כותרות אחרונות
Search

אוכלים לפי המילון ערכה חדשה ללימוד אכילה נכונה אצל ילדים

אוכלים לפי המילון

"מילון התיאבון":

ערכה חדשה ללימוד אכילה נכונה פותחה על ידי דיאטנית קלינית לילדים

יעל חן רביע, דיאטנית בעלת שם בתחום ילדים, פתחה ערכה חווייתית, מאוירת וצבעונית, לזיהוי תחושות רעב ושובע ולהקניית הרגלי אכילה נכונים לכל המשפחה •  "מילון התיאבון" מיועד להורים וילדים, דיאטנים ומטפלים בתחום אכילה נכונה לילדים/

 

"אמא בא לי משהו", "אמא אני רוצה עוד חטיף", "אבא אני רעב!", המשפטים האלה נשמעים לכם מוכרים? כדאי שתכירו את "מילון התיאבון". ערכה ייחודית, פרקטית וחווייתית, המנגישה לילדים ערכי תזונה בריאה ומקנה הרגלי אכילה נכונה, כל זאת באמצעות שיח פתוח בין הורה לילד שמותאם לגיל הילד, משחק ושימוש בסולם רעב ושובע מיוחד לילדים. בימי החופש הגדול, כשיוצאים משגרה, זו תקופה מאתגרת בהיבט התזונתי עבור משפחות רבות שמתמודדות עם קשיים בנושא הרגלי אכילה רצויים ואף עם בעיות משקל עודף. "מילון התיאבון" נועד על מנת שילדים יגדלו בריאים ושמחים ויתחנכו לשמור על החיבור הטבעי לגופם, באופן שיעזור למניעת בעיות אכילה ומשקל.

צילום: סטודיו כותרת

"מילון התיאבון" פותח על ידי יעל חן רביע, תזונאית קלינית לילדים, בשיתוף פסיכולוגית התפתחותית ומפתחת תכנים חינוכיים. הערכה עוסקת בהרגלי אכילה בריאים כגון: אכילה שאינה מתוך רעב פיזיולוגי, אכילה 'כשמתחשק', אכילת יתר ותחושות רעב ושובע. לדברי חן-רביע, אם אתם רוצים להחזיר לילדים את החיבור הטבעי והבריא לתחושות הגוף, לחדול מהעיסוק במראה חיצוני ובמושגי רזון והשמנה, להעביר לילדים בצורה ראויה וחיובית מסרים של אכילה בריאה ולפתח אצל כל בני המשפחה מודעות לאיכות וכמות המזון – 'מילון התיאבון' הוא בדיוק עבורכם!

צילום: סטודיו כותרת

"מילון התיאבון" מושק על רקע מגיפת ההשמנה והעלייה בהפרעות אכילה בילדים. לדברי יעל חן-רביע, מגיל צעיר ילדים בעידן השפע מתרחקים מהחיבור וההקשבה לגוף ולתחושותיו. "פרסומות מפתות, אריזות מזון מושכות, מנות מוגדלות, חומרים משפרי טעם ועוד, ולצידם אידיאל הרזון הלא הגיוני, כל אלה עלולים לשבש את החיבור לתחושות הפנימיות ולגוף ולהשפיע על איכות המזון וכמותו". "העיסוק המוגזם שלנו כמבוגרים בדיאטות שונות ומשונות והעיסוק במשקל הגוף מחלחל לילדינו שאופן שאינו מיטיב עמם, ומילון התיאבון נותן מענה להתייחסות ממקום של התבוננות פנימית לעומת התעסקות חיצונית", מסבירה יעל. "אני מאמינה בערך המניעתי של 'מילון התיאבון' בהקשר לתזונת המשפחה ובחרתי לשלב את נושא האכילה במצבים בהם אוכלים לאו דווקא מתוך תחושת רעב. אימהות שחוו על בשרתן כילדות או נשים מבוגרות התמודדות עם הנושא ורוצות להעביר לילדיהן מסרים חיוביים, מוצאות ערך רב ברעיון ובתכנים של מילון התיאבון ואני שמחה על כך".

יעל חן רביע, דיאטנית בעלת שם בתחום ילדים – צילום: סטודיו כותרת

עיקר עבודה של יעל חן-רביע הוא בטיפול בהשמנת ילדים ואכילה בררנית, כשלשתי התופעות הללו היבטים שקשורים בתרבות השפע, הן מבחינת הרכב המזון והן מבחינת הדינמיקה ביחסי הורים ילדים בעידן המודרני. השימוש ב"מילון התיאבון" מכוון למשפחה כולה כערכה חווייתית משחקית ויחד עם זאת מעשית. הערכה מפשטת נושא מורכב והופכת אותו לנגיש וישים. "מילון התיאבון" מסייע לילד והוריו להיות מודעים ו'להגדיר' מתי לאכול וכמה לאכול, לצד בחירה מיטבית במזון איכותי ובריא. "מילון התיאבון הוא פרי עבודה של שנים עם ילדים והוריהם במהלכן איירתי והסברתי את דרגות הרעב והשובע" מסבירה חן-רביע על תהליך העבודה. "עבור ילדים, הרגשתי שנכון ליצור רצף של תחושות וגם סימול קונקרטי שימחיש את התחושות. נהגתי לצייר בטיפולים עיגולים עם דרגות מלאות משתנות ונוכחתי לדעת עד כמה השימוש בכך עוזר לילדים להתחבר לתחושותיהם ועוזר להורים-לתמוך בכך ולהקשיב בעצמם לגופם".

 

"מילון התיאבון" מיועד להורים וילדים, כמו גם לאנשי מקצוע, דיאטנים ומטפלים בתחום האכילה הנכונה לילדים. הערכה מתאימה לגילאי גן חובה ובית הספר היסודי (5-10) וקיבלה את המלצת מכון אדלר. בהמשך תושק פעילות של 'מועדון מילון התיאבון', שתכלול הדרכות להורים ופעילויות חווייתיות להורים וילדים בנושא בכל הארץ.

 

מחיר מומלץ לצרכן: 49 שקלים לערכת עבודה + מגנטים (לא כולל דמי משלוח).

קישור לעמוד ולרכישה: http://www.yaelchenrabih.com/milon-hateavon

אתר יעל חן-רביע: yaelchenrabih@outlook.com