כותרות אחרונות
Search

הטיפים של ״משתלטות על הבלגן״ מנטפליקס, יעשו לכם סדר בבית לקראת ניהול שיחות "זום" הבאות שלכם.

 

 

הטיפים של ״משתלטות על הבלגן״ מנטפליקס, יעשו לכם סדר בבית לקראת ניהול שיחות "זום" הבאות שלכם.

מארגנות הבתים המקצועיות בעלות תוכנית הטלוויזיה הפופולרית, קליאה וג׳ואנה, שביום יום עוזרות ללקוחות מפורסמים לארגן את הבלגן בבית, התגייסו לתת המלצות למשתמשי זום כיצד לנהל נכון את העבודה מרחוק לטובת ניהול פגישות הווידאו

 

קליאה שירר וג׳ואנה טפלין, מהסדרה הסופר מצליחה של נטפליקס, ״משתלטות על הבלגן״, (The Home Edit) יודעות ככל הנראה משהו על ניהול בלגנים, ובמיוחד כשאנו, רובנו, מבלים יותר זמן בבית בשנת 2020.

 

בכנס Zoomtopia שנערך לא מכבר הצטרפו השתיים לשיחת זום כדי לדבר על ״ניהול המרחבים עם התפקידים הכפולים״ – אותם אזורים בביתנו שנאלצים לתפקד בתפקיד כפול – כתחנת עבודה מרוחקת מצד אחד ומצד שני כשולחן אוכל, חדר שינה, או ממ״ד.

 

"הבתים שלנו צריכים לעבוד קשה מתמיד בכדי להכיל את הטירוף והכאוס בחיינו," אומרת שירר. "אחת השאלות שאנו נשאלות הכי הרבה היא, 'איך אתן הופכות חלל ביתי ל׳אזור עבודה משרדי׳ או ל׳אזור לימודים׳?'"  – "וזאת במיוחד כשאתם צריכים מייד אחרי סיום שיחת הזום לחזור לאכול, או לישון, באותו אזור ממש", מוסיפה פלין.

 

הפתרון של הצמד: יצירת ׳מרחבי מעבר גמישים׳ גם כשאין לך המון מקום פנוי בבית. והנה כמה טיפים הולמים:

 

צילום באדיבות "zoom"

 

  1. אתרו את מרחב העבודה הקבוע שלכם – והיצמדו אליו:

בין אם יש לכם שולחן ייעודי בסלון, שולחן מטבח, או דלפק לחדר אוכל, או סתם כסא בממ״ד הביתי, אתרו את הפינה ״שלכם״ והצהירו עליה קבל עם ומשפחה שזהו ״מקום העבודה החדש שלכם״. אל תתפשרו. זה צריך להיות אותו מקום שאליו תוכלו לחזור אליו, בלי להרגיש אי נוחות, ממש כאילו הלכתם לפינה האישית שלכם משרד, או במפעל. הישיבה בפינה מוגדרת, בכל יום, או בכל פעם שאתם רוצים לעבור ל״מצב עבודה״, עוזרת להפריד את חיי העבודה שלכם מחיי הבית שלכם. אל תוותרו לאף אחד מחברי המשפחה שירצו להתנחל לכם דווקא בפינה שלכם.

 

  1. סיימתם לעבוד? אחסנו פריטי עבודה:

אחרי שתקעתם דגל באזור העבודה החדש שלכם, הסתכלו סביב ונסו לכבוש לכם עוד פינה אחת – מקום קבוע בו תוכלו לאחסן את כל הפריטים בהם השתמשתם במהלך העבודה. פתחתם מחשב נייד? פרשתם ניירת? הוצאתם יומן? דאגו שהכל יחזור למקום האחסון כדי שלמחרת תדעו היכן מונח הכל, אבל, בעיקר למנוע חבלות לא רצויות (ולא מכוונות) מצד שאר בני המשפחה. אתם לא רוצים למצוא את הלפטופ שהשארתם על שולחן האוכל, אותו אימצתם כפינת עבודה, כשהוא מרוח כולו בנוטלה, נכון???

 

נסו לאחסן את הציוד שלכם מחוץ לטווח הראייה, בארון, במגירת שולחן, או באחד הפריטים האהובים עלינו בסוף היום. הרחקת הפריטים שמשמשים לעבודה, יוצרת תחושה של התחלה וסיום של עבודה.

 

  1. צרו אזור בו תאפסנו פרויקטים של העבודה:

אין ספק: המעבר לעבודה מהבית מצריך להשתלט על עוד ועוד חלקים מהחלל הביתי… כך, אתם חייבים להדגיר בחלל אזור (ולא חייב להיות כה גדול) בו יהיו כל ה״פרוייקטים״ של העבודה, בין אם מדובר במכתבים מודפסים, שרטוטים, קבלות ובין אם מדובר במיזמים נכנסים, יוצאים וממתינים לתורם. יצירת אזורים ייעודיים עוזרת לשמור על ניירות ותיקים בצורה מסודרת  ותמנע יצירת ערימות ברחבי הבית בהם ירצו להתנחל הכלב, או החתול המשפחתי.

 

  1. ארגנו את האלקטרוניקה:

הציוד האלקטרוני שלנו הוא המפתח לעבודה וללימוד מרחוק, שכן, אחרי הכל כולם נמצאים במחשב, או באייפד, או בשיחת זום בסלולר. כל הכלים הטכניים אלה שמשמשים אתכם לעבודההשוטפת, צריכים להיות טעונים, קלים לגישה ומוכנים לשימוש בהתראה של רגע. מעבר לכך ובלקיחה בחשבון שכל מכשיר שכזה דורש טעינה חשמלית, חייבים להקים סביב פינת העבודה ׳תחנה טעינה ייעודית, עם מספר יציאות USB ומטענים מחוברים. תוכלו אפילו  לתת לכל מטען את הצבע שלו בהתאם למכשירים של בני המשפחה השונים. לא תחשבו הרי שמישהו שרואה כבל טעינה בקרבת מקום, יוותר עליו, הלא כן?

 

סרטון