כותרות אחרונות
Search

הסוד לקניית מצבר איכותי לרכב.

resized_pexels-photo-8478228

Sergey Meshkov באתר PEXELS

 

הסוד לקניית מצבר איכותי לרכב.

אם מצאתם את עצמכם תקועים בדרך לעבודה, בדרך חזרה מהעבודה לבית או בכל מקום אחר בשל העובדה שהמצבר שלכם מקולקל ודורש החלפה, אתם בוודאי מבינים עד כמה המצבר מהווה רכיב חשוב ביותר ברכב שלכם וכמה אתם לא רוצים להתמודד שוב עם סיטואציה שכזאת. חשוב להחליף מצבר ברכב עוד טרם בלתי אפשרי להניע אותו בשל מצבר מקולקל או מצבר שחוק. כדאי לשים לב לסימנים המעידים על כך שהמצבר דורש החלפה ולבחור את המצבר האיכותי והמתאים ביותר לסוג הרכב שלכם.

 

למה המצבר כל כך חשוב?

אין ספק כי המצבר מהווה את אחד הרכיבים החשובים ביותר בכל כלי רב. רכישת מצבר איכותי תשפיע על תפקוד הרכב כולו. בשנים האחרונות המצבר הפך להיות חלק כל כך משמעותי ברכב וזאת בשל ריבוי המערכות החשמליות שבהם משתמשים בו: בין אם מדובר על מערכות מולטימדיה, חלונות חשמליים, מיזוג, מערכות ניווט לוויני, מערכות של השבתת המנוע ועוד, הרי שכולן תלויות בתפקוד של המצבר. מכיוון שכלל המערכות החשמליות תלויות בתקינות המצבר, הרי שכשל במצבר יביא להשבתת הרכב ובמקרה הזה, יש צורך להחליף מצבר כמה שיותר מהר. אם אתם שואלים את עצמכם כיצד תחליפו מצבר בצורה הטובה ביותר וכיצד תבחרו את המצבר הנכון לרכב שלכם, כדאי שתמשיכו לקרוא את הדברים הבאים.

 

איזה מצבר הכי מתאים לרכב שלכם?

החלפת מצבר לרכב קודם כל צריכה להתבצע על ידי אנשי מקצוע מנוסים בתחום. אך כמובן שעוד לפני שמבצעים את ההחלפה, יש צורך לבחור במצבר שמתאים לרכב שלכם. כיום קיימים מגוון רחב של סוגי מצברים הרלוונטיים עבור שימושים שונים ועבור כלי רכב שונים ויש לבחור מצבר לרכב בהתאם לסוג כלי הרכב שיש לכם, בהתאם לסוג המנוע ונפח שלו וכן בהתאם למידות של תא המצבר.  חשוב לדעת כי הנפח והעוצמה של המנוע של כלי הרכב ישפיעו על קיבולת המצבר הדרושה. בעוד שקלנועיות או אופנועים ידרשו מצבר בעל קיבולת קטנה, הרי שכלי רכב פרטיים ידרשו מצבר בעל קיבולת גבוהה יותר ומשאיות או רכבים גדולים ידרשו מצבר עם קיבולת גבוהה יותר מהקיבולת של מצבר הרלוונטי עבור רכבים פרטיים. לרוב בספר הרכב יהיה כתוב מהו סוג המצבר שאתם צריכים עבור הרכב שלכם, אך אם אין לכם את ספר הרכב בנמצא, כדאי מאוד שתבדקו מול איש מקצוע שמכיר היטב את התחום, איזה מצבר מתאים לכם ביותר.

 

resized_pexels-photo-8478228  Sergey Meshkov באתר PEXELS

 

כיצד תבחרו את המצבר הטוב ביותר?

מעבר להתאמה של המצבר לסוג הרכב, עליכם לבחור מצבר איכותי שישמש אתכם בצורה הטובה ביותר לאורך זמן רב. לכן, חשוב מאוד לרכוש מצבר של יצרנית אמינה ומוכרת בשוק המצברים. יצרנית שיש לה מוניטין בתחום המצברים וידוע כי כלל המצברים שלה איכותיים, תבטיח כי המצבר שתרכשו ממנה ישמש אתכם בצורה הטובה ביותר. מלבד זאת, כדאי מאוד לבחור במצבר שהיצרנית נותנת עליו אחראיות. כל יצרנית תציע פרק זמן שונה של אחראיות על המצבר וכדאי מאוד לבחור בפרק הזמן הרחוק ביותר וזאת בכדי שאם תהיה תקלה או בעיה כלשהי במצבר, יהיה לכם למי לפנות כל עוד לא פגה האחראיות.

 

דבר נוסף וחשוב הוא לבחור במצבר שתאריך הייצור המוטבע עליו איננו רחוק מדי מהתאריך שבו אתם רוכשים אותו וזאת בכדי לוודא שהוא מחזיק מעמד לאורך פרק זמן משמעותי ברכב שלכם ולא דורש החלפה לאחר פרק זמן קצר.

 

כמובן שמצבר כדאי לרכוש רק מחברה אמינה המציעה סוגי מצברים שונים של היצרניות המובילות ביותר בשוק.