כותרות אחרונות
Search

חברת "מארוול" משיקה את שבב ה-DPU הראשון בעולם בטכנולוגיית 5 ננומטר ובכך מבססת את מעמדה כמובילת שוק מעבדי "OCTEON.

צילום:  Marvell

 

חברת "מארוול" משיקה את שבב ה-DPU הראשון בעולם בטכנולוגיית 5 ננומטר ובכך מבססת את מעמדה כמובילת שוק מעבדי "OCTEON.

במשפחת OCTEON" 10" שולבו ליבות Arm Neoverse N2  והיא קובעת רף חדש של ביצועים וצריכת חשמל נמוכה.

יוסי לוי, מנהל פיתוח החומרה למעבדים ב"מארוול" ישראל:  " מעבד זה הינו הדור השני שמארוול מפתחת עבור 5G והוא מציב את החברה כמובילה בתחומה".

 

חברת מארוול (Marvell) הציגה את המעבד החדיש DPU OCTEON 10 שתוכנן להאיץ את העיבוד של ספקטרום רחב של עומסי עבודה בתחומי האבטחה, התקשורת והאחסון הנדרשים על ידי אפליקציות תובעניות כמו: 5G, Cloud, מרכזי נתונים ארגוניים ומרכזי נתונים של מפעילים  סלולריים. המעבר הגובר של עומסי עבודה לענן, דרישות האבטחה המורכבות והמספר הגדל של מכשירי קצה, האיץ את הדרישה לכוח עיבוד ממוקד נתונים. באמצעות השילוב שביצעה מארוול בין כוח עיבוד לבין מאיצי חומרה הטובים מסוגם, משפחת מעבדי OCTEON 10 DPU מציעה יתרונות משמעותיים בעלות הכוללת (TCO) ומספר תכונות חלוציות בתעשייה. המעבד מספק ביצועים חזקים פי שלושה וצריכת חשמל נמוכה ב-50% לעומת מעבדי הדורות הקודמים של OCTEON. מעבד זה הינו הראשון שתוכנן בתהליך של 5 ננומטר ומשלב ליבות Arm Neoverse N2. נוסף לכך, הוא הראשון לכלול מאיצי חומרה ייעודיים לבינה מלאכותית וללמידת מכונה (AI/ML), הראשון לכלול נתבי רשת בעל קצב תעבורה של 1 טרה-בייט והראשונים לכלול מאיצי חומרה לעיבוד וקטורי (VPP – Vector Packet Processing).

 

צילום:  Marvell

 

ג'ון סאקמוטו, סגן נשיא חטיבת מעבדי התשתית, "מארוול": "כדי להתמודד עם הדרישות המתגברות לעיבוד נתונים בעומסי עבודה בתחומי הרשת, האחסון והאבטחה ואף להתעלות עליהן, מארוול התמקדה בחידושים משמעותיים במעבדי ה-DPU בתחומי כוח העיבוד, מאיצי חומרה וחיבורי I/O מהירים. OCTEON 10 מוביל בכוח העיבוד, תומך בעומסי עבודה של רשתות ואבטחה בקצב תעבורה גבוה מ-400G ומשלב כניסות I/O  בתקני DDR5 ו-PCIe 5.0".

 

סונג-וון לי, סגן נשיא חטיבת הרשתות, סמסונג אלקטרוניקס: "ברצוננו לברך את מארוול לרגל השקת משפחת OCTEON 10 DPU המובילה בתעשייה. שיתוף הפעולה ההדוק עם חברות מובילות בתעשייה כמו מארוול, מאפשר לסמסונג לספק מגוון של פתרונות 5G עוצמתיים המתמודדים עם הצרכים המגוונים של מפעילים סלולריים. יחד עם שותפינו, סמסונג תמשיך לפתח ולקדם טכנולוגיות ניידות ולהניע את השלב הבא של רשתות 5G שישדרגו את חוויות הניידות".

 

בפיתוח המוצר השתתפו עובדי קבוצת המעבדים שחלקה נמצא בישראל, ועובדי קבוצת הנתבים הממוקמת ברובה בישראל. קבוצת המעבדים בישראל תרמה משמעותית בפיתוח ליבת המעבד החדיש ושיפרה משמעותית את יכולות ה- DDR ועיבוד הרשת של המעבד. מעבד זה אף מכיל נתב חדשני של 1 טרה בייט שהותאם לצרכי המעבד ופותח כולו בישראל. ״במוצר זה מארוול לקחה על עצמה יעד גבוה בשילוב הטכנולוגיות החדישות ביותר בתחום המעבדים, הייצור ושילובם של קבוצות עסקיות למען מטרה אחת.״ אמר יוסי לוי, מנהל פיתוח החומרה למעבדים במארוול ישראל. עוד הוא הוסיף, ״מעבד זה הינו הדור השני שמארוול מפתחת עבור 5G והוא מציב את החברה כמובילה בתחומה״.

 

צילום: יח"צ

 

דניאל ניומן, שותף מייסד Futurum Research: "מעבדי OCTEON 10 DPU של מארוול מציעים יכולת מורחבת לעיבוד מנות לצורכי מיון והצפנה"  "הדבר שהופך את המעבדים למלהיבים הם מאיצי החומרה ששולבו בהם כדי להתמודד עם צרכים כמו למידת מכונה בזמן אמת, עיבוד מנות וקטורי ונתב בעל קצב תעבורה של 1 טרה-בייט".   

                   

כריס ברגי, סגן נשיא בכיר ומנכ"ל חטיבת התשתיות, חברת Arm: "נדרש כיום כוח עיבוד משמעותי כדי לעבד את שטפון הנתונים הנוצרים בענן ובמכשירי הקצה. השילוב של טכנולוגיית 5 ננומטר המתקדמת וליבות Neoverse N2 במעבדי OCTEON 10 יאפשר למארוול להתמודד עם עומסי עבודה מורכבים ולהפגין את עוצמותיה בתחום עיבודי DPU".

 

בניגוד לפתרונות DPU אחרים המוגבלים לתרחישי שימוש במרכזי נתונים, מעבדי OCTEON 10 מסוגלים לשרת את עומסי העבודה התובעניים ביותר בענן, מרכזי נתונים ארגוניים, מרכזי נתונים של מפעילים, תעבורת נתונים אלחוטית של רשתות 5G, רשתות SD-WAN ואף פתרונות רשת ללא אוורור בנקודות הקצה. כל מעבד OCTEON 10 משלב באופן אופטימלי כוח עיבוד, מאיצי חומרה, ערוץ פס רחב לתעבורת נתונים, חיבורי I/O חדישים בתקני DDR5 ו-PCIe 5.0.

 

ערכת פיתוח התוכנה של OCTEON 10 הינה פלטפורמה פתוחה שמשדרגת את האקוסיסטם של Arm. ערכת הפיתוח תומכת בניהול רשתות, אבטחה, שרתי אחסון, תמיכה מלאה ב DPDK ו-VPP ותמיכה בווירטואליזציה וקונטיינרים.

 

זמינות:

מעבדי OCTEON 10 יהיו זמינים במחצית השנייה של 2021 עם עדכונים נוספים בהמשך.

 

למידע נוסף: https://www.marvell.com/products/data-processing-units.html

 

אודות "Marvell":

Marvell היא מובילה עולמית בתעשיית השבבים בתחומי תקשורת, אחסון ומחשוב. Marvell ישראל היא בין החברות הגדולות בארץ לפיתוח שבבים ללא ייצור (Fabless) ופועלת בשני אתרי פיתוח – בפתח תקווה וביוקנעם, ומעסיקה כ-600 עובדים. המרכז הישראלי עוסק בפיתוח השבבים לתחום הנטוורקינג – מנוע הצמיחה המרכזי של Marvell, שרובו מפותח בארץ, מערכות מיתוג (Switching) למרכזי הנתונים של ארגונים ולחוות ענן.