצר לוואי של השימוש בה. כמו כן כאשר מימן מיוצר באמצעות מקורות אנרגיה מתחדשת כמו רוח, אנרגיה סולארית, אנרגיה גיאותרמית וביומסה, פליטות ה-CO2 הופכות מינימליות גם בתהליך הייצור עצמו.

 

מטרתה של טויוטה לסייע בקידום המימן כפתרון נפוץ על ידי הפיכתו לצורת אנרגיה בטוחה, נוחה ושווה לכל נפש. על ידי הקמת שרשרת האספקה שתאפשר זאת, טויוטה מקווה להקל על זרימת מימן בהיקפים גדולים ליישומים רבים, מעבר לניידות.