כותרות אחרונות
Search

בית קפה/מסעדה "תמול שלשום" נפתח מחדש לאחר שנה וחודשיים.

צילום: אתי נמיר

 

בית הקפה / מסעדה "תמול שלשום" נפתח מחדש לאחר שנה וחודשיים.

דן גולדברג הבעלים של תמול שלשום פתח מחדש את תמול שלשום, לאחר שנה וחודשיים שהמוסד הירושלמי האהוב היה סגור, ומשיק תפריט עם מיטב המנות האהובות על הלקוחות ועל דוד ארליך ז"ל שותפו שנפטר לפני כשנה.

 

תמול שלשום, מוסד התרבות הירושלמי ובית הקפה הירושלמי המיתולוגי של דן גולדברג משיק תפריט ALL STARS – המשלב את המנות האהובות של כל הזמנים מ27 שנות פעילותו, כולל המנות האהובות על דוד ארליך, בעלי המקום שנפטר במרץ 2020.  

 

בית הקפה/מסעדה 'תמול שלשום' נחשב למוסד ירושלמי, מאז היווסדו, לפני כ27 שנים. המקום משלב תחת קורת גג אחת; בית קפה, מסעדה, ותרבות – מקום אולטימטיבי למפגש ושיח. לאחר פטירתו של אחד הבעלים, הסופר דוד ארליך, במרץ 2020, החליט שותפו, דן גולדברג לפתוח מחדש את המסעדה שהיתה סגורה כל התקופה מאז הקורונה ולהשיק תפריט כוכבים כמחווה לדוד ז"ל וללקוחות האהובים של המקום שלא עזבו את דן במהלך השנה האחרונה והפצירו בו לפתוח את המקום מחדש על אף כל הקשיים.

 

אז מה בתפריט:

ארוחות הבוקר, מוגשת עד השעה 12 (בימי שישי כל היום)

בוקר בסמטאות יחיד / זוגית – שתי ביצים (שתי תוספות לבחירה) סלט עלים ירוקים / עגבניות שרי ומלפפון עם גבינת פטה, גבינת שמנת, לבנה, פסטו, קרם חציל וטחינה, לחם דגנים וקונפיטורה ביתית עם שתייה קלה וחמה לבחירה (יחיד 64 ש"ח / זוגית 114 ₪).

 

סמטאות זוגית משודרגת – ארוחת הבוקר הזוגית בתוספת צלוחית פאבה (קרם אפונה צהובה) עם פוקצ'ה שמן זית ומלח אטלנטי, טרייה מהתנור ושתי קעריות מוזלי אישיות עם שתייה קלה וחמה לבחירה (129 ₪).

 

בוקר על מחבתית – לבחירה, שקשוקה קלאסית / שקשוקה איטלקית בתוספת מוצרלה ופסטו /  שקשוקה ים תיכונית בתוספת פטה וחציל / שקשוקה טבעונית בתוספת טופו, קונפי עגבניות, שום, בצל וזיתים (64 ₪).

 

בוקר בריאות – סלט קינואה, יוגורט פירות וגרנולה בצד, מטבלים, ממרח עגבניות מיובשות, טחינה, פסטו כוסברה עם שתייה קלה וחמה (45 ₪).

 

כריכים מגיעים בלחם פרנה – כריך סביח עם חומוס, חציל מטוגן, תפו"א בתנור, פסטו כוסברה, טחינה, ביצה, עמבה. כריך אנטיפסטי עם שמנת חמוצה, פסטו כוסברה. כריך חמאה וסלמון עם שמנת, ממרח עגבניות מיובשות, ביצת עין וסלמון כבוש עגבנייה ועלה רוקט. הכריכים מוגשים לצד סלט עלים ירוקים, עגבניות שרי ומלפפון עם שתייה קרה או חמה לבחירה (39 ₪).

 

צילום: אתי נמיר

 

לראשונות: חציל בטחינה עם גרגירי חומוס, שמן זית, סלסת עגבניות ועשבים, מוגש לצד לחם הבית (39 ₪), אנטיפסטי – ירקות אפויים בתנור על מצע של שמנת חמוצה, מוגש עם פוקצ'ה ומטבלים (38 ₪), קולורבי בתנור מוגש עם טחינה (19 ₪).

 

חם מהתנור: פוקצ'ה שמן זית ומלח אטלנטי עם עלי טימין טריים ושני מטבלי הבית (25 ₪) , אלול בעין כרם – פוקצ'ה אגסים וגבינת רוקפור (43 ₪), פוקצ'ה מוצרלה – עגבניות מיובשות, קרעי גבינת מוצרלה טרייה, עלי בזיליקום ונגיעה של בלסמי (39 ₪), פיצה  מרגריטה מתנור אבן ברוטב עגבניות טרי ומוצרלה (49 ₪), פיצה שוק – פסטו, תרד טרי, קונפי של עגבניות, שום, בצלים וזיתים, מוצרלה וביצת עין (53 ₪), פיצה ביאנקה פטריות – רוטב אלפרדו, פטריות טריות ופרמז'ן, מוצרלה וממרח כמהין (56 ₪).

 

מלכת היופי של ירושלים: השקשוקה המפורסמת שמדריך הטיולים Lonely Planet הכריז כ"אחת מעשר ארוחות הבוקר הטובות בעולם" חוזרת בענק לתפריט המסעדה. שקשוקה קלאסית (54 ₪), שקשוקה איטלקית – קרעי מוצרלה טרייה ופסטו (61 ₪), שקשוקה ים תיכונית – חציל על האש, גבינת פטה מפוררת (61 ₪), שקשוקה טבעונית- עם טופו וירקות (61 ₪). השקשוקות מוגשות עם לחמניית דגנים וסלט עלים, עגבניות שרי ומלפפון.

 

סלטים: זורבה היווני – סלט עגבניות בשלות ומלפפונים חתוכים גס יחד עם בצל סגול עם גבינת פטה טרייה (52 ₪), גינת בר – סלט עגבניות ומוצרלה עם בצל סגול,  שמן זית, חומץ וסירופ בלסמי, קרעי מוצרלה רכה ועלים ירוקים (52 ₪), סלט המאהב – תפוחים, אפרסקים, עלים ירוקים ובצל סגול עם גבינת רוקפור ברוטב ויניגרט פסיפלורה (55 ₪), סלט קינואה עם שקדים וחמוציות, קוביות תפוחים, עשבי תיבול וסלרי על מצע של יוגורט וטחינה גולמית (56 ₪), בגן מוקסם – סלט סלק צלוי על עלים ירוקים, בצל סגול, שקדים, פטה, בזיליקום, ונענע (52 ₪).

 

מאיטליה באהבה: דני  האדום ניוקי סלק בעבודת יד ממולא גבינות ופיסטוקים ברוטב שמנת, פרמזן ועלי תרד  טריים (63 ₪), רביולי בטטה ברוטב חמאה לימונית, פסטו, תרד ועגבניות שרי, שמנת ופרמזן (56 ₪), רביולי גבינות ברוטב חמאת מרווה, תרד וערמונים מוקפצים (56 ₪), קפלטי תרד וריקוטה – כיסוני פסטה ממולאים, קונפי של עגבניות, שום, בצלים וזיתים עם נגיעת שמנת ציר ירקות  וסלסה ורדה (63 ₪), פפרדלה לימוןפסטה פפרדלה מוקפצת עם ירקות ירוקים, ארטישוק, חמאה לימונית, צ'ילי ושום, מוגש עם שמנת חמוצה מעל (58 ₪).

 

העלילה: הזקן והים פורל שלם בתנור אבן מוגש עם ירקות מוקפצים ברוטב שמן זית, בזיליקום ונענע, לצד פירה חמאה (104 ₪), דג הזהב – פילה סלמון טרי מוגש עם ירקות מוקפצים ברוטב שמן זית, בזיליקום ונענע, לצד תפוח אדמה בתנור עם פרמזן וחמאה (63 ₪), ריזוטו / ריזוטו טבעוני (62 ₪).

 

אחרית דבר, קינוח: עוגת גבינה אפויה, על מצע עוגיות חמאה בציפוי שמנת מתוקה (37 ₪), פאי עפרי  פס של עוגת שוקולד פאדג', קרם נוטלה, קרמל מלוח, וקרם שוקולד מריר עם גבישי זהב (37 ₪), עץ הדעת- פאי תפוחים בשילוב קינמון וצימוקים ללא תוספת סוכר (36 ₪), צ'ארלי בממלכת השוקולד – עוגת שוקולד בלגי לצד גלידת ווניל בן וג'ריס (39 ₪), פאי נבו – קראק פאי ממכר של שיבולת שועל, מילוי עשיר בחמאה וקרמל לצד גלידת ווניל בן וג'ריס (39 ₪).

 

קצת על תמול שלשום:

"תמול שלשום" מהווה מוסד ירושלמי מוכר המשלב בית קפה, תרבות, ומסעדה. מיקומו המיוחד במרכז המדרחוב של נחלת שבעה בבניין עתיק לשימור מהמאה ה-19, יחד עם האווירה הייחודית והרומנטית שלו, הפכו אותו לאחד המקומות המדוברים בעיר ובעל תהודה רחבה אף מחוצה לה. כבר בערב פתיחתו הופיע בו המשורר יהודה עמיחי ומאז מתקיימים במקום ברציפות אירועי ספרות, הרצאות, תיאטרון, מוזיקה חיה ועוד, במתכונת קבועה של פעמיים בשבוע. חלל המסעדה מהווה גם חנות ספרים- כך בין הקשתות והקירות העתיקים ישנם מדפים עמוסי ספרים, תערוכות ציורים ועבודות אומנות. המסעדה מכילה כ-80 מקומות ישיבה ומשתרעת על פני שטח של כ-120 מ"ר המחולק לשלושה חללים- שני חדרים סגורים, וחלל פתוח המאפשר ישיבה במרפסת שקטה ומוארת באוויר הירושלמי הצלול. כל שולחן ופינת ישיבה במסעדה קרוי על סיפור מבין שלל הסיפורים שנצברו בהיסטוריה המפוארת של המקום, תפריטי המסעדה מוגשים בצורת ספר כרוך, וכלי ההגשה יושבים על "פלייסמנטים" מאוירים באווירת המקום.

 

"תמול שלשום" – רחוב יואל משה סלומון 5 ירושלים, מדרחוב נחלת שבעה, טלפון: 02-6232758

כשרות- רבנות ירושלים חלבי ירקות מהדרין, חלב ישראל עם משגיח.

שעות פתיחה: א'-ה' 8:30-23:00, ו' 8:30 עד כשעה לפני שבת.

www.tmol-shilshom.co.il