כותרות אחרונות
Search

חדש – מערכת חדשה שתסייע במניעת תאונות דרכים של רכבים כבדים ואוטובוסים

צילום: יח"צ אדי מערכות 

 

חדש – מערכת חדשה שתסייע במניעת תאונות דרכים של רכבים כבדים ואוטובוסים.

ב 30% מתאונות הדרכים הקשות בישראל מעורבים משאיות ואוטובוסים.

 

חברת "סרווז'ין –א.ד.י מערכות" שמתמחה בפיתוח, שיווק ומכירה של מערכות בטיחות מתקדמות לרכב, מציגה מערכת חדשה – מערכת "BSIS" המסייעת לנהגי רכבים כבדים ואוטובוסים לזהות אובייקטים (הולכי רגל, רוכבי אופנים, אופנועים , ורכבים) שנמצאים בצדו הימני של הרכב.

 

מערכת "BSIS" מבוססת על חיישנים הפועלים בטכנולוגיית רדאר המאפשרים ניטור וזיהוי בכל תנאי מזג אוויר, ביום ובלילה אובייקטים באזורים המתים בצדי הרכב.

 

אבי זינו מנכ"ל חב' "סרווז'ין –א.ד.י מערכות": "מדובר במערכת חדשנית ואולטימטיבית שתסייע בהפחתת תאונות דרכים בהם מעורבים משאיות ואוטובוסים ותפחית את מספר הנפגעים בתאונות מסוג זה".

 

 

צילום: יח"צ אדי מערכות 

 

כ- 30% מתאונות הדרכים הקשות מעורבים משאיות ואוטובוסים.

 

חברת "סרווז'ין –א.ד.י מערכות" שמתמחה בפיתוח, שיווק ומכירה של מערכות בטיחות מתקדמות לרכב, מציגה מערכת חדשה – מערכת BSIS המסייעת לנהגי רכבים כבדים אוטובוסים לזהות אובייקטים (הולכי רגל, רוכבי אופנים, אופנועים , ורכבים) שנמצאים בצדו הימני של הרכב. ומסייעת לנהגים להימנע מגרימת תאונה.

 

המערכת המבוססת על טכנולוגית רדאר המזהה הימצאות  אובייקטים בצידי הרכב, בכל תנאי מזג אוויר ובכל שעות היממה. בנוסף במערכת מצויידת בחיישני BSD לזיהוי רכבים שמגיחים מאחורי / צידי הרכב ממרחק של כ 30 מטר ומיידעת את הנהג.

 

צד ימין של הרכבים הכבדים הינו "שטח מת" עבור הנהג בגלל סיבות שונות,  תופעה זו נפוצה בעיקר ברכבים גדולים וארוכים כשלרכב מתווסף נגרר, בזמן שהנהג מחליף נתיבי נסיעה ובמיוחד כשהנהג מבצע פניות כשהדגש הוא על פניה ימינה , תופעה זו גובה מדי שנה קורבנות בנפש של הולכי רגל ורוכבי אופנים  ואופנועים  שנוסעים (נמצאים) בצמוד לדופן הרכב ולנהג אין אפשרות לזהות את נוכחותם בהיותם בשטח מת של שדה הראיה של הנהג.

 

על מנת לתת מענה לתופעה זו החליטו באיחוד האירופאי לנסח תקן ECE R151 עבור מערכת שתתן לנהג התראות על הימצאות אובייקטים באזור הימיני של הרכב ובכך להפחית את מספר הנפגעים בתאונות מסוג זה.

 

מערכת BSIS המסייעת לנהג  לזהות אובייקטים באזורים מתים ובמיוחד בציידי הרכב ולהפנות את תשומת ליבו של הנהג להימצאותם.

 

המערכת מזהה הולכי רגל, רוכבי קורקינטים, רוכבי אופנים, אופנועים ורכבים המערכת מבוססת על חיישנים הפועלים בטכנולוגית רדאר בתדר GHz77 לגילוי מדויק של כלי רכב בשטחים מתים.

 

המאפיין את חיישני הרדאר שהם מאפשרים ניטור וזיהוי בכל תנאי מזג אוויר, ביום ובלילה, במהירות זיהוי גבוהה ממהירות זיהוי ע"י כל טכנולוגיה אחרת, פועלת גם כשמצטבר לכלוך על גבי החיישנים.

 

צילום: יח"צ אדי מערכות 

 

ע"י הוספת חיישן בצידו השמאלי של הרכב הופכת המערכת גם למערכת BSD הנותנת לנהג כלי זיהוי והתראה (גם) בכל השטחים המתים מסביב לרכב חיישן הרדאר, במערכת BSIS,  הממוקם בצד ימין של הרכב מכסה  180 מעלות, כלומר כל הצד הימיני של הרכב הוא אזור מוגן מלא.

 

כאשר הרכב מסתובב, המערכת קובעת באופן עצמאי את זווית הפנייה לחישוב השטח המת  הייעוד המרכזי של המערכת לספק לנהג,  בעת פנייה ימינה זיהוי על הימצאות אובייקטים באזור המת של הרכב באמצעות מנגנוןTurn Assist (TA).

 

מחיר המערכת החל מ 4,790 ₪ כולל התקנה (+ מע"מ )

 

אבי זינו מנכ"ל חב' "סרווז'ין –א.ד.י מערכות": "אנו הקדמנו את הרשויות הרגולטיביות במדינת ישראל והחלטנו, על בסיס ההחלטה שהתקבלה באיחוד האירופאי להציג לשוק הישראלי את הפתרון המתקדם.  אנו רואים בזה את תרומתנו להפחתת תאונות דרכים בהם מעורבים משאיות ואוטובוסים"