כותרות אחרונות
Search

איך לבחור את האדריכל הנכון שילווה אתכם במהלך בניית ביתכם החדש.

יהודית לאורה גורביץ אדריכלית – צילום: יח"צ

 

 

איך לבחור את האדריכל הנכון שילווה אתכם במהלך בניית ביתכם החדש.

אתם לקראת בניית ביתכם החדש או אולי לעשות שיפוץ מסיבי בבית הקיים, אתם מחפשים אדריכל מקצועי, אמין, עם שנות וותק וניסיון מאחוריו, מישהו שרואה אתכם ומקשיב לכם שייבנה את הבית שמתאים לכם ולטעמכם, ולא גחמה עיצובית אישית שלו.

אתם מחפשים מישהו שיהפוך את התהליך הלא פשוט הזה, למסע משותף מאתגר שתזכרו כחוויה בחיים וזה נשמע לכם הזוי, שבעצם אתם מחפשים מישהו שלא קיים במציאות?,  אז אתם טועים. תתפלאו אבל יש!

 

יהודית לאורה גורביץ היא מעצבת ואדריכלית "רשויה" (הדירוג הגבוה ביותר בתחום האדריכלות) עם 7 שנות לימוד והסמכה, כמעט כמו רופא. מאחוריה 25 שנות ניסיון וותק במקצוע, בהם תכנון של מאות בתים, וילות, חנויות, ופרויקטים תעשייתיים שעיצבה.

 

היכולות הוורסטיליות שלה אפשרו לה לעצב במהלך השנים מגוון רחב של פרויקטים, החל מווילות ובתים פרטיים, הרחבות בניה מרוכזות בקיבוצי הדרום כמו אלה של קיבוץ יד מרדכי, יישובי באר גנים ונצר חזני עם מפוני גוש קטיף שהמילה "בית" עבורם קיבלה משמעות עמוקה ואמוציונלית, ויהודית גם אחראית עיצובית על המעבר של מפעל הכימיקלים "אדמה-מכתשים" למושבו החדש בנאות חובב, פרויקט ענק הכולל עיצוב המשרדים, חללים וחדרי הבקרה בהם והצליחה לבנות סביבת עבודה נעימה ופונקציונלית.

 

יהודית מאמינה שלכל פרויקט יש את הסיפור שלו. בין אם בוילה עסקינן או בחדר בקרה, יש להקשיב לסיפור, ללמוד אותו ואת הלקוח וביחד ליצור שפה משותפת שמספרת את סיפורו של הבית ודיריו. "אני מיד מקשיבה ללקוחותיי" היא  אומרת, "כדי להבין מהו בית עבורם איזו אוירה הם רוצים לייצר, מה חשוב להם ועל מה ניתן לוותר. את כל הפרמטרים אני מתרגמת לעיצוב החללים. נתון חשוב הוא לעבור את המסע באנרגיות חיוביות וליהנות ממנו".

 

המוטו שלה: אדריכל טוב יודע להקשיב לאנשים. האדריכלית יהודית לאורה גורביץ רואה אנשים ויודעת להקשיב להם! 

 

יהודית לאורה גורביץ אדריכלית – צילום: יח"צ

 

יהודית לאורה גורביץ: "אני בונה "בית" עבור אנשים  בעזרת הידע, המקצועיות והניסיון שלי, אני מתאימה בית לאנשים. מגשרת בין חלומות למציאות ולצרכים. אנשים דומים לבתים שלהם, וישנה סינרגיה ביניהם, לדוגמה אנשים מופנמים יעדיפו בית עם חלונות סטנדרטיים ותריסים שניתן לסגור, לפעמים ירחיקו לכת ויבקשו חזית ללא חלונות בכלל כאשר כל הפתחים יופנו לפנים ולחצר הבית", אומרת יהודית. "לעומתם, אנשים פתוחים שאוהבים הכול פתוח וחשוף, מבקשים הרבה חלונות ושיהיו גדולים, ללא וילונות או תריסים בכלל".

 

יהודית בונה בתים שיהיו נוחים ונעימים לגרים בתוכם. התהליך דורש לא מעט הבנה בפסיכולוגיה מצידה ויכולת לתאם ציפיות אצל הלקוח. עליו לדעת מראש שלא תמיד הכול ילך כמו שרוצה, תמיד ישנם דברים לא צפויים בדרך, ולכן היא מלווה את הלקוחות לאורך כל הדרך, 100 אחוז תמיכה ונוכחות טוטאלית, להרגיע במצבי לחץ ולפתור בעיות בשטח. לאורך השנים היא קיבצה סביבה אנשי מקצוע מיומנים ואמינים העומדים בלוחות זמנים, ומספקים תוצאות גבוהות שעוברות את הפיקוח הצמוד שלה. היא גם עוסקת בעיצוב המוצר, כך שאם חלמתם על ספה מיוחדת עם ריפוד משוגע, או על פינה רגועה שראיתם באחד המגזינים וחשקתם בה, הגעתם לאדם הנכון, כי היא תדע להוציא את החלומות לפועל.

 

באילו סגנונות היא מעצבת? היא ממש לא מקובעת על סגנון אחד בלבד, להיפך, נהנית לעבוד בגוון סגנונות, בין אם זה קלאסי, כפרי או מודרני, אנגלי, טוסקני, או ספרדי, באופן אישי היא שבוייה של הסגנון הספרדי החם, עם קירות עבים, קשתות מסיביות ואלמנט מים. בכל הבתים שהיא מעצבת תמצאו אלמנט מים שמעניק לאווירה תחושת רוגע וניחוחות, וגם איחוד בין פנים וחוץ כאשר החוץ והגינה נכנסים הביתה והפוך.

 

יהודית לאורה גורביץ אדריכלית – צילום:

 

מה חשוב יותר מתקציב הפרויקט? פה החוזקה שלה והיא יודעת איך לתמרן ולהצליח לבנות בתים על פי תקציב מראש ללא חריגות. תהיו סמוכים ובטוחים שהתקציב שהגדרתם לה יישאר כמות שהוא ללא הפתעות בדרך.

 

לא אחת אנשים מגיעים אליה לפגישות ייעוץ לאחר שאדריכל אחר הכין עבורם תוכניות לבית אולם הם לא מחוברים אליו וגם אינם יודעים את הסיבה. היא אלופה באבחון בעיות. בקריאת המפה הרחבה שמורכבת מזכויות הבניה, הבנת הצרכים הפונקציונליים, הרצונות הרגשיים, יכולת תקציבית, והעמדת המבנה על המגרש באופן המיטבי תוך התחשבות בכיווני האור והאוויר. לאחד את כל המרכיבים הללו וליישמם לכדי תכנון אדריכלי אחד. לזהות את הצרכים של האנשים, וליישם אותם בעיצוב הבית.

 

יהודית לאורה היא מעצבת ואדריכלית של ניגודים המייצרים את השלמות. מסודרת ומאורגנת בטבלאות האקסל תוך דיוק בפרטים הקטנים, ומצד שני יש בה הרבה רגש ואינטואיציות נכונות שהופכות את המסע הלא פשוט הזה איתה, לחוויית חיים ועם אנרגיות טובות.

 

יהודית לאורה בעלת חזון, יצירתית עם יכולת לייצר יש מאין, בעלת חוש אסתטיקה ברמות הגבוהות ביותר, ויותר מכך, יהודית עובדת מהנשמה, מהרגש, היא מרגישה וניזונה מהיזון חוזר מלקוחותיה, רואה כל פרויקט כמו ה"ילד” שלה, ומשרה ביטחון לאורך כל התהליך שהכול בשליטה מהפרטים הקטנים ועד לגדולים.

 

יהודית לאורה גורביץ

כתובת: מושב קידרון. טלפון 052-468-0957

פייסבוק: Judith Laura Gurewitz Architect 

אינסטגרם: jlg_architect