כותרות אחרונות
Search

אימוני כושר לאחר הלידה – מה חשוב לדעת, ממה כדאי להימנע ומתי בכלל ניתן לחזור לאימון מלא?

צילום: מנרולה הפקות 

 

אימוני כושר לאחר הלידה.

מה חשוב לדעת, ממה כדאי להימנע ומתי בכלל ניתן לחזור לאימון מלא?

באדיבות ענבר חן, מאמנת כושר.

 

ענבר חן, בעלת המכון לחיטוב ישבנים עם ככל הטיפים הכי חשובים שכל אישה אחרי לידה, ולא רק, חייבת לדעת אם היא רוצה לחזור למשקולות ולמסלול הריצה.

 

צילום: מנרולה הפקות 

 

אז היום המיוחל הגיע וסוף סוף ילדת. אז מזל טוב וכל הכבוד! בין כל ההתרוצצויות, העייפות הבלתי נגמרת והשינויים ההורמונליים התכופים, הגעת למסקנה שזה הזמן הנכון לחזור לגוף מוצק ומחוטב ולהחזיר את האנרגיות האבודות. יכול להיות שציפית שברגע שתלדי, גופך יחזור לקדמותו בנקישת אצבע אך גילית עם הזמן שהגוף, איך נאמר, לא בדיוק משתף פעולה. חדשות טובות: עם הכוונה נכונה הגוף יחזור לקדמותו והגוף המחוטב ישאר כזה לאורך זמן.

 

צילום: מנרולה הפקות 

 

מחקרים רבים מראים כי אימון במהלך ההיריון, מסייע לחזרה קלה ובטוחה יותר לשגרת אימונים לאחר הלידה, אך גם אם לא התאמנת לפני ובמהלך ההיריון, בניית שגרת אימוני כושר שמותאמים לך בשיתוף סטודיו מקצועי שמתמקצע באימוני נשים שלאחר לידה, יעזרו לך בהתאוששות, בבניית הגוף שלך ובסיוע לריפוי שלו ולחיזוק שלו וכמובן גם בצמצום ההיקפים ויסייעו בהפחתת משקל ההיריון שלרוב נשאר אתנו עוד זמן רב לאחר חוויית ההיריון והלידה בכלל.

 

צילום: מנרולה הפקות 

 

אז הנה חמשת הטיפים המנצחים של ענבר חן:

  1. הזמן האופטימלי לחזרה לפעילות לאחר הלידה נע בין 5-6 שבועות. זהו הזמן בו עדיין מתרחשים שינויים הורמונליים והגוף מתאושש. טרם החזרה לאימונים מומלץ להתייעץ עם רופא.

  2. חיזוק שרירי הבטן: במהלך ההיריון מתרחשת התרחבות טבעית ונורמלית של שרירי הבטן הנקראת גם התרחבות בטנית. זהו תהליך שבו שרירי הבטן מתרחבים כדי לפנות מקום לגדילת והתפתחות העובר ברחם. לאחר הלידה ההתרחבות הבטנית תצטמצם באופן טבעי אך השרירים יישארו חלשים ורפויים ויש צורך לחזקם בהדרגה בתרגילים מותאמים.

צילום: מנרולה הפקות 

 

במידה וזיהית שההתרחבות הביטנית לא הצטמצמה גם לאחר תקופת ההתאוששות מומלץ לפנות לרופא להתייעצות. תוכלי לזהות התרחבות ביטנית ע"י שינוי צורת הבטן בעת ביצוע תרגילי בטן והופעה של מעין "פירמידה" בבטן.

צילום: מנרולה הפקות 

 

  1. חיזוק שרירי רצפת אגן: רוב הנשים שלאחר לידה, יחוו בריחת שתן בזמן צחוק, אפצ'י ובקפיצות, מביך אבל יש פתרון! ישנם תרגילים בהם נחזק את שרירי רצפת האגן ושרירי הליבה שיעזרו במניעת בריחת שתן. איך מתרגלים? פשוט מאוד: בצעו בישיבה על כיסא או בשכיבה על הגב החזקה של רצפת האגן, סגירת סוגרים – כווצו את קרקעית רצפת האגן פנימה וכלפי מעלה החזיקו מספר שניות ושחררו. יש לחזור על התרגיל מספר פעמים. אם הכיווץ לא ברור, את יכולה לעצור את מתן השתן כדי להבין באיזה שרירים מדובר. מומלץ לא לעצור את השתן באופן קבוע אלא רק למען הבנה של השריר שמתכווץ.

צילום: מנרולה הפקות 

 

  1. תזונה מאוזנת ובריאה – התייעצי עם תזונאית לאכילה בריאה ומאוזנת שתעזור לך להוריד את המשקל העודף ולחזור לאורח חיים בריא.

  2. תאהבי את עצמך – השינויים לוקחים זמן, תקבלי את עצמך, תאהבי את עצמך ותהי סבלנית כלפי הגוף שלך. עברת דבר גדול ומדהים ולגוף לוקח זמן לחזור לעצמו. עם התמדה וסבלנות הגוף יתחזק ותחטב ואת תרגישי על גג העולם והכי חשוב – בריאה!.

צילום: מנרולה הפקות 

 

רוצים לקבל עוד טיפים שווים? מחפשית בית לאימוני כושר עם צוות מקצועי ואווירה מחשמלת? את את יותר ממוזמנת להתייעץ איתנו לגבי כל שאלה שיש לך וגם להצטרף לאימוני נשים שלנו בסטודיו PEACH המותאמים לנשים לאחר לידה ולא רק.

צילום: מנרולה הפקות 

 

האימונים מתקיימים אצלנו בסטודיו ברמת גן ומתבצעים ביחד עם הבייבי שלך. תוכלי לחזק את הגוף בצורה הדרגתית שנכונה לך, להתחטב ולהתאמן ביחד עם נשים נוספות שלאחר לידה.

 

כתובת: ז'בוטינסקי 28 רמת גן

טלפון: 0543971138

https://www.studiopeach.co.il

באדיבות ענבר חן, מאמנת כושר ובעלת PEACH המפעל לחיטוב ישבנים.