כותרות אחרונות
Search

אירוע תיירותי בינלאומי חשוב של מדינות הוישגארד, בהובלת סלובקיה – 12 ליולי מלון "רנסנס" בתל אביב.

 צילום: באדיבות רשות התיירות של סלובקיה.

 

אירוע תיירותי בינלאומי חשוב של מדינות הוישגארד, בהובלת סלובקיה – 12 ליולי מלון "רנסנס" בתל אביב.

ב-12 ליולי במלון רנסנס בתל אביב יתקיים אירוע תיירותי בינלאומי חשוב של מדינות הוישגארד, בהובלת סלובקיה, לקידום התיירות במרכז אירופה.

קבוצת וישגראד (V4) היא ברית של ארבע מדינות מרכז אירופאיות: סלובקיה, הונגריה, צ'כיה ופולין לקידום שיתופי פעולה בתחומים מגוונים, לרבות בתחומי התיירות והתרבות.

 

בשורה בענף התיירות: ב-12 ליולי במלון רנסנס בתל אביב ייערך אירוע בינלאומי תיירותי של מדינות הוישגארד, בהובלת סלובקיה, לקידום התיירות במרכז אירופה. קבוצת הוישגארד הוקמה בשנת 1991 והיא מהווה ברית של 4 מדינות מרכז אירופאיות: סלובקיה, הונגריה, צ'כיה ופולין. המדינות הללו התאגדו לפרויקט תיירות משותף תחת הסלוגן "לגלות את מרכז אירופה".

 

באירוע הבינלאומי בתל אביב ישתתפו כמה עשרות סיטונאי תיירות ונציגים בכירים מתעשיית התיירות של ארבע המדינות החברות בקבוצת הוישגראד וכן בכירים בתעשיית התיירות של ישראל. המדינות החברות בוישגארד חולקות שורשים היסטוריים ומסורות תרבותיות. יש בהן אתרי ספא מפוארים, אתרים וערים היסטוריות, מוזיאונים, טבע מדהים ביופיו ואתרי מורשת עולמית של אונסק"ו.

 

 צילום: באדיבות רשות התיירות של סלובקיה.

 

סלובקיה המכונה "הלב של אירופה", בזכות מיקומה בטבורה של אירופה היא יעד תיירות אידיאלי בזכות שטחה הקטן (כ-49 אלף קמ"ר) והמגוון. יש בה שילוב של טבע מרהיב ביופיו, שפע של מים, עמקים מוריקים, אגמים ציוריים, הרי הטטרה הגבוהים, אתרי ספא, יקבים איכותיים, כפרים ציוריים מערות, מאות טירות, עיירות בהן הזמן כמו קפא מלכת, מוזיאונים, תרבות עשירה ואתרי מורשת עולמית רבים של ארגון אונסק"ו. קבוצות מאורגנות, משפחות, זוגות ומטיילים ייהנו מאד לגלות יעד חדש, זול, שופע אטרקציות המתאימות לכל רצון וסגנון. כפרי נופש מעולים ושלל אטרקציות. 41 אחוז משטחה של סלובקיה מכוסה ביערות. סלובקיה הצטרפה לאיחוד האירופי בשנת 2004. סלובקיה בשל מיקומה נגישה מאוד להגעת תיירים. ניתן להגיע אליה מהבירה ברטיסלבה, מוינה, מפראג ואף מבודפשט. ניתן לסייר בסלובקיה ברכב או באמצעות שירותי הרכבות הנוחים. גם כניסת תיירים פשוטה מאוד. הוסרו מגבלות הקורונה, אין צורך בהצגת תעודת מתחסן, בתעודת מחלים או בבדיקת PCR. 

 

 צילום: באדיבות רשות התיירות של סלובקיה.

 

הבירה ברטיסלבה משמשת כמרכז פוליטי, תרבותי וכלכלי של המדינה. טירת ברטיסלבה מהווה את הסמל של העיר. היא מתנשאת מעל הגדה הגבוהה של הדנובה. שליטים ומלכים רבים לאורך ההיסטוריה בחרו בטירה כמושבם. בתוך הטירה נמצא מוזיאון ההיסטוריה, שמציג את ההיסטוריה של העיר מתקופת ימי הביניים ועד ימינו. בלב ליבה של העיר נמצא האזור העתיק ובו מבנים עתיקים, סמטאות צרות וכיכרות יפים. יש בעיר בתי קפה, מסעדות וחיי לילה שוקקים.  אתר חובה בברטיסלבה הוא ארמון גרשלקוביץ', המשמש מאז שנת 1996 כמעונו הרשמי של נשיא סלובקיה. סגנונו של הארמון הוא רוקוקו- בארוק. בארמון ישנו גן צרפתי. בניית הארמון הושלמה בשנת 1760.

 

טירת דווין ((DEVÍN CASTLE נמצאת בסמוך לברטיסלבה. זוהי טירה מרשימה על גדות הדנובה. הטירה נמצאת רק כ-20 דקות ממרכז העיר והיא ללא ספק אטרקציה שאסור להחמיץ. הטירה וסביבותיה מציעים שילוב נפלא של היסטוריה ארוכת שנים, מבנים עתיקים ונופים עוצרי נשימה של הנהרות וטבע ירוק. טירה זו ניצבת על מפגש הנהרות המוראבה והדנובה, וקרובה לגבול אוסטריה- סלובקיה, הנוף הנצפה מכל עבר פשוט עוצר נשימה. טירת דווין הייתה מקום כל כך אסטרטגי שלאורך ההיסטוריה ידעה הרבה שליטים והושפעה מתרבויות שונות. 

 

 צילום: באדיבות רשות התיירות של סלובקיה.

 

עמדת התצפית המכונה UFO בשל צורתה המזכירה צלחת מעופפת, נמצאת בראש הגשר החדש מעל לנהר הדנובה. עמדת התצפית מתנשאת לגובה של 95 מטרים ומגיעים אליה באמצעות מעלית הממוקמת בסמוך לרגלי המבנה. העלייה במעלית אורכת 45 שניות. מעמדת התצפית נשקף נוף פנורמי על ברטיסלבה.

 

העיר קושיצה בדרם מזרח סלובקיה היא העיר השנייה בגודלה במדינה והיא מהווה נקודת יציאה לטיולי טבע ונוף בהרי הטטרה ואיזור "גן העדן הסלובקי". קושיצה היא בירת התרבות של אירופה לשנת 2013. העיר מתגאה על היותה העיר הראשונה באירופה בה נערך מירוץ המרתון. במרכז העיר יש את קתדרלת סנט אליזבת המרשימה, יצירת מופת של האדריכלות הגותית. סלובקיה עשירה באתרי מורשת עולמית של אונסקו. טירת ספיש (Spiš Castle) במזרח סלובקיה היא אחת הטירות הגדולות באירופה. היא נבנתה במאה ה-12 ומהווה אתר היסטורי עולמי של אונסק"ו. אתר מורשת נוסף וייחודי היא העיירה הציורית מימי הביניים, באנסקה שטיאווניצה ((Banská Štiavnica במרכז סלובקיה.  סלובקיה מציעה שפע של מתקני ספורט ופעילויות ספורט לכל המשפחה. פארקי חבלים, פארקי מים מכל הסוגים, טיולי ג'יפים, ספורט אתגרי, קפיצות באנג'י, טיפוס סלעים, רכיבה על אופנים, טרקים, צניחה חופשית, ראפטינג ועוד שלל אטרקציות.

 

 צילום: באדיבות רשות התיירות של סלובקיה.

 

סלובקיה מהווה מוקד משיכה עולמי לחובבי ספא ובריאות. יש בה אתרי ספא מהדרגה הגבוהה באירופה ובמחירים נוחים עם היסטוריה מפוארת. היא שופעת מעיינות מינרליים שנובעים מבטן האדמה עם סגולות מרפא. באתרי הספא ניתן לקבל את כל סוגי הטיפולים. האוויר הנקי של הרי הטטרה הגבוהים מסייע לאלו הסובלים ממחלות בדרכי הנשימה. ארגון הספא של סלובקיה זכה בפרס היוקרתי לטיפולים רפואיים ביריד ITB בברלין לשנת 2022.

 

ספא פישטני (The Piešťany Spa) הוא אתר הספא הגדול ביותר בסלובקיה ואחד הידועים בעולם, והוא מוכר בסגולות המרפא של המים והבוץ שבו לטיפול במגוון מחלות. המבקרים בסלובקיה גם ייהנו מהמגוון הקולינרי העשיר שיש למדינה להציע. אחד המאכלים המסורתיים הפופולריים ביותר בסלובקיה הוא כופתאות מבצק תפוחי אדמה ממולאים בגבינת ברינזה  .Bryndzové haluškyעולם היין הסלובקי עשיר ביותר ומציע היסטוריה, תרבות אותנטית וכמובן מגוון יינות איכותיים שכדאי לנסות.