כותרות אחרונות
Search

חברות ההסעדה המוסדי מדווחות על מחסור חמור בעובדים במקצועות שפים, טבחים, מלצרים, נהגים ועובדי ניקיון.

צילום חינמי: תמונה על ידי מסעדת נובו אנטיקה רומא, 5 Wittenbergplatz מן Pixabay 

 

 

חברות ההסעדה המוסדי מדווחות על מחסור חמור בעובדים במקצועות שפים, טבחים, מלצרים, נהגים ועובדי ניקיון.

בענף חסרים באופן מידי כ- 800 עד 900 עובדים.

 

רן כצמן מנכ"ל עידית, אודי בן שימול מנכ"ל Sodexo, ומשה נזרי מנכ"ל שולץ: "תשלומי החל"ת שהממשלה משלמת מובילים לכך שישראלים מעדיפים לקבל את דמי החל"ת ולא לצאת לעבודה"

 

בדיקה שערכה חטיבת חברות הקייטרינג המוסדי באיגוד לשכות המסחר קובעת כי יש כיום מחסור מידי של כ 800 עד 900 עובדים בענף, לאחר פתיחה של חדרי האוכל במקומות העבודה וחזרתם של עובדים רבים שעבדו מהבית למקומות העבודה. המחסור החמור בעובדים בענף ההסעדה המוסדי הינו במקצועות: שפים, טבחים, מלצרים, נהגים ועובדי ניקיון. ענף ההסעדה המוסדי מעסיק כ-15,000 עובדים. מחזור הפעילות של הענף הינו כ- 3 מיליארד ₪ לשנה; המחסור בעובדים מקשה מאוד על חברות ההסעדה לחזור למתכונת שלפני משבר הקורונה ולעמוד בהתחייבויות כלפי הלקוחות.

 

צילום חינמי: תמונה של anncapictures מ- Pixabay

 

בחטיבה אומרים כי תשלומי החל"ת שהממשלה משלמת מובילים לכך שישראלים מעדיפים לקבל את דמי החל"ת ולא לצאת לעבודה.  "תשלום דמי החל"ת למובטלים הביאה לתופעה חדשה שעובדים מבקשים לקבל שכר "בשחור" כדי לא לפגוע במשך קבלת תשלומי החל"ת." לדברי גורמים בחטיבה.

 

רן כצמן מנכ"ל "עידית", מקבוצת רשת מלונות דן, אמר כי: "אנו עושים כל מאמץ להחזיר עובדים מחל"ת לעבודה בחברה, עם אופק של קידום והתפתחות במקום העבודה ותנאי העסקה משופרים ומענקים. קיים קושי גדול בגיוס עובדים אשר מעדיפים לא לעבוד ולקבל תשלום מהמדינה".

 

צילום חינמי: תמונה על ידי מסעדת נובו אנטיקה רומא, 5 Wittenbergplatz מן Pixabay

 

אודי בן שימול מנכ"ל Sodexo: "אין ספק, שמצב הנוכחי מאתגר. מחד, לקוחותינו חוזרים לעבוד מהמשרדים, הפעילות העסקית במשק חודשה ומציגה צמיחה וגידול. מאידך, החלטות הממשלה שהתקבלו לפני מספר חודשים אינן מתעדכנות ואינן עומדות בקצב השינויים בשוק. שילוב שתי המגמות הללו יוצר אנומליה של אחוז אבטלה דו ספרתי תוך שקיים צורך אדיר בעובדים במקצועות השונים".

 

משה נזרי מנכ"ל שולץ: "אנו רואים בעובדי החברה את אחד המשאבים החשובים ביותר לקיומה. בשל כך, השקענו ועודנו משקיעים בלימוד, פיתוח והכשרת עובדים לתפקידים מגוונים. משבר הקורונה גבה מחיר כבד בשל הצורך להוציא עובדים רבים לחל"ת, וכעת, עם חזרה מדורגת של לקוחותינו לפעילות, אחוז גבוה מהעובדים אינו מגלה רצון לשוב לעבודה בשל מתווה תשלום דמי החל"ת על ידי המדינה".