כותרות אחרונות
Search

הסיבות העיקריות המונעות מכם להצליח במסחר בשוק ההון.

 

 

 

עמדה אישית

10 הסיבות העיקריות שמונעות מכם להצליח במסחר בשוק ההון.

מאת: גבע גזית

 

צילום: דני כתרי

 

מיליוני אנשים רוצים להרוויח הרבה יותר ממה שהם מרוויחים בפועל. רבים מחפשים לעשות רווחים מהירים דרך המסחר בשוק ההון. רובם יחליטו בשלב כזה או אחר, שזה לא בשבילם ויפרשו מהתחום. כדי להצליח במסחר בשוק ההון או בכל תחום מקצועי אחר, עליכם לבדוק מה המסלול הנדרש ומהם הקשיים שיכולים לעמוד בדרככם להצלחה.

 

אז מה הקשיים שיכולים להיות במסלול ההכשרה שיביא אתכם להיות בין אנשים המצליחים ביותר בשוק ההון?

 

  1. חוסר בידע מקצועי שמאפשר קבלת החלטות:

רוב האנשים מקבלים את הידע שלהם בנושא שוק ההון מהתקשורת וכתבות באתרים כלכליים.

ידע מקצועי לקבלת החלטות רציניות אפשר לקבל בקורסים במכללות או ע"י סוחרים עם ניסיון מסחר של שנים בליווי אישי. הידע זמין לכל אחד גם בקבוצות מקצועיות ברשתות החברתיות וב-YOUTUBE.

ידע הוא מכשול פשוט שקל לעבור.

 

  1. חוסר בכלי עבודה לביצוע עסקאות:

כדי לקנות או למכור נכסים בשוק ההון, לבצע עסקאות, אנחנו צריכים גישה למידע הבורסאי ולפלטפורמה ייעודית.

רוב האנשים מבצעים את הוראות המסחר שלהם דרך אתר הבנק שלהם. חלק אחר דרך אתר של חברת ביטוח, על פלטפורמה אינטרנטית פשוטה שמציגה נתונים באיחור מסוים מהנתונים בבורסה.

סוחר מקצועי נעזר בפלטפורמה מקצועית ייעודית לנכסים עליהם בחר לסחור, מערכת שמחוברת בזמן אמת לנתוני הביצועים בבורסות השונות ומאפשרת ביצוע מידיי של קנייה או מכירה.

כלי העבודה במסחר בשוק ההון זמינים היום לכל אחד.

 

  1. חוסר בניסיון מעשי מול תנאי שוק אמיתיים:

המסחר בשוק ההון הוא מקצוע לכל דבר וכך יש להתייחס אליו. אחד היתרונות הגדולים של המסחר, הוא האפשרות ללמוד את המקצוע ללא סיכון כלל. ניתן לקבל מערכת מסחר מקצועית ולסחור בחשבון דמו (על סימולטור) בנתוני שוק אמיתיים ללא הגבלה.

רק לאחר תרגול מעשי של מסחר מול תנאי שוק אמיתיים, רק לאחר שאתה מצליח לאורך זמן להרוויח יותר מאפשר להפסיד, רק אז מומלץ לעבור לסחור בכסף אמיתי.

רוב האנשים חסרי סבלנות ואינם מתרגלים מספיק בדמו לפני שהם עוברים לכסף אמיתי.

את המכשול הזה קל מאוד לעבור, פשוט – המהירות מהשטן.

 

  1. חוסר בהכוונה של סוחר מקצועי:

איכשהו בנושא שוק ההון, אנשים משקיעים את מיטב כספם בלי ללמוד ובלי להתייעץ עם איש מקצוע, עם מי שמומחה בתחום. הם מרגישים שהם יכולים לבד, שיש להם על סמך ניסיון החיים שצברו, את הכלים לעשות את הבחירות הנכונות ולהצליח. במציאות, בחיים האמיתיים, זה לא עובד ככה.

כל אדם, גם המוכשר ביותר, החכם ביותר, צריך מישהו שילווה אותו וייתן לו מניסיונו המקצועי. זה מקצר את זמן הלימוד, זה חוסך הרבה מאוד כסף ותסכול.

כל מה שאתה צריך לעשות, זה לבחור את האדם שתתחבר אליו מבחינת הגישה שלו ומבחינת אישיותו כבן אדם.

 

  1. חוסר בתוכנית מסחר ברורה לפעולה:

כסף הוא משהו שמשפיע חזק מאוד על כולנו. תאוות הבצע והפחד מהפסד, אלו שני כוחות שמניעים את העולם ומשפיעים על קבלת ההחלטות שלנו במסחר.

כל סוחר מקצועי יודע שללא תוכנית מסחר ברורה לפעולה, אין לו סיכוי להצליח במסחר.

מסחר ללא מפה, ללא כללים פשוטים לביצוע בכל מצב שקורה בשוק, הוא ניווט באמצע המדבר לבד ללא מצפן וכיוון.

פעולה עפ"י תוכנית מסחר חיונית להצלחה. וקבלת תוכנית כזו תיעשה בדרך כלל לאחר הכשרה מקצועית גבוהה.

 

  1. חוסר במשמעת ועמידה בכללים:

מניסיון של שנים בליווי והכשרה של אלפי אנשים במסחר בשוק ההון, אני רואה שוב ושוב אנשים ששוברים את הכללים שהם בעצמם קבעו בתוכנית המסחר.

זה משהו שפשוט לא נתפס, זה לא הגיוני. אנשים פועלים נגד האינטרס הישיר שלהם. תוכנית מסחר בנויה במיוחד לשמור על המשמעת ועמידה בכללי מסחר שמניבים תוחלת חיובית ורווחים לאורך זמן.

כדי להצליח במסחר אתם חייבים במשמעת והצמדות לכללים. אי עמידה במשמעת היא מכשול עיקרי למי שרוצה להצליח במסחר בשוק ההון ובה יש להתמקד.

 

  1. חוסר בהתמודדות מנטלית עם מסחר בכסף אמיתי:

כדי להיות סוחר מצליח, אתה חייב להיות קודם כל אדם מצליח. אדם שבתפיסה האישית יודע שמגיע לו להצליח, מאמין בעצמו ומוכן לעשות את כל הדרוש כדי להגיע ליעדים שקבע.

אני קורא ולומד המון מהאנשים המצליחים ביותר בעולם. למרות שכל אחד מהם בעל אופי ורקע שונה, עוסק בתחום שונה. כולם בלי יוצא מהכלל, משקיעים המון בהתפתחות אישית.

לכולם יש מנטור אישי, יועצים מקצועיים ואנשים שעושים ניתוח ובקרת איכות לתהליכים שהם עוברים. המנכלים הבכירים ביותר, הספורטאים הטובים ביותר, למנטורים הגדולים ביותר, יש את המנטור, את האיש שמלווה ומסתכל מהצד ומלמד איך להשתפר.

 

  1. חוסר בסביבה תומכת ומפרגנת:

כדי להצליח במסחר ובחיים בכלל, חשוב שתהיה לכם סביבה תומכת. מי שגם בימים קשים יעודד אתכם וישאיר אתכם במסלול שלכם. בלי תמיכה זה כמעט בלתי אפשרי. זה מכשול שאתם צריכים לעבור מיד בהתחלה.

כל מה שאתם יכולים לעשות, זה להציג את היתרונות בצד החסרונות והקשיים שיכולים להיות בדרך. להציג רמת ציפיות מציאותית ולבקש מהסביבה לתמוך ולפרגן. במקרה הכי גרוע, לא להפריע, לאפשר להצליח.

 

  1. חוסר בזמן ללימוד והתמקצעות:

המקצוע של מסחר בשוק ההון, הוא המקצוע שדורש את הזמן הקצר ביותר ללימוד ותרגול. הוא המקצוע בעל ההשקעה של דמי הלימוד הנמוכים מכל מקצוע אחר שלמדתם או תלמדו.

חוסר זמן הוא תירוץ. אתם רוצים להיות בין המצליחים ביותר, תתרצו את כל הסיבות ל- למה כן.

 

  1. חוסר בכסף ללימוד ופתיחת חשבון מסחר:

חוסר בכסף מתחלק לשני תחומים:

  1. כסף ללימודים.
  2. כסף לפתיחת חשבון מסחר להשקעה בשוק ההון.

 

לגבי כסף להשקעה בלימוד המקצוע, נמוך ברוב המקרים משכר לימוד של שנה אחת אקדמית. בעניין כסף לפתיחת חשבון מסחר, זה כבר תלוי בנגזרת בה כל אחד בוחר לסחור.

למסחר במניות דרוש סכום גבוה בהרבה מהסכום הנדרש למסחר לטווח ארוך בקרנות נאמנות ותעודות סל או למסחר יומי בחוזים עתידיים.

התחלתי לסחור בשוק ההון עם הון של 20 אלף שקלים בלבד (כ-5000$ בתקופה ההיא).

היום אפשר להתחיל לסחור עם 2000$ בלבד בחוזי המיקרו דרך בורסת החוזים העתידיים. יעד רווח של 100$ ליום אפשרי בהחלט גם עם סכום כזה.

במניות נדרש סכום גבוה בהרבה ויכול לעבור את ה- 25,000$ דולר, למי שבוחר לסחור ברמה היומית בבורסה בארה"ב.

גבע גזית הוא מומחה למסחר בחוזים עתידיים ומפתח גישת המסחר התלת מימדי בשוק ההון.