כותרות אחרונות
Search

בידוד אקוסטי באמצעות מחיצות.

צילום: ש.א. טכנולוגיות – מחיצות אקוסטיות ניידות

 

בידוד אקוסטי באמצעות מחיצות.

המאמר נכתב באדיבות ש.א. טכנולוגיות – מחיצות אקוסטיות ניידות.

 

החדשנות, הטכנולוגיה וסגנון החיים המודרני הובילו גם לעלייה ברמת הרעשים שאנחנו סופגים מדי יום הן בבית והן במשרד או ברחוב. ערים רבות הפכו לסואנות יותר מאי פעם, בעקבות בתי עסק שפתוחים עד שעות הקטנות של הלילה, ריבוי כלי תחבורה, תיקוני כבישים ועבודות גיזום, כיסוח והתקנת תשתיות, כל אלה יהוו מפגע סביבתי שפוגע גם בשלווה ובכל בתפקוד שלנו במהלך היום והלילה.  

 

ידוע כי רעשים עלולים גם להשפיע על התקשורת והתפוקה שלנו במשרד או בעבודה, על הקושי להירדם או על רמת הריכוז שלנו בפרויקטים מסוימים, בלימודים וכו'. החשיפה הבלתי פוסקת לשאון הזה מאלצת פתרונות חדשים שיצליחו לצמצם או להפחית משמעותית את רעשי הסביבה ולאפשר את השקט והשלווה במרחב הביתי, בעבודה ולמעשה בכל מקום. אחד הפתרונות המבוקשים בימינו הינה המחיצה, בעזרתה ניתן יהיה למסך את מנעד הרעשים שמגיעים מהסביבה הסמוכה וליצור מתחם שקט ורגוע לצורך מגוון רחב של מטרות בחיי היום יום.

 

ממה בנויות אותן מחיצות?

כמו כל דבר שאיכותו נמדדת בזכות חומר הגלם שממנו הוא מיוצר, על אחת כמה וכמה כשמודבר במחיצות, שכן החומרים מהם עשויה המחיצה הם אלה שיסיעו בבידוד אקוסטי ובמיסוך הרעש ויתרמו לרמת אקוסטיקה גבוהה. רוב המחיצות בנויות מלוחות MDF עם פורמייקה או חיפוי סיבית עם מלמין– שני חומרים עמידים ומבודדים היטב. בנוסף, הם שוקלים מעט ולכן ניתן להניע את המחיצה במרחב בקלות ולפרוס אותה בכל הזדמנות. המלמין מורכב משבבי עץ זעירים שמעורבבים בדבק שרף ומרודדים יחד בטמפ' גבוהה מה שיוצר לבסוף את לוח העץ החזק והאלסטי שנוח לעצב אותו. יתרון נוסף הוא העלות הזולה, כך שגם בתקציב יחסית דל אפשר ליהנות ממחיצה עמידה ודקורטיבית.

 

מחיצת MDF עם פורמייקה נחשבת למחיצה מאוד מבוקשת בזכות יתרונותיה כמו  – זמינות, עלות נמוכה, פתרון ויישום קל, תחזוקה פשוטה וכולי. נציין שחלק מהמחיצות משלבות חומרי גלם נוספים כמו מתכת, אלומיניום או ברזל שמעניקות טקסטורה מיוחדת ורמות גימור גבוהות ומרשימות.

 

צילום: ש.א. טכנולוגיות – מחיצות אקוסטיות ניידות

 

ניידות – יתרון משמעותי:

למעט החלוקה המקסימלית של השטח, היתרון המשמעותי בא לידי ביטוי בניידות שלה. מדובר במחיצה שניתן לנייד אותה בהתאם לצרכים של החלל והיא ניתנת לפירוק והרכבה. בעבר כדי ליצור חיץ נאלצו לבנות קירות מגבס או מבטון מה שדרש זמן והוצאות כספיות ויצר חלל חדש מקובע ושלא ניתן לשנות. על ידי אותן מחיצות ניידות ניתן ליצור הפרדה ולהסיר אותה כשאין בה צורך יותר.

 

ניצול חללים גדולים:

מלבד הפתרון האקוסטי, והניידות מדובר במענה שמאפשר לחלל גדול להפוך למספר חללים. מקומות רבים ינצלו את האלטרנטיבה הזו כמו אולמות, בתי ספר, מרכזי קונגרסים, משרדים וכו'. על ידי אותה מחיצה חלל אחד גדול שיכול להכיל כמות מרובה של אנשים יכול להיחצות לשניים ולספק את כל הצרכים של המקום בתנאים יותר אינטימיים. ניצול שטח זה יטיב, הן עם הבעלים של המקום והן עם הלקוחות שתינתן להן האופציה ליהנות "מכל האולמות". להלן חללים גדולים שמחיצה אחת תוכל לסייע ליצור מרחב חדש בתנאים אידיאליים עבור כל מטרה:

 

אולם אירועים – חלוקת חללים גדולים לחללי משנה במסגרת אולם אירועים ימקסמו את המרחב ויאפשרו לערוך שני אירועים בו זמנית. כל אירוע יקבל את מלוא התנאים, כולל מראה דקורטיבי של המחיצות שתואמות לסגנון העיצובי של האולם.

 

בתי ספר חדשניים – בכל מוסד לימודי כיום יש מודעות לתנאי המרחב שיוצרים אפקטיביות לימודית. על ידי אותן מחיצות ניתן יהיה ליצור שני מרחבים וכך לסייע במתן התנאים הנחוצים ללמידה יעילה.

 

בתי כנסת – על ידי הצבת חיץ בבית כנסת, נוכל לקבל הפרדה מקסימלית בעזרת נשים. כמו כן, גם במקרים בהם יש טקס עלייה לתורה או שבת חתן, ניתן ליצור הפרדה בין אלה שמגיעים לאירוע לבין אלה שבמקביל מגיעים גם לתפילה שבשגרה.

 

מרכזי קונגרסים  – למרכזי קונגרסים יגיע קהל רב של מתעניינים במוצר או בשירות. במקרים מסוימים יש צורך בביתנים שבכל ביתן מתאספים ומקבלים הדרכה או הרצאה. על מנת שיתאפשרו כל התנאים האידיאליים לחלוקת קשב ולמיסוך הרעשים, יש צורך להיעזר במחיצות. 

 

המאמר נכתב באדיבות ש.א. טכנולוגיות – מחיצות אקוסטיות ניידות