כותרות אחרונות
Search

במסגרת תערוכת "CES" בלאס ווגאס: יצרניות הרכב המובילות מעמיקות את שיתוף הפעולה עם "מובילאיי".

צילום: יח"צ חו"ל

 

במסגרת תערוכת "CES" בלאס ווגאס: יצרניות הרכב המובילות מעמיקות את שיתוף הפעולה עם "מובילאיי".

קבוצת פולקסווגן  מטמיעה טכנולוגיית מיפוי ל-ADAS, ואילו פורד ו-Zeekr מכריזות על תוכניות ייצור חדשות מבוססות על טכנולוגיית "מובילאיי".

 

עיקרי החדשות:

  • במסגרת ,תערוכת  CES" 2022", "פולקסווגן", "פורד" ו-"Zeekr" בשיתוף מובילאיי, מכריזות על תוכניות חדשות המבוססות על מערכות המיפוי, מערכות הסיוע המתקדמות לנהג (ADAS) וטכנולוגיית הרכב האוטונומי (AV) של מובילאיי.

 

  • באמצעות Travel Assist 2.5, קבוצת פולקסווגן ממנפת את טכנולוגיית המיפוי של מובילאיי באמצעות מיקור המונים, במטרה לשפר מאפייני נוחות של ADAS כגון שמירה על נתיב/מרכוז בנתיב בכלי רכב של מותגי פולקסווגן, סקודה וסיאט.

 

  • מובילאיי ופורד מעמיקות את מערכת היחסים ארוכת השנים, לשיתוף פעולה אסטרטגי שמוסיף את טכנולוגיית המיפוי Road Experience Management™ (REM™) לגרסה עתידית של מערכת BlueCruise של פורד, ומביאות פתרונות ADAS ברמת 2+ (L2+) למותגים ודגמים רבים של הקבוצה.

 

  • מובילאיי ו-Zeekr, מותג התחבורה החשמלי העולמי של קבוצת Geely Holding, מכריזות על תוכניות להציע לצרכנים רכב חשמלי לחלוטין בנהיגה עצמית המופעל על ידי Mobileye Drive™ עד שנת 2024.

 

לאס וגאס, 4 בינואר 2022 – במהלך מסיבת עיתונאים של אינטל היום, חשפה מובילאיי, חברת בת של אינטל, מספר שיתופי פעולה אסטרטגיים חדשים שנועדו לשנות את חווית הנהג והנוסעים בעולם. עסקאות עם קבוצת פולקסווגן, פורד ו-Zeekr נחשפו כדי להמחיש את ההיקף והחדשנות של טכנולוגיית ADAS-to-AV של מובילאיי. מובילאיי חשפה גם את מערכת EyeQ® Ultra שלה, הרכב אוטונומי על שבב (AVoC) הראשון של מובילאיי שנבנה במיוחד עבור כלי רכב אוטונומיים בדרגה 4.

 

פרופ' אמנון שעשוע, מייסד, נשיא ומנכ"ל "מובילאיי": "הלקוחות שלנו מוכיחים שחדשנות נמצאת בלב האסטרטגיות העתידיות שלהם ונשענים על "מובילאיי" כדי לסייע להם לממש את החזון שלהם. כשותפה מהימנה, "מובילאיי" פועלת בכל כוחה כדי לספק פתרונות ADAS-to-AV שלעיתים אף עולים על ציפיות הלקוחות שלנו, ובמקביל דוחפים את התעשייה קדימה. אנו אסירי תודה על שיתופי הפעולה המתמשכים שלנו ומצפים לקבוע יחד סטנדרטים חדשים נוספים בתעשייה."

 

צילום: יח"צ חו"ל

 

העסקאות והתכניות החדשות שנחשפו כוללות:

  • יישום עולמי ראשון של Swarm Data"" עבור ADAS: קבוצת פולקסווגן היא יצרנית הרכב (OEM) הראשונה המיישמת את נתוני המיפוי של מובילאיי, במטרה לשפר את הנוחות והבטיחות של מאפייני ADAS ברחבי העולם. Mobileye Roadbook™ הוא מסד נתונים ממיקור המונים שנוצר בענן, של מפות מדויקות ביותר ברזולוציה גבוהה. הדאטה נאספת באמצעות כלי רכב המצוידים בטכנולוגיית מובילאיי ברחבי העולם, וקבוצת פולקסווגן משתמשת כעת בנתונים אלה כדי לשפר את חווית הנהג באמצעות Travel Assist 2.5. לדוגמה, סיוע בשמירה על נתיב הנסיעה יתאפשר באזורים מסויימים אף אם סימוני הנתיב דהויים. טכנולוגיית Road Experience Management הקניינית של מובילאיי צוברת ומייצרת באופן אוטומטי מפות לרכב אוטונומי בענן, ומספקת פתרון מיפוי גלובלי וניתן להרחבה עבור כלי רכב אוטונומיים. המאפיין Travel Assist המתוגבר באמצעות Roadbook יהיה זמין בקרוב בדגמי הרכב החשמליים (EV) של פולקסווגן, סקודה וסיאט המבוססים על פלטפורמת MEB של פולקסווגן.

 

במהלך נסיעת מבחן משותפת במינכן, בדקו פרופ' שעשוע וד"ר הרברט דיס, יו"ר מועצת המנהלים של קבוצת פולקסווגן, את מאפייני ה- Travel Assist החדשים של פולקסווגן מבית מובילאיי, ברכב מדגם ID.4. במהלך נסיעת המבחן, ציין דיס מספר יתרונות לשימוש בטכנולוגיית REM עבור היכולות המתקדמות. " בהשוואה למפות היתרון של שימוש בנתוני נהיגה אמיתיים הוא ברור… הכל עובד טוב, והמכונית עוקבת אחרי רכב אחר, ללא כל התערבות מצדי", הוא אמר.

 

 

  • פורד ומובילאיי מעמיקות מערכת יחסים ארוכת שנים: פורד ומובילאיי הכריזו על תוכניות להרחיב את שיתוף הפעולה האסטרטגי שלהן. לדוגמה, פורד תתחיל להשתמש בטכנולוגיית REM (Road Experience Management) של מובילאיי, בגרסאות עתידיות של מערכת BlueCruise של פורד. BlueCruise, שתהיה זמינה כאופציה, מאפשרת ללקוחות לנהוג בלי לגעת בהגה, תוך ניטור על ידי מצלמה המופנית לכיוון הנהג שיכולה לזהות אם הנהג אינו מרוכז בדרך. כיום, מערכת בקרת השיוט האדפטיבית של פורד כוללת טכנולוגיית עצור וסע ושמירה על מרכוז בנתיב. שיתוף הפעולה הנוסף משתמש ב- REM של מובילאיי כדי להרחיב את יכולות הנהיגה האטונומית של מערכת זו, בכבישים מהירים עם הפרדה (שאושרו מראש). בנוסף, החברות עובדות יחד על פלטפורמה פתוחה של מובילאיי שתאפשר לפורד לבנות ולשלב את הפתרונות של פורד בעצמה כדי להפוך את הנהיגה בעתיד לבטוחה וקלה יותר.

 

"חברת פורד מספקת טכנולוגיות רכב חדשות שהופכות את הנהיגה לבטוחה וקלה יותר כבר יותר ממאה שנה", אמר נשיא ומנכ"ל חברת פורד, ג'ים פארלי. "אנו נרגשים לעבוד עם חברת מובילאיי על פלטפורמה שתומכת בפיתוח שלנו של הדור הבא של טכנולוגיות אוטונומיות. ההשקעה שלנו ביכולות הללו תאפשר לנו לשנות את חווית התחבורה בקרב לקוחותינו"

 

צילום: יח"צ חו"ל

 

  • הרכב האוטונומי הראשון לצרכנים נבנה על בסיס Mobileye Drive™: מובילאיי ו-Zeekr, ירחיבו את השותפות על ידי בניית רכב חשמלי חדש לחלוטין עם יכולות L4, שיתבססו על טכנולוגיית החישה של מובילאיי True Redundancy™, טכנולוגיית המיפוי REM ומדיניות נהיגה מבוססת על מודל הבטיחות המתמטי Responsibly-Sensitive Safety (RSS). יחד עם הארכיטקטורה של Geely לבלימה מובטחת, היגוי וחשיבות קונספט ה-EyeQ הפתוח של ארכיטקטורת SEA של Geely, מתאפשרת אינטגרציה חלקה בין הטכנולוגיות של מובילאיי ושל Zeekr. זהו כנראה רכב ה-L4 הראשון בעולם המיועד לצרכנים. הופעת הבכורה של הרכב צפויה עד שנת 2024 בסין, עם השקה עולמית בהמשך.

 

"Mobileye הייתה שותפה אסטרטגית במשימה שלנו לספק רכבים בסטנדרדט גבוה המתאימים לתחבורה עתידית בת-קיימא ואוטונומית יותר", אמר אנדי אן, מנכ"ל Zeekr Intelligent Technology. "השותפות שלנו תומכת בשאיפות המשותפות של Zeekr ושל מובילאיי להוביל את תעשיית ה-ADAS וה-AV העולמית. Zeekr מברכת על שיתוף פעולה פורה המאפשר שילוב של יכולות טכנולוגית, ליצירת חווית ניידות אוטונומית מתוחכמת יותר עבור הלקוחות שלנו."

 

חשיפה נוספת במסיבת העיתונאים הייתה של ה-Udelv Transporter, רכב חלוקה אוטונומי ייעודי המופעל על ידי Mobileye Drive. כפי שהוכרז בשנה שעברה, Udelv מתכננת לייצר יותר מ-35,000 כלי רכב מסחריים המונעים באמצעות מובילאיי עד 2028, כשהפעילות המסחרית צפויה להתחיל ב-2023.

 

אודות מובילאיי

מובילאיי מובילה את מהפכת הניידות באמצעות טכנולוגיות הנהיגה האוטונומיות והסיוע לנהג שלה, כשהיא רותמת מומחיות בעלת שם עולמי בראייה ממוחשבת, למידת מכונה, מיפוי וניתוח מידע. הטכנולוגיה שלנו מאפשרת כלי רכב אוטונומיים ופתרונות ניידות, מניעה מערכות סיוע לנהג מתקדמות ומובילות בתעשייה ומספקת ידע יקר ערך לאופטימיזציה של תשתיות ניידות. מובילאיי הייתה הראשונה שפיתחה טכנולוגיות פורצות דרך כגון חישת True Redundancy™️, מיפוי המונים REM™️, וטכנולוגיות Responsibility Sensitive Safety (RSS) המניעות את תחומי ה-ADAS וה-AV לעבר עתיד הניידות.

 

למידע נוסף: www.mobileye.com