כותרות אחרונות
Search

חברת "סולאיר אנרגיות מתחדשות" מחברת את הפרויקט הראשון שלה בחבל סרגוסה בספרד.

"אליזרסן" – צילום: "סולאיר"

 

חברת "סולאיר אנרגיות מתחדשות" הישראלית מחברת את הפרויקט הראשון שלה בחבל סרגוסה בספרד.

עלות הקמת הפרויקט כ- 36 מיליון יורו.

 

חברת "סולאיר אנרגיות מתחדשות", העוסקת בייזום, הקמה ותפעול של מערכות סולאריות בישראל, ספרד, איטליה ופולין, מדווחת על חיבור אליזסראן, הפרויקט הראשון של החברה, לרשת הולכת החשמל בספרד. מדובר בפרויקט ייחודי, תחנת כוח בהספק של כ-50 מגה-וואט, המשתרעת על פני כ- 1,000 דונם של קרקע מורכבת ביותר, בחבל ארגון שבספרד.

 

"אליזרסן" – צילום: "סולאיר"

 

תחנת הכוח הסולארית כוללת קו מתח עליון באורך של כ-8 ק"מ ותחנת השנאה לרשת ההולכה. אליזסראן הוא הפרויקט הראשון שמתחבר לרשת החשמל הספרדית מתוך צבר פרויקטים של כ- 1,362 מגה-וואט הקיימים בספרד, מתוכם כ-1 ג'יגה-וואט צפויים להתחבר עד סוף שנת 2023. מהדיווח עולה כי, הכנסות מהפרויקט צפויות לעמוד על כ-19 מיליון ש"ח לשנה, לתקופה של 30 שנה. עלות הקמת הפרוייקט עמדה על כ-36 מיליון אירו.

 

"סולאיר" התקשרה עם חברה מובילה למכירת 70% מהספקת החשמל לתקופה של 10 שנים במחיר של כ-34 אירו למגה וואט שעה ולגבי יתרת החשמל בוחנת חלופות גידור לטווח בינוני על מנת לקבע מחירים גבוהים מהצפוי בשוק האנרגיה הספרדי.

 

אלון שגב, מנכ"ל – צילום: "סולאיר"

 

אלון שגב, מנכ"ל החברה: "מדובר בהישג משמעותי לחברה שמהווה הבעת אמון של השוק בעולם ובישראל בחברה וביכולותיה הטכנולוגיות התפעוליות והעסקיות. אנו מתמקדים בשנתיים הקרובות בהגדלת הצבר המניב של החברה ועמידה ביעדים השאפתניים שקבענו. החיבור של הפרויקט בסרגוסה מהווה אינדיקציה לייחודיותה של החברה ולהצלחותיה במקומות ובקרקעות מורכבים וקשים ביותר מבחינת תכנון וביצוע".

 

"אליזסראן" נמצא בעמק Paracuellos Del Jiloca (סרגוסה) מעל 100 הקטרים ​​של סביבה הררית רווית סלעים ושיפועי קרקע רבים. ייזום, תכנון וביצוע הפרויקט כללו מידה רבה של מורכבות, כאשר יותר מ-20 מכונות כבדות היו מעורבות בעבודות האזרחיות במשך 4 חודשים רק כדי להכין את האדמה. על מנת לשמר את השטח הותאמו עוקבי השמש (TRACKERS) והפנלים (123,000) בהתאם לשיפועי הקרקע ההרריים. עבודת התכנון דרשה דיוק רב על מנת שלא לפגוע בתפוקת המתקן. לשם כך פוצלו 1,000,000 מ"ר הקרקע ליותר מ-300 חלקות של 3,000 מ"ר כל אחת, מאחר ודרישות ההיתרים חייבו מתן דגש לשימור הסביבה והטבע. קו החיבור למתקן הוטמן לכל אורכו תוך שמירה על החורש הטבעי באזור והדבר כלל תכנון וביצוע של חציית נהר שופע ואת הכפר Paracuellos Del Jiloca.

 

"אליזרסן" – צילום: "סולאיר"

 

בחודש שעבר סיימה "סולאיר", בהצלחה גדולה, את הנפקת האג"ח הראשונה עם ביקושי יתר של כ-318 מיליון ₪ מתוכם החברה גייסה כ-242 מיליון ש"ח בריבית שנתית של 2.3%. "סולאיר" נהנית ממקורות פיננסיים מגוונים עם גופים פיננסיים מובילים בישראל ובחו"ל. לחברה פרויקטים מותקנים בהספק של כ-122 מגה-וואט הכוללים כ-180 מערכות בישראל ותחנת כוח בהיקף של 50 מגה וואט בספרד. כ- 1.8 גיגה וואט צפויים להתחבר עד סוף שנת 2023. הנהלת סולאיר דוגלת באסטרטגיית גידור אדפטיבית – פיזור הסכמי PPA על פני תקופות משתנות במתווים מגוונים, פיזור גאוגרפי בין שווקים שונים: ישראל, ספרד, איטליה, פולין ובחינת שווקים נוספים, ושליטה בכל שרשרת הערך – כניסה לפרויקטים בשלבי הייזום, הקמתם ותפעול שוטף.

קרדיט תמונות – סולאיר