כותרות אחרונות
Search

השינוי מתחיל כאן – איל, משה ורפי אדרעי מעמותת אחינועם פועלים בשביל בני העדה האתיופית.

צילום: freepik

 

השינוי מתחיל כאן – איל, משה ורפי אדרעי מעמותת אחינועם פועלים בשביל בני העדה האתיופית.

 

החברה הישראלית היא גדולה ומורכבת מהרבה קבוצות, עדות וזהויות אתניות שונות ברחבי העולם. אף שהגיוון הזה הוא מה שהופך את ישראל למה שהיא, אבל אי אפשר להתעלם מהעובדה שיש קבוצות שבאופן עקבי ושיטתי לא זוכות לאותם המשאבים ואותו שוויון הזדמנויות שזוכים לו אחרים. למרבה המזל, יש בחברה שלנו מי שמנסה לשנות את המציאות ולהפוך את העולם למקום טוב יותר, ודוגמה נפלאה לכך היא פרויקט הליווי וההכנה לצה״ל לבני העדה האתיופית שמובילה בשנים האחרונות עמותת אחינועם. מתחילת הפרויקט, יותר ויותר בוגרים משתלבים ביחידות מובחרות בצה״ל וממשיכים לתפקידי קבע חשובים. לפני שנספר לכם על הפרויקט הנפלא של עמותת אחינועם, נספר לכם על העמותה וכמה מילים על הסיפור הייחודי של הקמתה.

 

מהילדות הקשה לנתינה ועשייה:

הסיפור של עמותת אחינועם הוא למעשה סיפורה של משפחה אחת מיוחדת בצפת, ובפרט של שלושת האחים רפי אדרעי, משה ואיל. משפחת אדרעי הייתה משפחה קשת יום, עם הורים חרוצים שלא תמיד הצליחו למרות המאמצים לשים אוכל על השולחן. שלושת האחים התגייסו מייד לפרנסת הבית ויצאו לעבוד, מתוך ערכי השליחות, הנתינה ואהבת הארץ שספגו בבית. באופן הזה, הצליחו האחים לפרוץ ולהתגייס ליחידות מובחרות בצה״ל, ולאחר השחרור הפכו לאנשי עסקים מוכרים ומובילים במשק הישראלי.

 

בשלב הזה הרגישו האחים שזה הזמן לתת בחזרה, וכך בעצם נולדה עמותת אחינועם בשנת 2018, שאחד מהפרויקטים המיוחדים ביותר שלה הוא פרויקט ההכנה לצה״ל לבני ובנות העדה האתיופית – נוסף על כמה פרויקטים חשובים נוספים שמטרתם לצמצם את הפערים בחברה הישראלית.

 

צילום: freepik

 

פרויקט ההכנה לצה״ל:

אם תשאלו את רפי אדרעי מעמותת אחינועם ואת שני אחיו מה דבר החשוב ביותר בשביל בן או בת נוער, הם יגידו לכם שזה מבוגר אחד שיאמין בו. אמירה זו היא העומדת בבסיס של הפרויקט הזה.

 

הפרויקט מתאים לבנים ובנות מגיל 16 ומעלה וכולל ציוות למנטור ומלווה קבוע, בוגר של יחידה צבאית מובחרת, כמעט תמיד בהתאמה לתפקידים שאליהם מכוונים בני/בנות הנוער.

 

התוכנית כוללת מספר היבטים מרכזיים:

הכנה מנטלית:

הכנה מנטלית לשירות כוללת היכרות עם המערכת הצבאית, עבודה על כישורים חברתיים, פיתוח יכולות מנהיגות, הבנת ההיררכיה הצה״לית ועוד. הדברים החשובים האלו ישרתו את בני הנוער ויתנו להם נקודת פתיחה מעולה ביום הגיוס.

 

סיוע במיונים:

תהליך המיון לצה״ל עשוי להיות ארוך ומורכב, וכדי להגיע לאן שרוצים באמת חייבים להכיר את הדקויות בדרך. המלווים עוזרים בכל שלבי המיון, החל מהצו הראשון ועד ליום הגיוס עצמו.

 

הכנה פיזית:

אם התפקיד או המיונים דורשים הכנה פיזית כלשהי, מקבלים בני/בנות הנוער גם הדרכה ואימון שיכינו אותם מבחינה פיזית להתמודד עם הדרישות.

 

ליווי במהלך השירות:

התוכנית לא נגמרת ביום הגיוס, והחיילים הטריים ממשיכים לקבל תמיכה טלפונית, ליווי, תיווך מול הגורמים השונים בתוך המערכת במידת הצורך, ובעיקר ידיעה שיש מי שיהיה איתם בכל שלב ושיש מי שרואה וגאה בהישגים שלהם.

 

והעשייה רק נמשכת:

אין ספק, פרויקט ההכנה לצה״ל לעדה האתיופית הוא פרויקט מיוחד, אבל הוא ממש לא הפרויקט היחיד שמובילה עמותת אחינועם בשנים האחרונות. מיום הקמתה מלווה העמותה אלפי בני נוער, מעניקה מלגות בסכומים גבוהים ומפעילה תוכניות מזדמנות לסיוע לבני נוער בסיכון מהפריפריה החברתית והגיאוגרפית של ישראל.

 

אז אם אתם מחפשים קצת השראה, ואם אתם רוצים לספק תמיכה לבן נוער שאתם מכירים וזקוק לה, את השם עמותת אחינועם אתם חייבים להכיר.