כותרות אחרונות
Search

איך להשקיע בקליניקות להשכרה?

צילום: FREEPIK

 

איך להשקיע בקליניקות להשכרה?

תחום מעניין מאוד בעולם הנדל"ן הוא השכרת קליניקות לביצוע טיפולים שונים. התפתחות עולם הטיפולים ההוליסטיים והפיכתם לנפוצים יותר בקרב אוכלוסיות חדשות, הביאה עמה צמיחה מרשימה בכל הקשור לנדל"ן המיועד לטיפולים. תחום השכרת הקליניקות כולל בתוכו טיפולים שונים, חלקם מגיעים מהרפואה הקונבנציונאלית כגון: פסיכולוגיה ורפואה כללית וחלקם, כוללים את התחומים ההוליסטיים בניהם: רפלקסולוגיה, דיקור סיני, שיאצו ועוד… האם השכרת קליניקה בצורה חודשית משתלמת למטפל? אולי קיימת שיטת השכרה משתלמת יותר?

 

הזווית של המשקיע:

יזמי נדל"ן אוהבים השקעות בסיכון נמוך ולכן, הם ירכשו נכסים שיכולים להניב להם תשואה שנתית בטוחה. כלומר, יזם שרכש קומה של ארבע קליניקות המתאימות לטיפולים שונים, יעדיף להשכיר, כל אחת מהקליניקות למשך שנה ואם אפשר אז ליותר משנה. לא ישנה לו האם מדובר בארבעה מטפלים שונים או במנהל מרפאה ששוכר ממנו את כל הארבע. מה שחשוב לו הוא משך זמן השכירות. אולם, בעשור האחרון התפתחו שיטות השכרה חדשות ויוצאות דופן, המאפשרות לשוכר להתחייב רק למספר ימים ואף שעות בחודש, במקום להתחייב לשכירות שנתית.

 

הזווית של המטפלים:

מדוע יציע בעלים של קליניקה או קליניקות להשכרה, אופציית שכירות של מספר ימים בחודש או של מספר שעות בחודש, במקום לדרוש שכירות חודשית מלאה? יש לענות על שאלה זו בשני חלקים, החלק הראשון, עוסק בשוכרים המגיעים מעולם הרפואה הקונבנציונאלי. מדובר כמובן ברופאים מתחומים שונים, המבקשים לפתוח קליניקה פרטית, בה יוכלו לקבל פציינטים שישלמו להם סכומים יפים עבור כל ביקור. שוכרים אלה יכולים ואף מעדיפים, להתחייב לתשלום דמי שכירות שנתיים, המבטיחים להם את הקליניקה למינימום שנה אחת. החלק השני של התשובה והוא זה שהביא לעולם את רעיון השכרת השעות או הימים, עוסק במטפלים אלטרנטיביים. לנוכח הפריצה הגדולה של ענף הטיפולים האלטרנטיביים לחיינו, ישנם המוני מטפלים. התחרות בניהם גדולה מאוד ולפיכך, לא כולם מסוגלים למלא קליניקה במטופלים בצורה חודשית. כתוצאה מכך, הגיעו יזמים חדשים שפתחו מתחמי קליניקות יפים ומאובזרים, המציעים השכרת קליניקה על בסיס שעתי או על בסיס יומי.

 

 

מדוע כדאי ליזמים להציע שכירות שעתית?

קליניקה המושכרת לפי שעות מאפשרת למטפלים השוכרים אותה רמת גמישות גבוהה מאוד. הדבר חוסך להם משאבים ומקטין להם סיכונים אבל, זה הצד שלהם ולא של היזם. קליניקה להשכרה לפי שעות היא נכס נדל"ן לכל דבר ועניין ומסתבר שיזמים שהחליטו להשכיר קליניקות לפי שעות, ממלאים את הקליניקות שלהם במטפלים ולפיכך, בשורת התשואה השנתית, הם מרוויחים יותר כסף. שכירות חודשית של קליניקה ממוצעת תהיה בסכום של 3500 עד 4000 שקלים. לעומת זאת, קליניקה הפועלת 6 שעות ביום ומכניסה עבור כל שעה 60 שקלים, מכניסה ביום אחד סך של 360 שקלים. אם נכפיל זאת בעשרים ושניים ימי עבודה בחודש נקבל סכום של 7920 שקלים לחודש. הפרש גדול למדי בשורת הרווח החודשית. נכון, זה דורש התעסקות, עבודה שיווקית וכו' אולם, הרווח הוא יותר מכפול בסוף החודש.

 

התאמת הקליניקה למטפל:

אחת הדרכים הטובות ביותר למציאת קליניקה, הפועלת על בסיס השכרת שעות, היא גלישה לאתר.

 

מניבים – לוח הנדל"ן המסחרי, המאפשר לכל אחד, לבצע חיפוש קליניקה לפי אזור, גודל, מחיר השכרה ושיטת השכרה. היום, אפשר להיות מטפל הוליסטי ולפעול בתנאים מעולים התואמים את היקף הפעילות וכולם מרוויחים.