כותרות אחרונות
Search

חדש באקרנים: 'עד מאה כעשרים' סדרה דוקומנטרית חדשה הפותחת דלת לעולמם וסיפוריהם של בני הגיל השלישי.

 

 

חדש באקרנים: 'עד מאה כעשרים' סדרה דוקומנטרית חדשה הפותחת דלת לעולמם וסיפוריהם של בני הגיל השלישי.

במרכז הסדרה 'עד מאה כעשרים', עומדים בני הגיל השלישי, מלח הארץ של החברה הישראלית, החושפים  סיפורים אישיים מעוררי השראה, חלקם שזורים בהיסטוריה של המדינה. המרואיינים מספרים בגילוי לב על תושייה יוצאת דופן, על הגנת המולדת ועל תרומה לחברה ולמדינה.

* הסדרה נהגתה והופקה במהלך השנה האחרונה, כחלק מהרצון לתעד באופן אותנטי סיפורים מעוררי השראה ולהעצים את  בני הגיל השלישי.

* הסדרה '"עד מאה כעשרים'" משודרת החל מה-29 באוגוסט ב-HOT, ערוץ HOT senior.

 

הסדרה צולמה בבתי רשת הדיור המוגן 'עד 120'. במרכזה עומדים 36 מדיירי הרשת, אשר לכל אחת ואחד מהם מוקדש פרק קצר, בו הוא חושף סיפור או אירוע דרמטי ששינה או השפיע על מסלול חייו.

 

הסדרה "עד מאה כעשרים" היא סדרה דוקומנטרית המתעדת את סיפוריהם של הגיבורים בצורה נוגעת ללב, מעבירה לצופה פיסה מסיפור חייהם. סיפוריהם של הדיירים, הנמנים על דור המייסדים של מדינת ישראל, שזורים בהיסטוריה של המדינה ומהווים מסמך דוקומנטרי רב ערך ואולי הזדמנות אחרונה לשמוע את עדותם ממקור ראשון ואותנטי.

 

צילום מתוך הסדרה

 

אבי קלפה, מנכ"ל 'עד 120', שבבתי הרשת צולמה הסדרה המתבססת על דיירייה:

 "אנו שמחים להשתתף בסדרה מתוך מטרה אחת ויחידה – לתת כבוד והערכה לבני הגיל השלישי אשר נושא על כתפיו את יישום חזון הקמת המדינה אני גאה בפרויקט ובעיקר בדיירים שלנו שנחשפו ושיתפו. כל אחד מהם הוא 'מלח הארץ" הסדרה מעניקה את הכבוד הראוי לאנשים שהם  מבוני הארץ וממקימיה, איש איש ותרומתו".

 

אירית אמבר (70), אשת טלוויזיה ותקשורת כבר חמישה עשורים, בהם הייתה חלק מהמהפכה התקשורתית, מימיה בערוץ הראשון ועד לעידן הערוצים המסחריים והמציאות הדיגיטלית. אמבר היא מהבעלים בחברת ההפקות  AMBAR & MORאשר הפיקה בפועל את הסדרה 'עד מאה כעשרים' המתעדת אנשים שחיים בדיור המוגן ברשת "עד 120".  

"רק במפגש האישי איתם הבנתי שנפלה בחלקי הזכות הגדולה לתעד אנשים שהם ״מלח הארץ״, שתרמו לחברה ולמדינה. בסיפורים האישיים שזורים כוח, עוצמה ונחישות שהיותה את ה-DNA של הדור הקודם. התאהבתי בקבוצה המיוחדת הזאת, צחקתי ובכיתי יחד איתם. אין ספק שזהו פרויקט מאתגר ושונה מכול הפרויקטים אותם הפקתי עד היום".

 

תקצירים לדוגמא:

  • דליה וולובלסקי – סיפורה המרגש של דליה אשר פגישה אקראית עם ילד שהסתובב לבדו בצהרי היום בכיכר דיזנגוף, הביאה אותה ואת חברתה ורדה להקים את רשת מועדוניות "לילך" המספקת בית חם ותומך לילדים לאימהות עובדות יחידניות. התנדבותן המלאה ופעילותן הכה משמעותית משפיעה ומשנה את כיוון חייהם של ילדים רבים בת"א, עד היום.

 

  • אליעזר בן עמי – שמתעד את סיפור הכנת רימוני התפוז למשה ברזני ומאיר פיינשטיין, שני לוחמי האצ"ל והלח"י, שנמנו עם 12 עולי הגרדום. בלילה שבין ה-22 ל-23 באפריל 1947, ‏קודם שהגיעו התליין ומלוויו לתא הגרדום, הניחו שני הלוחמים את הרימונים שהכין אליעזר בן עמי בין ליבותיהם, ‏התחבקו, ופוצצו את עצמם.

 

  • אברהם עופר – סיפורו של מי שהיה ראש המשלחת הראשון של חייל האוויר בניו יורק ומנהל הרכש של המטוסים מארה"ב, לאחר שהצרפתים סגרו לישראל את הברז ונוצר הצורך ברכישת כלי טייס מארה"ב.

 

הסדרה 'עד 100 כ-20' תעלה ב-29 באוגוסט בערוץ HOT senior ב-HOT.