כותרות אחרונות
Search

אגרנות כפיייתית – מהן הסכנות

צילום: freepik

 

אגרנות כפיייתית – מהן הסכנות

דירות של אגרנים כפייתיים מאופיינות בצפיפות גדולה של פריטים אשר נצברו במשך שנים. הפריטים השונים, אשר פשוטו כמשמעו יכולים להיות כל דבר שאתם יכולים לדמיין, מממלאים את כל החלל עד אפס מקום. סביבם נוצרת בעיה תברואתית המסכנת לא רק את האגרן המתגורר בדירה אלא את הסביבה כולה. זוהי אחת הסיבות מדוע במקרים רבים ישנה התערבות של הרשויות ואף צווים לפינוי דירות בכוח.

 

פינוי תכולת דירה של אגרנים כפייתיים הוא אתגר גדול. זהו אתגר פיזי ונפשי ויש בו סכנות רבות. לא כל אחד מוכן להתקרב לדירות של אגרנים וישנן מעט חברות המתעסקות בנישה זו. חשוב גם להדגיש שפינוי דירה מוזנחת של אגרנים אינו פותר את הבעיה אלא רק את הסימפטום. על מנת לטפל בבעיה עצמה יש צורך בטיפול התנהגותי-קוגניטיבי המעניק מענה למצוקה של האדם בעל אותה התנהגות כפייתית. זוהי עבודה לאנשי מקצוע מתחום בריאות הנפש. כאשר אדם מוכן לגשת לטיפול במקביל יש  צורך בניקוי הדירה. ניסיון להביא חברה לפינוי דירות בכוח עשוי להסתיים באלימות. לכן חשוב לטפל בבעיה בשלמותה.

 

צילום: שי פינוי בית

 

הסכנות בדירה מוזנחת

דירה מוזנחת טומנת בחובה סכנות רבות, בעיקר מהתחום הבריאותי-תברואתי, אך גם סכנות בטיחותיות.  הדבר הראשון שניתן להרגיש הוא מפגע הריח. כאשר רמת ההזנחה גדולה, ובעיקר כאשר יש בדירה בעלי חיים, הריח הופך להיות בלתי נסבל ומורגש בככל הבניין. זהו מטרד גדול לשכנים אך הריח הוא רק קצה הקרחון.

 

דירה מוזנחת ומלאה בחפצים שנאגרו במשך שנים היא בעיה בטיחותית. קודם כל היא מהווה סכנה לאדם השוהה בדירה. במקרים רבים אלו הם חפצים שנאספו מהאשפה. הם יכולים להיות חלודים, שבורים וחדים. הערמות הגדולות יכולות לקרוס ולפגוע במי שנמצא בדירה. היבט נוסף של הבעיה הוא סכנה של שריפה. ריבוי החפצים, הצפיפות וההזנחה הכללית מגדילים את הסכנה של התלקחות. אגרנים כפייתיים אינם נוהגים להזמין אנשים לביתם. זה אומר שגם אנשי מקצוע, כמו חשמלאי, אינם נכנסים לביתם. ולכן בעיות חשמל הן דבר שכיח ויכולות להגדיל את הסיכוי להתקלחות אש. וכאשר דירה עולה באש היא מסכנת את הבניין כולו.

 

צילום: שי פינוי בית

 

ערמות האשפה וההזנחה גם מזמינות בעלי חיים. אתם בוודאי מבינים מדוע זו הסביבה המושלמת למקקים, אך באותה המידה אלו יכולים להיות עקרבים, נדלים, אקריות, סקביאס, קרציות, פרעושים, כיני עופות ומזיקים אחרים התורמים להפצת מחלות ומגדילים את הסכנה גם לדייר וגם עבור השכנים. אך זוהי רק תחילתה של הרשימה, אנו צפויים לראות גם חולדות, עכברים, נחשים ויונים. ישנם אינספור מחלות המועברות לאדם באמצעות בעלי החיים הללו או הטפילים הקשורים לבעלי חיים אלו. הסכנות הבריאותיות מסכנות את כל הדיירים.

 

אלו הן חלק מהסיבות מדוע חברות ניקיון או חברות לפינוי תכולת דירה אינן מוכנות לנקות דירות שכאלו, למעט חברות שבחרו במודע להתעסק בנישה זו. פינוי דירות אגרנים דורש שימוש בציוד מגן הכולל חליפות ומסכות על מנת לשמור על בריאות הצוות.