כותרות אחרונות
Search

איך קובי יהודה שגמגם בילדותו, מצליח לעמוד מול מאות בעלי עסקים ומנכ"לים בכירים על במה ולהרצות על "תורת המכירות".

 

 

איך קובי יהודה שגמגם בילדותו, מצליח לעמוד מול מאות בעלי עסקים ומנכ"לים בכירים על במה ולהרצות על "תורת המכירות".

כעת קובי יהודה משיק ספר ביכורים חדש בשם "תורת מכירות" בהוצאת מדיה 10.

 

מגיל 3 קובי גמגם, לא זכורה לו סיבה מיוחדת או טראומה שעבר, אבל ליוו אותו בעיות בדיקציה, בעיות שמיעה, דלקות אוזניים חוזרות. עד גיל 7 מצא את עצמו פעמיים בשבוע במכון שמיעה עובר הדרכות ותרגולי שמיעה ודיבור, יחד עם אמו. באותה התקופה המליצו למשפחה להכניס את קובי לכיתה קטנה יותר, אבל אמו לא וויתרה והחליטה שקובי ילמד בכיתה רגילה. אחרי שנשאר עוד שנה בגן ילדים בגבעתיים נכנס קובי בסופו של דבר ואחרי מלחמות לכיתה רגילה והיום הוא כבר ממלא אולמות שלמים ונואם על במות ללא הפסקה.

 

צילום: יח"צ

 

בגיל 13 סבתא של קובי הושיבה אותו בסלון ואמרה לו "תקשיב, אתה יכול להיות שר בממשלה, מדליסט אולימפי בדיוק כמו אורן סמאג'ה ויעל ארד שעלו על הבמה, אבל לפני כל אלה, אני רוצה שתמשיך את סבא ותסיים תואר כהנדסאי אלקטרוניקה". 

 

סבתא של קובי ידעה 8 שפות וממנה הוא למד המון, עד גיל 92 היא עשתה ספורט כל יום, טאיצ'י, מדיטציה , הליכות, קראה 3 ספרים בשבוע וחייה חיים מלאים. היא הייתה עבורו מודל ודמות משמעותית בחייו. שמה היה שרה יעקב וקובי הנכד היה מחובר אליה כמו לאמא שנייה עד שנפטרה בגיל 94.

 

כשקובי סיים תיכון באורט טכניקום עם 11 יחידות אלקטרוניקה הוא המשיך בעקבות הבקשה שלה להנדסאי י"ג י"ד, שם פגש את אחד המרצים שהיו לו, שטרח להודיע לו ישר ובפנים " שלא יסיים את הלימודים ולא יהיה הנדסאי כי נכשל כטכנאי". קובי לא וויתר כי נזכר תמיד במשפטים של סבתא שלו, למד עם מורים פרטיים טכנאות וסיים בממוצע גבוה. רק אז הגיע לסבתא שלו ובנוכחות אימו, נתן לה את התעודה והודיעה לה שהוא סיים את הלימודים בהצלחה.

 

צילום: יח"צ

 

קובי יהודה: "התחלתי לעבוד במכירות עם עשרות שיחות מכירה ביום והייתי הכי צעיר בחברה. תמיד שאלו אותי המבוגרים יותר אם לא מפריע לי שרובם עונים לי "לא" ואמרתי להם להיפך, זה מדרבן אותי יותר ומעלה לי את המוטיבציה".

 

קובי יהודה ( 35, ר"ג) הוא הנדסאי אלקטרוניקה בהכשרתו, שהתמחה במכירות בחברות הגדולות במשק הישראלי, בהן ביטוח ישיר, פוקס, וקסטרו, ולאחר מעל עשור כשכיר יצא לעצמאות והפך למנטור מכירות המעניק ייעוץ, אימון, הדרכה וליווי, הרצאות וקורסים למחלקות מכירה בארגונים, צוותי שירות ומכירות אנשי עסקים ועצמאיים, אנשי ציבור ופוליטיקאים, שרוצים לדעת איך להעביר את המסר שלהם.

 

קובי יהודה נחשב למטאור בעולם העסקים. את דרכו המקצועית החל קובי בתחום המכירות בחברות אופנה ארציות, כמו פוקס וקסטרו והוכר כמוכר מצטיין. אבל כשעבר תחום והצטרף למכירה טלפונית בביטוח ישיר, גילה שבגלל שהגיע מרקע שונה משאר המוכרים, הוא חייב לנסח לעצמו תסריט שיחה אחר ורק בזכות אחד המנהלים, שלקח אותו תחת חסותו, סיים את קורס ההכשרה. "הייתי עושה 200 שיחות ביום, עבדתי 12 שעות ולקח לי זמן להבין שאני צריך תסריט שיחה אחר. שאתה חייב להעביר את התשוקה והאותנטיות שלך בשיחה אחרת זה לא עובד", הוא מסביר.

 

צילום: יח"צ

 

אימו שידעה למכור ולשווק כמעט כל דבר אך לא את עצמה, נעזרה בכישורים המנטליים והמקצועיים של קובי, וכעבור זמן מה הצליחה להגשים את עצמה כעצמאית וכמעצבת תכשיטים. אמו שהיתה המודל להשראה עבורו, חלתה לאחר מכן בסרטן ונפטרה מהמחלה. רק בשבעה של אמו הבין קובי שאם אמו הצליחה לשווק את עצמה, הוא יכול לעזור לכל עצמאי/ת לשווק את עצמם אפילו "שלא נולדו להיות אנשי מכירות", ויצא לעצמאות. את הסדנה הראשונה העביר בחברת הביטוח בה עבד ומאז הוא לא נח לרגע.. בזמנו הפנוי הוא רץ חצי מרתון, מתאמן בחדר כושר, חובב קולנוע, סטאנדאפים, מסעדות וברים, מתאמן בטאיצ'י ומדיטציות בהשראת סבתו ועוד…

 

משבר הקורונה זירז אותו להוציא את ספרו הראשון כדי להעניק לבעלי עסקים כלי עבודה חדשים, שיאפשרו שיקום של העסק והרחבתו ביציאה מהמשבר. הספר "תורת המכירות – 18 צעדים מעשיים שיכפילו את מחזור המכירות שלך" בהוצאת מדיה 10, מזכיר לנו שמכירות הן מיומנות נרכשת ומפתח להרחבת מעגל הלקוחות ופנייה לקהלים חדשים. ספר חובה לכל בעל עסק, איש מכירות או אנשי ציבור ופוליטיקאים, שצריכים להעביר מסר חשוב ואפקטיבי לטובת גיוס לקוחות לצד ניהול זמן ואנרגיות – כך שיישאר זמן גם לחיים אישיים. קובי יהודה הוא מנטור למכירות מהמובילים בתחום, חי למעלה מ-16 שנה את עולם המכירות וחוקר את התחום והשפעתו במישור העסקי והאישי.

 

קובי יהודה: "המטרה שלי היא לתת טיפים ולהציע כלים בגישה חדשה ושונה, המאפשרים לכל אחד להפוך לסוכן מכירות טוב יותר לעסק שלו, להעלות את הביטחון בהעברת מסר, לסגור יותר עסקאות ולהתמודד עם סירוב וללמוד איך להפוך את המילה 'לא' לתמריץ שמעודד להמשיך".