כותרות אחרונות
Search

הכינו את ביתכם לחורף המתקרב ובא!

צילום: יח"צ "אמקור"

 

הכינו את ביתכם לחורף המתקרב ובא!

לקראת החורף , רצוי להיערך מבעוד מועד למזג אויר סוער והטמפרטורות הנמוכות שכוללות בין השאר: גלי קור, גשמים עזים, רטיבות, ורוחות שגורמות לתקלות חשמל ונזילות בכל שנה.

היערכות מראש ותכנון עוזרים להתמודד טוב יותר ובקלות עם מפגעי מזג אויר  שאיתם תצטרכו להתמודד.  

 

קבלו טיפים שיעזרו לכם להיערך בהתאם לחורף הישראלי:

הכינו את החלל החיצוני, גינה והחניון לגשמים:

הינה מספר פעולות שרצוי לעשות בחלל החיצוני לקראת מזג אויר גשום

מנעו נזקי רוחות מחפצים עפים – בדקו את סביבת הבית שלכם זאת כדי לוודא, שאין מסביבו חפצים שעלולים לעוף באופן בפתאומיות באופן מסוכן, חשוב לבדוק את העצים ולשים לב לענפים אם צריך יש להזמין מומחה לגיזום. בדקו את היחידה החיצונית של המזגן, שצמחים או חפצים שונים אינם מפריעים מסביב.

בדקו את העציצים – אם יש לכם צמחים במרפסת או בחצר, כדאי לקחת בחשבון שני דברים.

  1. חלק מהצמחים עשויים להיות רגישים לחשיפה ישירה לתנאי החור
  2. עציצים מסויימים עלולים ליפול בגלל רוחות עזות למטה, לרחוב. במידה וזה המצב, שנו להם מיקום או שקבעו אותם למקומם .

מניעת הצפות – בבית פרטי וגם בבניין משותף, הקומות הנמוכות, חניניום, מחסנים והמרתפים עלולים לסבול מהצפות. לכן מומלץ להכין את החללים האלה לפני ולבדוק מראש חורים ומבנים רעועים, יש לטפלמבעוד מועד. יש לדאוג לניקוז ופעמים רבות, ניתן לראות את הלכלוך שסותם את דרכי הניקוז ופשוט לפנות אותו.

לסקור את המבנה – כדאי כמובן גם פשוט לסקור את המבנה עצמו היטב מבחוץ. ייתכן שתוכלו להבחין בצורה כזו בסדקים בקירות או בפגמים בצידם החיצוני של חלונות. שימו לב באופן מיוחד, לגופי תאורה שנמצאים בחוץ. המבנה החיצוני שלהם עשוי להתייבש לאורך הקיץ ולהיסדק, ברגים עשויים להחליד עם הזמן וכן הלאה. התוצאה עשויה להיות שאיטום גוף התאורה יהיה פגום וכדאי לטפל בכך לפני שמגיעים הגשמים וגורמים לקצר. 

 

צילום: יח"צ "אמקור"

הכינו את הגג לחורף – הגג כמכלול ובאופן מיוחד המרזב, ראויים לתשומת לב מיוחדת לקראת החורף:

איטום הגג – שכבת האיטום שעל הגג מתבלה בהדרגה  בחודשי הקיץ ויש לבדוק ולחדש אותה מדי שנה. כמובן שחשוב לעשות זאת עוד לפני החורף, כאשר מזג האוויר מקל על ביצוע עבודה כזו.

בידקו את  הרעפים – אם מדובר בגג רעפים, כדאי לבדוק שאין רעפים שבורים או סדוקים, אשר דרכם הגשם יחדור. שיטה פשוטה לבדוק נזקים גדולים מסוג זה, היא להסתכל בעליית הגג מבפנים בשעות היום ולראות האם ומהיכן חודר אור רב. קחו בחשבון, שעשויים להיות רעפים במצב גרוע, אשר נראים חיצונית בסדר, אבל ישברו עם תחילת הגשמים.  

בידקו תקינות מרזבים – יש לסקור את המרזב ויזואלית לחלודה ופגמים שונים. לאחר חודשים של קיץ וחוסר שימוש, קרוב לוודאי שהמרזב סתום (בעלים ופסולת דומה), לפחות באופן חלקי. לכן, חשוב לבדוק אותו, לנקות אותו ולבסוף לבצע בדיקה (עם שפיכת מים מלמעלה). כל זאת, תוך הפעלת שיקול דעת כמובן וזהירות רבה- על גגות רעפים למשל, מומלץ שלא לעלות.

גג מסודר – ודאו שהחפצים על הגג מקובעים למקומם.

נקו קולטי שמש – העלייה לגג היא גם הזדמנות טובה לנקות את קולטי השמש מאבק. הקולטים בהחלט יכולים להיות בשימוש, ניקוי קולטים חיצוני לא מסובך או גוזל זמן יותר מדי. קחו בחשבון, שהלכלוך על הקולטים הוא לא רק אבק ויכול לייצר סתימות. בדקו את דוד שמש האם הוא נקי ונקו ופנו את הפסולת מהאזור.