כותרות אחרונות
Search

המרכז לאמנות עכשווית רמלה "CACR" מציג שתי תערוכות חדשות.

פרחים מיובשים – אנה חייט וסלבה פרסקי בתערוכה חדשה במרכז לאמנות עכשווית רמלה צילום אנה חיים וסלבה פירסקי

 

 

המרכז לאמנות עכשווית רמלה "CACR" מציג שתי תערוכות חדשות.

 קרעים וחיבורים וקרעים – אנה חייט וסלבה פירסקי  

ואז יבוא השקט – רותי הלביץ כהן

אוצרת: ד"ר סמדר שפי

מפגשי אמנים

שישי – 30.12.22 – 13:00-11:00

שישי  – 3.2.23   – 13:00-11:00

 

ב-'קרעים וחיבורים וקרעים' עבודות יפהפיות של אנה חייט וסלבה פירסקי שנוצרו במיוחד לתערוכה. צילומים המודפסים על בד, חלקם קרעי צילומים תפורים ביד, ואחדים רקומים בחוטים משתפלים. בדימויים התפורים, המאוחים-מתפרקים, כאב מפעפע מבין התפרים כמו מגוף פצוע. הצילומים נעשו במצלמות בפורמט גדול על סרטי פולרואיד מסוג שייצורו נפסק ב- 2007. החומר הכימי שתוקפו פג מותיר על הדימוי כתמים אקראיים, המרמזים על התפרקות הדימוי העתידית ומסמנים אותה. המראה מזכיר במידה רבה צילום אנלוגי מוקדם, אך הוא גם שונה ממנו. תפירת הצילומים, מהלך חדש, החלה בהשפעת היכרות עם ה"קינצוגי", טכניקה יפנית של ריפוי קרמיקה המדגישה קווי שברים, כלומר משמרת את ההיסטוריה של הכלי ולא מנסה להסתיר פגמים. השימוש בתפירה ורקמה בתוך צילומים יוצר עבודות הנעות בין דו-ממד לתלת-ממד. האמנים עוקבים בחרדה ובדריכות אחר המלחמה המתחוללת באוקראינה המשפיעה ישירות על מהלך חייהם של קרובים וידידים. הטכניקה החדשה של תפירת הצילומים משמשת מבטאות תחושות דחיפות ופגיעות.

 

כותבת האוצרת ד"ר סמדר שפי: "בשפה האמנותית שפיתחו חייט ופירסקי מאז החלו לעבוד יחד ב-1999 יש דיאלוג מתמשך בין צילום וציור. העבודה "מות מארה" מ-1793מתייחסת לעבודה La Mort de Marat של ז'אק-לואי דויד, הצייר הנאו-קלאסי הצרפתי,. בציור נראה ז'אן-פול מארה, ממנהיגי המהפכה הצרפתית, שנרצח בעת שהיה באמבטיה בביתו. דויד הקנה לציור שפה איקונוגרפית נוצרית (בעיקר דמיון לפסל הפייטה של מיכלאנג'לו מ-1499 המצוי בוותיקן). חייט ופירסקי יצרו עבודה בה זר אדמוניות מונח על צידו, כנוע כאילו הוכרע במאבק, וטלאים וחיבורים וחוטים פרומים משלימים את תחושת הייאוש המלנכולי העולה מהדימוי" 

נעילה: 28.2.23

"מות מארה – עבודה מתוך התערוכה של אנה חייט וסלבה פירסקי במרכז לאמנות עכשווית רמלה – צילום: אנה חיים וסלבה פירסקי

 

'ואז יבוא השקט'

מיצב שבו 3 עבודות על בדי ענק (בגובה 6 מטר כ"א) עומד במרכז התערוכה. 'ואז יבוא השקט' של רותי הלביץ כהן. המיצב יוצר חלל בתוך חלל. על הרצפה פזורות מראות אליפטיות, המשקפות בו-זמנית את העבודות ואת הצופה. 

 

כותבת האוצרת ד"ר סמדר שפי: "במרבית עבודותיה של רותי הלביץ כהן נשים הן הגיבורות הראשיות, דמויותיהן נשענות על מקורות קמאיים – מיתולוגיות וסיפורים – ועל הגלגולים והעיבודים של אלו באמנות ובתרבות הפופולרית דוגמת סרטי וולט דיסני. יצירותיה האינטנסיביות, לעיתים באורח קשה, מספרות סיפורים, סיוטים, חלומות ואגדות. הן אומרות שירה ומשמיעות זעקה כישויות עצמאיות שמחפשות את דרכן בעולם" 

 

בתערוכה מציגה הלביץ כהן לראשונה צילום מבוים. בצילומים מתעטף תומר ספיר, אמן וחבר, בבגד נייר המופיע ב"שעון החול". השמלה, מגזרות מצוירות של חלקי גוף, עדינה ועם זאת מחרידה. השמלה מכסה את ספיר כפקעת המכסה על גולם שיהפוך לפרפר. המפגש של גוף גברי עם שמלת הנייר של הלביץ-כהן מעלה שאלות לגבי מגדר וכוח.

 

במקביל לתערוכה ב CACR מוצבת העבודה 'זהרורי יופי' בבית הפתוח ברמלה. העבודה, מסך דמעות קולקטיבי, נוצרה בסדנאות ביוזמת CACR ובשיתוף הבית הפתוח. בסדנאות יצרה רותי הלביץ כהן יחד עם נשים מקהילות שונות בעיר, דמעות נייר עליהן כתבו מחשבות, שאלות וסיפורים קצרצרים. העיסוק של הלביץ-כהן בנשים מוצג מהיבטיו המיתיים והיבטיו הנוגעים בחיים ממש.

נעילה: 28.2.23

 

"ואז יבוא השקט" – תערוכה חדשה של רותי הלביץ כהן במרכז לאמנות עכשווית רמלה – צילום: רותי הלביץ כהן

 

שד' הרצל 112 רמלה / שעות פעילות: ראשון – חמישי 09:30-15:30 / הכניסה ללא תשלום

לפרטים נוספים:

www.goramla.com

המרכז לאמנות עכשווית אינסטגרם

פייסבוק המרכז לאמנות עכשווית רמלה