כותרות אחרונות
Search

איש העסקים רמי זאבי הציג לראשונה בפסטיבל הצילום הבינלאומי שנפתח לאחרונה בתל אביב.

תערוכת צילום בין לאומית – רמי זאבי ושגריר קניה בישראל סמואל נ טויאטה – צילום: יח"צ

 

איש העסקים רמי זאבי הציג לראשונה בפסטיבל הצילום הבינלאומי שנפתח לאחרונה בתל אביב.

אורח הכבוד בתערוכה היה שגריר קניה בישראל סמואל נ. טויאטה שהגיע מלווה ברעייתו כדי לברך על שיתוף הפעולה שבין האמן לבין הארגון הסביבתי הקנייתי "NRT".

 

איש העסקים, האמן והאקטיביסט רמי זאבי השיק את תערוכתו "בין החוטים" בפסטיבל הצילום הבינלאומי ה- 9, שנפתח השבוע במרכז דניאל לחתירה בתל אביב.  התערוכה  נותנת ביטוי לשיטת עבודה מקורית אותה פיתח  בשנים האחרונות, המבוססת על הדפסת דימויים על חוטים אורגניים בשיטה ידנית.

 

כמי שגדל באפריקה והעביר את שנותיו המעצבות בארצם של האריות והנמרים; של הפילים ושל סוסי היאור; של התאו ושל הצבוע; של עגור הכתר ושל המרבו. חבריו היו בני הסמבורו, הטורקנה ובני המסאי. כנער, הוא היה חופשי לטייל טיולים רגליים ארוכים, ולחצות את הסוואנה לאורכה ולרוחבה ברגל,  ברכיבה על סוס,  ברכב ובמטוס קל תוך שהוא חווה ומתעד את דו הקיום הנדיר בין השבטים הכפריים לחיות הבר וסביבתם הטבעית.

 

תערוכת צילום בין לאוןמית – רמי ושרית זאבי ביחד עם סמואל נ. טויאטה ורעייתו – צילום: יח"צ

 

מאז הוא ממשיך ומבקר את נופי נעוריו תוך שהוא לוכד מבעד לעדשת המצלמה, כיצד אפריקה הולכת ומשתנה: רשתות כבישים מהירות חרצו באדמה הפראית, מפעלים ותעשייה כבשו נתחים גדולים והולכים משטחי המחייה של חיות הבר, תהליכי עיור הובילו לכך שערים חדשות צצו במקום בו היו כפרים נידחים וכן –  הכפר המשפחתי והמסורת המיוחדת של מגורים וקהילה לצד חיות הבר הולכים ונעלמים מן הנוף – ואת כל השינויים הללו המשיך זאבי לתעד.

 

את התערוכה פתחו שגריר קניה בישראל: סמואל נ. טויאטה ורעייתו שהתרגשו מהמחווה של זאבי לאפריקה ומהפעילות המבורכת למען הארגון הקנייתי NRT שמשימתו העיקרית היא לאפשר את שגשוג חיי הבר לצד שיפור מתמשך בחיי הקהילות המקומיות ודאגה לרווחתם. הארגון פועל באמצעות חינוך, הסברה ומציאת פתרונות כלכליים ברי קיימא לפרנסת התושבים שימנעו הרג בעלי חיים וכריתת יערות.

 

תערוכת צילום בין לאומית – רמי זאבי ושגריר קניה בישראל סמואל נ טויאטה – צילום: יח"צ

 

זו לא הפעם הראשונה שזאבי נרתם לפעילות אקטיביסטית סביבתית בשנים האחרונות היה שותף פעיל למניעת בנייה שתוכננה לשטח הבר בין הרצליה לקיבוץ שפיים. צילומיו עטרו את שלטי החוצות של הקמפיין להצלת שטח הבר של "אקו-פארק אפולוניה" והשתתפו בתערוכת מכירה למימון המאבק.

 

עוד הגיעו לברך: הוריו של רמי: גד וטליה זאבי, האוצרת דריה קאופמן, יפעת ועומר טופול ועוד רבים אחרים.