כותרות אחרונות
Search

העתיד כבר כאן – Q רשת חנויות אוטונומיות לקנייה בטכנולוגיה מבוססת משקל.

 

 

Q רשת חנויות בלי קופה -לוקחים הולכים!

העתיד כבר כאן – רשת חנויות אוטונומיות לקנייה בטכנולוגיה מבוססת משקל.

פריצת דרך לחברת  הסטארט אפ הישראלית "סייב אורג".

הפיתוח הטכנולוגי המהפכני של החברה  לקניהבלי קופה בטכנולוגיה מבוססת משקל, יוטמע ברשת החנויות האוטונומיות Q החדשה של היזם אבי כץ.

הפיתוח של "סייב אורג" כולל מערכת מבוססת ראיה ממוחשבת ועיבוד תמונה לזיהוי תכולת מדף.

 

אבי כץ יזם ובעלים: "מדובר בטכנולוגיה חדשנית שבכוחה לייצר טרנספורמציה של ממש בעולם הקמעונאות, יחד עם קבוצת משקיעים, רכשנו את כל כושר הייצור של חברת CYB-ORG הישראלית לשנתיים הקרובות. מדובר על עסקה בהיקף ראשוני של 64 מיליון ₪."

 

ארז גור מנכ"ל ומייסד CYB-ORG": "הטכנולוגיה שלנו, מבוססת, ישימה, מדויקת ובעלת התכנות פיננסית. המערכת של CYB-ORG יודעת לזהות במדויק, את המשתמש באמצעות זיהוי פנים או טביעת אצבע ואת המוצרים שלקח, דרך חיישנים שונים, באמצעות שקילה ומצלמות שאיתן אנו מבצעים ולידציה דרך זיהוי תמונה. המדף החכם שלנו יודע להציע הצעות ערך ללקוח בזמן הרכישה ומערכת אלגוריתמים המתקיימים בשרתים רבי עוצמה, יודעים לצפות את צרכי הלקוח, אחרי ולפני הרכישה שלו".

 

מימין: רמי לוי, אבי כץ – צילום: איציק בירן

 

איש העסקים אבי כץ השיק היום, יום ג', יחד עם איש העסקים רמי לוי רשת חנויות אוטונומיות בישראל המתבססות על פיתוח טכנולוגי של חברת ההיי טק הישראלית "סייב אורג" של היזם ארז גור.

 

הפיתוח הייחודי של "סייב אורג" מבוסס על קניה בטכנולוגיה מבוססת משקל וראיית מכונה ועתיד פורץ דרך ומוצלח היכן שחברות גדולות יותר נכשלו כשביססו מערכות רכישה מורכבות על טכנולוגיה מבוססת צילום.

 

אבי כץ, שחולל מהפכה בתחום הקפה בישראל, משיק, בשיתוף עם קבוצת משקיעים מרוסיה בראשות היזם ליאוניד פוסמן את הדבר הבא בתחום הקמעונאות – Q, מיזם חדש של רשת חנויות המבוססות על קניה אוטונומית: מדובר בחנויות קמעונאיות בשיטת "שלם וקח" הפתוחות 24/7, המציעות את כל סל הקניות הקמעונאי הבסיסי של מוצרי צריכה ומכולת, המבוססות על אוטומציה מלאה לצרכנים ולבעלי החנויות. מערכת הניהול החדשנית  מקנה יכולות ניהול מלאי, לקוחות, ספקים והנהלת חשבונות באופן אוטומטי ומאפשרת עלויות התפעול מופחתות משמעותית.

 

חנות אוטונטמית ללא קופה – צילום: ארז חיים

 

הלקוח מבצע הרשמה חד פעמית באמצעות מערכת זיהוי ביומטרית של טביעת אצבע המאפשרת לו כניסה לכל חנויות הרשת. הזיהוי הביומטרי משמש לפתיחת הארונות ולקיחה או החזרת מוצרים למדף, בסיום התהליך, מחויב הלקוח על הפריטים שאסף וחשבונית נשלחת אליו לטלפון הנייד באמצעות הודעת  ס.מ.ס.

 

ארז גור "סייב אורג": "הטכנולוגיה מבוססת המשקל, מוכחת כמדויקת יותר מהטכנולוגיה בה ניסו ענקיות קמעונאות להשתמש- טכנולוגיה המבוססת על צילום מוצרים. טכנולוגיה זו לא הצליחה לפתור לחלוטין את בעיית זיהוי המוצרים, בשל הקושי בזוויות הצילום. מענה מדויק לכך- מעניקה מערכת השקילה. במצב תקין כל מדף או תא במדף מכיל מוצר יחיד. מאחר והמערכת מאפשרת החזרת מוצרים יתכן ומוצרים יוחזרו למקום שגוי ולשם כך פותחו אלגוריתמים לזיהוי עצם חריג במדף אשר מתבססים על ראיה ממוחשבת ואינטליגנציה מלאכותית לזיהוי חריגים בתמונה. באלגוריתמים שולבו אלמנטים של למידה סטטיסטית אשר מאפשרים לאפיין חריגים עבור סוגי פריטים שונים במדף גם במצב של סדר וגם במצב של אי סדר. בנוסף יעשה שימוש בנתונים שיאספו לאורך הזמן . המערכת משלבת גם אלגוריתמיקה למתן התראה עבור חשד לפעילות זדונית  ובאמצעות זיהוי טביעת אצבע ומצלמות מדף המערכת תוכל לזהות צרכנים אשר החליפו מוצר מהמדף במוצר אחר או ביצעו עבירות אחרות בסביבת המדפים".

 

חנות אוטונטמית ללא קופה – צילום: ארז חיים

 

מנגנון התפעול העצמאי שיצר הפיתוח של "סייב אורג",  חוסך זמן ועלויות ומאפשר קניה זמינה, חכמה ונוחה, ללא קופות ותורים. המערכות מזהות מחסור במוצרים ומזמינות מלאי באופן אוטומטי. בנוסף, הן מנתחות את מספר המוצרים אותם לקוחות מחזירים ומזהות את המוצרים המועדפים על הלקוחות, ובכך המערכת מצמצמת עלויות בהזמנת סחורה חדשה.

 

החנות כולה מרושתת באמצעים טכנולוגים חכמים. מנגנון הקניה עושה שימוש במערכת ארונות שקופים ומקררים מבוססי טכנולוגיה ייחודית  של שקילה המזהה את הלקוח שלקח את המוצרים. המדפים החכמים המותקנים במדפים, מזהים את המוצרים שנלקחו והוחזרו ממנו, המערכת המתקדמת לניהול ושליטה בנעשה בסניף, כוללת גם מעקב אחר לוגיסטיקה, מלאים סליקה וחיוב הלקוחות.

 

קונספט החנויות החדשני של Q יציע את כל מגוון המוצרים הקיימים ברשתות המרקט  – מגוון רחב של מוצרי ירקות ופירות ארוזים, מוצרי  בשר מצוננים וקפואים, מוצרי חלב טריים,  מוצרי פארם וטבע ואף coffee to go   מוצרי קפה טריים כגון קפה הפוך שיטחנו במקום  -והכל אוטומטי לחלוטין! צרכני הרשת ייהנו מחסכון משמעותי בזמן קנייה, מגוון מוצרים איכותיים וטריים וחווית קנייה חדשנית.

 

חנות אוטונטמית ללא קופה – צילום: ארז חיים

 

החנויות החדשות מהוות פריצת דרך בעולם הקמעונאות באמצעות פתרונות מבוססי אוטומציה ורובוטיקה, בשפה העברית, אנגלית, רוסית וערבית. הפיתוח החדשני מאפשר הטמעה והקמה מהירה וחסכונית של סניפים אוטומטים בערים, בישובים רחוקים, במתחמי עבודה ומרכזי סחר גדולים, תוך יצירת פתרונות חדשניים, חסכוניים מבחינת עלות הקמה ותפעול. 

 

הקניה האוטומטית חוסכת זמן יקר של תור בקופה. בכל שלב בקניה הלקוח מודע לסכום החיוב העדכני  -דבר המאפשר שליטה בהוצאות הקניה בלי "הפתעות בקופה".