כותרות אחרונות
Search

חורף מתוק, שנה מתוקה: 5 מתכונים לקינוחים מתוקים עם פירות החורף לפתיחת השנה החדשה!

לימון ואוכמניות – צילום: באשערט 

 

חורף מתוק, שנה מתוקה: 5 מתכונים לקינוחים מתוקים עם פירות החורף לפתיחת השנה החדשה!

קר וגשום בחוץ, מלבד מרקים שמחממים את הגוף מי לא רוצה להתפנק על קינוח מתוק מפנק? מה יותר טוב מלפתוח את 2022 עם קינוח ממש כמו בקונדיטוריה- אצלכם בבית ועוד פירות עונתיים טריים! 5 שפים וקונדיטורים מובילים מגישים את קינוחי החורף המומלצים!.

 

שף יוני טובול מסעדת בשארעט – טארט לימון ואוכמניות: במסעדת השף החדשה והכשרה למהדרין בצפת  תהנו ממגוון רחב של מנות שף בשריות, חלק לא מבוטל מהם נעשות במעשנה בבישול איטי של 12-20 שעות. שף וקונדיטור המסעדה יוני טובול ממליץ על טארט לימון ואוכמניות, עם שכבת קרם לימון, אוכמניות ומרנג ענן. המתכון לטארט: כוס ו- 2 כפות קמח , 3 כפות שקדים טחונים, חצי כוס אבקת סוכר, קורט מלח, 90 גרם נטורינה קרה חתוכה לקוביות , 2-4 כפות מים קרים. למלית אוכמניות: 400 גרם אוכמניות קפואות, 3/4 כוס סוכר, מיץ מחצי לימון, 2 כוכבי אניס, 1/2 כוס יין לבן יבש. לקרם לימון: גרדת לימון מ4 לימונים+ פילוט הלימונים, 1/3 כוס דבש, מקל קינמון, 1/2 כפית סוכר וניל. למרנג: 250 גר' סוכר, 4 חלבונים בטמפרטורת החדר, גרידת לימון מלימון אחד שלם.

 

לימון ואוכמניות – צילום: באשערט 

 

קונדיטורית רינת אלבז- מתוקים ממותגים- פאי לימון ומרנג שווצרי: בקונדיטוריית הבוטיק הגלילית- מתוקים ממותגים הממוקמת בנוף כנרת שבצפת ממליצים על פאי לימון מרענן עם מרנג' שווצרי מפנק. הקונדיטורית רינת אלבז מציינת כי הפאי משלב בין טעמי החמוץ והמתוק ונחשב לקינוח מפנק ומנחם ביום חורף קר. המתכון של  הקונדיטורית רינת אלבז:

לבצק פריך: 70 גרם אבקת סוכר, 80 גרם קמח שקדים, 180 גרם חמאה קרה חתוכה לקוביות , 270 גרם קמח לבן, 1 ביצה, כפית וניל טהור לקרם לימון: 200 מ”ל מיץ לימון,  160 גרם סוכר לבן, 4 ביצים L, 200 גרם חמאה חתוכה לקוביות למרנג שוויצרי- 300 חלבונים , 600 גרם סוכר, קורט מלח. לאחר זילוף המרנג' שורפים מעט עם ברנר, מוסיפים מעט גרידת לימון ועלה נענע- בתיאבון!

 

פאי לימון – צילום: מתוקים ממותגים 

 

קונדיטורית מיכל רווח: וילה גליליי פאי תותים מושלגים: במלון הבוטיק וילה גליליי הממוקם על הר כנען בצפת ומעניק חוויית חופשה אירופאית בליבה של העיר הגלילית, בסמוך לנחלים ועם נוף קסום לחרמון המושלג מגישה הקונדיטורית מיכל רווח על פאי תותים מפנק הכולל שכבת בצק פריך, קרם שקדים, שקדים קלויים, ריבת תותים, תותים טריים וגלידת תותים שמנתית. מצרכים: קופסת תותים טריים, בצק פריך (למי שאין כוח להכין-ניתן לקנות בצק קפוא מעדנות ), 250 גרם שקדים קלופים , 150 גרם חמאה רכה, 100 גרם אבקת סוכר , כף תמצית וניל, 1 ביצה , 2/3 כוס שמנת לבישול, ריבת תותים איכותית , תבנית של פאי קוטר 26 סמ. אופן ההכנה: לשטח את הבצק הפריך שהוא מופשר וקל לעבודה, במעבד מזון לטחון את השקדים עם החמאה .ביצה. אבקת סוכר .תמצית וניל. ושמנת לתערובת אחידה. לשטח את התערובת על הבצק הפריך ולאפות 20 דק על 180 עד שהבצק מוכן והמילוי זהוב, לתת לפאי לנוח חצי שעה. למרוח את הריבה של התותים ולסדר מעל את התותים שהם שטופים וחצויים ל-2 – מגישים ונהנים.

 

פאי תותים מושלגים – צילום: וילה גליליי 

 

שף נועם בכר מסעדת בולונג'רי טארט פטיסייר ותותים: במסעדת השף החלבית בולונג'רי שבצפת – נועם בכר ממליץ על טארט תותים וקרם פטיסייר כקינוח חורפי מפנק המשלב בין פרי עונתי טרי לקרם עשיר מפנק

מרכיבים: 200 גרם קמח, 100 גרם חמאה חתוכה לקוביות, 1/2 כפית מלח, 2 חלמונים ו-4 כפיות סוכר. אופן ההכנה: מכניסים את הקמח והמלח והסוכר למעבד מזון בפולסים קצרים, משפשפים את התערובת בין כפות הידיים, עד שמתקבלים פירורים דקים במרקם של חול רטוב,  מוסיפים חלמונים ומלח ומעבדים בפולסים קצרים במעבד מזון, לוקחים מהבצק ומהדקים ומכניסים לקרר של חצי שעה, מהדקים את הבצק אל התחתית ואל השוליים של התבנית באחידות.  מניחים נייר אפייה על הבצק דוקרים את כל שטח הבצק במזלג, אופים בחום של 180 מעלות.  שף נועם בכר מציין כי את הטארט ניתן למלא במגוון מילויים, "אנו בבולונג'רי מגישים עם קרם פטיסייר ותותים טריים".

 

טארט פטיסייר ותותים בולונג'רי – צילום: יח"צ

 

שף גדי אולשנסקי -מסעדת סומאק פארפה ואבקת תותים: במסעדת השף סומאק הנמצאת במתחם מלון הבוטיק וילה גליליי בצפת יצר שף המסעדה גדי אולשנסקי קינוח פרווה (המסעדה בשרית כשרה) המבוסס על תותים: פארפה תות שדה, סורבה תות, אבקת תותים וקרמבל קקאו.

 

מצרכים להכנת הפרפה של שף גדי אולשנסקי:  3 חלבונים בטמפרטורת החדר, 500 גרם תותים שטופים ונקיים, 2 כוסות סוכר, 500 מיל' שמנת מתוקה 38%. הכנה: מקציפים את החלבונים, מוסיפים את התותים וכוס סוכר לקראת סוף ההקצרה עד שהקצף תופח הייטב, בקערה נפרדת מקציפים את השמנת מתוקה וכוס סוכר עד להתייצבות. מחברים בין 2 התערובות בתנועת קיפול, מזלפים לתבנית סיליקון ומקפיאים. שף אולשנסקי מציין כי ניתן להגיש כך, אך בסומאק מגישים לצד קרמבל קקאו, סורבה תות ואבקת תותים.

 

פארפה תות – צילום: סומאק