כותרות אחרונות
Search

ברכב חשוב הקול – איך תשדרגו את מערכת הסאונד ברכב?

צילום: pexels-mike  לחץ כאן

 

ברכב חשוב הקול – איך תשדרגו את מערכת הסאונד ברכב? 

חשוב לכם לנהוג ברכב עם מערכת סאונד מתקדמת? המערכת המקורית לא עומדת בציפיות? אנחנו מבינים אתכם. אז רגע לפני שאתם מתייאשים, הנה 3 דרכים לשדרוג מערכת הסאונד (וגם טיפים לחסוך בהוצאות).

 

מערכת הסאונד של הרכב היא ככל הנראה המרכיב שמקבל הכי פחות כבוד – וממש לא בצדק. מלבד אודיופילים מושבעים שבודקים את הבס והטוויטר לפני שהם מתניעים את הרכב, כל היתר נוטים להקל ראש באיכות הצליל.

 

אבל בפועל, מערכת הסאונד קובעת את חווית הנהיגה, משפיעה על היכולת שלכם לשוחח בדיבורית בלי שזה יפגע בריכוז וכמובן גם תורמת לאיכות החיים של שאר הנוסעים מקדימה ומאחור. אז הנה, יש מי שמבין את הצרכים והקושי שלכם.

 

החדשות הטובות הן שכיום ניתן לשדרג כל סוג של מערכת סאונד. אם כבר הפנמתם שברכב חשוב הקול, יש כמה דברים שכדאי לכם לדעת:

  1. אפשר להחליף את המערכת המקורית

המערכת המקורית של הרכב לא עומדת בציפיות? אין בעיה, אפשר להחליף אותה. הטעות הנפוצה אמנם גורסת שהמערכת המקורית היא חלק מהרכב, אבל האמת היא שדווקא די קל להחליף אותה. מלבד שיפור באיכות הסאונד, היתרון הוא שתוכלו לגלם את עלות ההשקעה במחיר המכירה.

 

האתגר היחיד הוא למצוא מערכת סאונד שמתאימה לדגם הרכב. זה ייקח קצת זמן וידרוש התייעצות עם בעלי מקצוע, אולם יאפשר לכם לשפר גם את רמת הדיוק ואיכות הצליל וגם להרחיב את אפשרויות החיבור וההתקנות של סאב וופר, מגבר, מסך ועוד…

 

 

  1. כדאי להחליף רמקולים

אין לכם בעיה עם המערכת המקורית אצל הצלילים עדיין לא קולעים בול לטעם האישי שלכם? בשבילכם המציאו את הרמקולים החדשים. כל מכונית מצוידת בשקעים הולמים לרמקולים ואתם מחליטים מה יונח בהם.

 

ההבדל העיקרי הוא בין רמקולים עגולים, אליפטיים, בעלי מספר ראשים מובנים או ביחידות מופרדות. כמו כן, ניתן להתקין את הרמקולים החדשים במקום הרמקולים הקדמיים הקיימים או להוסיף רמקולים מאחור.

 

לאחר מכן, אפשר לבחור איפה וכמה טוויטרים ורמקולים להוסיף בשאר השקעים שכבר יש ברכב. במידה ואין שקעים קיימים, ניתן ליזום אותם ואף לעשות את זה בצורה אלגנטית שלא תבלוט. בכל מקרה, אסור לשכוח להוסיף את הרמקולים לפוליסת ביטוח מקיף לרכב על מנת שיהיה להם כיסוי במקרה של גניבה או תאונה.

 

  1. שווה להתקין מגבר חיצוני או סאב וופר.

הדרך לשדרג את מערכת הסאונד ברכב היא לערוך היכרות, לפחות בסיסית, עם ההבדלים בין המרכיבים הרלוונטיים. יכול להיות כמובן שיש לכם רגישות גבוהה לסאונד איכותי אבל אתם לא ממש מחזיקים בידע הטכני הרלוונטי, אבל עכשיו זה בדיוק הזמן להכין את שיעורי הבית.

 

מהר מאוד תגלו ששווה להתקין מגבר חיצוני. במילים פשוטות, זו מערכת שמשדרגת את הכוח של מערכת הקול המקורית. החיסרון הוא שלא כל מערכת מקורית מאפשרת חיבור של מגבר חיצוני, אך ניתן להתגבר על הבעיה באמצעות מתאם ייעודי שמחבר בין החוטים שיוצאים אל הרמקולים לבין המגבר עצמו.

 

לחילופין, אולי תחליטו שבא לכם להשקיע דווקא בסאב וופר. זהו רמקול לכל דבר ועניין, אבל עם תפקיד מאוד ספציפי – לטפל טוב יותר בתדרים הנמוכים. במילים אחרות, מה שהסאב וופר עושה זה להגביר ולהדגיש את הבאסים. בהאזנה שקטה, תרוויחו צלילים איכותיים יותר ולא תרצו לצאת מהרכב גם אחרי שתגיעו לחנייה.

 

מנגד, קחו בחשבון שהסאב וופר תופס הרבה מקום ולכן עליכם להתקין אותו תוך פשרה על האחסון בתא המטען.