כותרות אחרונות
Search

גידול מרשים במספר המבקרים בפסטיבל הקרון הבינ"ל ה-28 בירושלים.

גידול מרשים של יותר מ-35%, במספר המבקרים בפסטיבל הקרון הבינ"ל  ה-28 בירושלים.

למעלה מ-10,000 מבקרים ממגוון אוכלוסיות מרחבי הארץ, רכשו כרטיסים ונהנו משלל מופעים והצגות מהארץ ומחו"ל,  בנוסף, למעלה מ-3000 איש ממגוון מגזרים נהנו מאירועי חינם, סדנאות ועוד… שהוצעו לקהל הרחב במהלך הפסטיבל.  

 

פסטיבל הקרון הבינ"ל בירושלים ננעל בסוף השבוע שעבר עם נתוני מרשימים של מספר המבקרים, למעלה מ-10,000 איש ביקרו בשלל המופעים, ההצגות ואירועי החוצות שהתקיימו במסגרת הפסטיבל. זהו גידול של למעלה מ-35% מהשנה שעברה.

 

פסטיבל הקרון – צילום: דור קדמי

 

בפסטיבל השנה שנמשך 5 ימים הועלו מבחר הצגות ומופעים מהארץ ומחו"ל לילדים ולמבוגרים במתכונת רחבה וגדולה יותר מתמיד. 4 מדינות אירופאיות לקחו בו חלק השנה – גרמניה, ליטא, בלגיה והולנד. במהלך ימי הפסטיבל הועלו 4 הצגות בכורה לילדים מאת תיאטרון הקרון, הפקות מיוחדות לפסטיבל כמו כפר השדונים והפיות – מתחם פעיל לכל המשפחה וערב קברט סאטירי וחצוף למבוגרים, לראשונה הועלתה הצגה מקורית עם תוכן מותאם לקהל הדתי והחרדי, הצגה רגישה ושקטה במיוחד לטובת ילדים שעל הרצף, מופעים מסקרנים לבני נוער, מופעי ערב ייחודיים למבוגרים ומבחר אירועי חוצות ואירועים מיוחדים כמו מפגשים עם מנהלי פסטיבלים מחו"ל, רבי שיח עם שלל אמנים ויוצרים ועוד…

 

בנוסף למופעים שהתקיימו באמפיתיאטרון הקרון ובאולם הבית של תיאטרון הקרון, נוספו השנה, לראשונה בתולדות הפסטיבל אולמות מופעים גדולים ומרווחים יותר כגון מרכז מורשת בגין ומרכז המוסיקה במשכנות שאננים.

 

פסטיבל הקרון – צילום: דור קדמי

 

מתוך מחשבה על יוקר המחייה ורצון המארגנים להרחיב את מגוון הקהלים המגיעים לפסטיבל פעל מוקד הפסטיבל מתוך גן הפעמון שהפך לאטרקציה מהנה עם פעילויות לכל המשפחה בשיתוף מלא עם עיריית ירושלים. מידי יום, קיימה עיריית ירושלים בגן הפעמון מגוון פעילויות: בבוקר, נוסף על הצגות הפסטיבל התקיימו סדנאות חינמיות, בועות סבון, להטוטנים, הפעלות, משחקי מים ועוד. מידי יום במהלך הפסטיבל נפתח לקהל הרחב כפר השדונים והפיות, מתחם קסום לכל המשפחה אליו הגיעו מאות מדי יום להנות ממתחמי הפעלה, יצירה, משחקים ושעות סיפור.

 

כמו כן לראשונה השנה שודרג מתחם האוכל של הפסטיבל בגן הפעמון וכלל מספר פוד טראקס שהציעו לקהל הרחב תפריט מגוון למשפחות ובמחיר שווה לכל כיס. בלילה הפך המתחם לבר פתוח למבוגרים, מסיבת די.ג'יי באווירה פסטיבלית במיוחד.

 

הפסטיבל הייחודי ביוזמת והפקת תיאטרון הקרון נחשב לפסטיבל איכותי בעל מוניטין בינ"ל עם רפרטואר הצגות ומופעים מגוון מרחבי הארץ והעולם, תחת ניהולו של מנכ"ל תיאטרון הקרון, יזהר פלורסהיים והמנהל האומנותי שחר מרום שנתנו השנה דגש מיוחד לבילוי רב-גילאי בפסטיבל ואת האפשרות לתכנן בילוי יומי משפחתי הכולל מופעים לילדים, מופעי חוצות לכל המשפחה, אוכל ופעילות בפארק גן הפעמון, מופעי אחה"צ לבני נוער ומופעי ערב למבוגרים.

 

פסטיבל הקרון – צילום: דור קדמי

 

יזהר פלורסהיים מנהל הפסטיבל ומנכ"ל תיאטרון הקרון: "אני שמח ונרגש לנעול את פסטיבל הקרון הבינ"ל ה-28 עם נתונים כה מרשימים. הושקעה מחשבה רבה בתכנון האירוע תוך התחשבות ביוקר המחיה ובצרכי הקהל מבלי לפגוע באיכות ובתוכן. בפסטיבל השנה ביקשנו להרחיב את מגוון האוכלוסיות המבקרות בפסטיבל ואני שמח לראות שאכן הצלחנו בכך. בשנה הבאה נהיה לקראת המעבר למשכן הקבע של הקרון, מבנה  גדול וחדיש ההולך ונבנה בימים אלו מה שיאפשר לנו להגדל את הפקות המקור, להוסיף אירועים ייחודיים לקהל הרחב להרחיב את הפעילות. הצלחנו השנה לבנות תכנית ייחודית לכל המשפחה בה כל אחד, בכל גיל, יוכל למצוא את מה שמתאים לו. מחירי הכרטיסים השנה היו מלווים במבצעים שונים. כך שהקהל הרוויח פעמיים גם תרבות איכותית ואחרת לילדים ולמבוגרים וגם בעלויות שוות לכל כיס".

 

שחר מרום מנהל אמנותי: "כמידי שנה, גם השנה, בנינו תכנית ייחודית עם תכנית אטרקטיביים לילדים לנוער ולמבוגרים. התכנים של הפסטיבל מוכיחים כי אין דומה להם בשום מקום אחר וזו הסיבה שהפסטיבל גם השנה הפך לאטרקציה ייחודית.  הוכח כי תוכן המשלב מופעי תיאטרון חפצים ותיאטרון דימויים מהארץ ומהעולם, מהווה מוקד משיכה עבור המבקרים שהפך גם את הפסטיבל ה-28 לאירוע יחיד ומיוחד במינו".