כותרות אחרונות
Search

אבישי כהן מנכ"ל חברת "אמדאוס" ממליץ לכם לאן שווה לטוס בסילבסטר ומה השתנה בגזרת חופשות הסקי השנה?

אבישי כהן מנכל "אמדאוס" ישראל – צילום: שרון לוין

 

אבישי כהן מנכ"ל חברת "אמדאוס" ממליץ לכם לאן שווה לטוס בסילבסטר ומה השתנה בגזרת חופשות הסקי השנה?

הסילבסטר, הוא סיבה למסיבה, בארץ ובעולם וכך גם החורף, שמביא איתו את חופשות הסקי.

 

אבישי כהן מנכל "אמדאוס" ישראל – צילום: שרון לוין

 

היעדים לנפוש בהם בסילבסטר:

אבישי כהן מנכ"ל חברת אמדאוס: "היעדים החמים לנופש בסילבסטר 2023, מפתיעים ואינם קונבנציונליים והם נגזרת של קרבה לישראל, מזג אוויר חמים יחסית לעונה ומחירים נוחים: לדובאי טסים האחוז הגדול ביותר של הטסים 24%,  באטומי 23%, איסטנבול 5%, אנטליה 5%, פראג 5%, ורנה 3%, אתונה 3%, טיביליסי 3%, סופיה 2%". טווחי המחירים נעים בין לטיסות ישירות.

 

מחירי טיסות הלוך חזור – דובאי החל מ- 900 ₪ (שיא עונת התיירות), באטומי החל מ950 ₪, איסטנבול החל מ500 ₪, אנטליה החל מ- פראג החל מ600 ₪, ורנה החל מ200 ₪, אתונה החל מ350 ₪, טיביליסי החל מ700 ₪ , סופיה החל מ300 ₪".

 

ארבעת היעדים המרכזיים בהם אוהבים לחגוג את הסילבסטר, להגיע למסיבות ולחוש את אווירת החג הם: פריז 600-500 ₪ לטיסות הלוך חזור, ניו-יורק 2,000-1,600 ₪ , לונדון 400-300 ₪, מדריד טיסה ב1,000-600 ש"ח ואמסטרדם 500 ₪ הלוך חזור.

 

חופשות סקי:

בחופשות הסקי, אנו רואים יעד חדש שלא היה קיים לפני כן:  דובאי – אם אתם מתכננים חופשה בדובאי, כדאי שתכירו את סקי דובאי ופארק השלג – אחת האטרקציות השוות והפופולריות ביותר בעיר,  הממוקם בתוך קניון האמירויות העצום, עם מיליוני מבקרים מדי שנה. סקי דובאי הוא אתר סקי מקורה המשתרע על פני  22,500 מ”ר.  בפארק תוכלו ליהנות ממדרונות סקי, מוזיאון קרח ואקדמיה לסקי למי שרוצה ללמוד סקי. מלבד המתקנים הקבועים, סקי דובאי מארח גם אירועים וקונצרטים שונים ומסעדה נעימה מאוד בשם Avalance Cafe הכוללת מרפסת הפונה למדרונות הסקי. סקי דובאי הוא אתר נפלא המורכב מחמש מדרונות, רכבל ופינגווינים אמיתיים. עם כ – 6000 טון שלג וטמפרטורה של 4 מעלות צלזיוס. הכניסה למקום ייחודי זה כוללת מגלשיים וציוד שלג. כובעים וכפפות נמכרים בנפרד. אל תשכחו לקנות לכם שוקו חם ונחמד באחת המסעדות בפארק.

 

בנוסף, מציע המתחם גם בפארק שלג עצום בגודל של 3000 מ"ר עם מגוון פעילויות ואטרקציות לכל הגילאים. המבקרים יכולים לבחור בין כניסה למסלולי הסקי בלבד, או כניסה לפארק השלג.

 

במסלולי הסקי המחירים נעים בין 100 ל-490 דירהם (תלוי אם מדובר בכרטיס יומי, שעתי, פרימיום ועוד). בפארק השלג התמחור הוא 150 דירהם לכרטיס רגיל ו-490 דירהם לכרטיס פרימיום. כרטיס זהב יומי יעלה 250 דירהם. האכלת פינגווינים תעלה בין 65 ל-150 דירהם, ומפגשי הפינגווינים האחרים בין 230 ל-520 דירהם. חבילות הקיץ יעלו בין 150 ל-490 דירהם, תלוי בסוג החבילה. בית הקולנוע במקום יעלה 100 דירהם לכרטיס או 800 דירהם לכרטיס VIP עבור 4 איש.

 

יעדים חמים נוספים שיביאו אתכם ללבן על לבן, הם בנסקו – מאז שהוקם בשנת 2004 ועד היום, אתר הסקי בנסקו שנמנה על רשימה ארוכה של אתרי סקי בבולגריה- הצליח לקטוף את תואר "אתר הסקי הטוב ביותר במזרח אירופה". העיירה בנסקו שוכנת למרגלותיו של רכס הרים יפהפה העונה לשם "פירין". יש בה טירות עתיקות, בתי מלון וכמות השלג היורד בה מרשימה במיוחד! באתר הושקעו כספים רבים בהקמת תשתיות מעולות, תחום הגלישה הגבוה ביותר באתר מתנשא לגובה של 2,600 מטרים, ואפילו יש סקי-פס אלקטרוני. באתר יש שישה מסלולים כחולים, אחד עשר מסלולים אדומים ושני מסלולים שחורים, כך שלא משנה אם אתם מתחילים או מנוסים – תוכלו ליהנות מגלישה המותאמת לרמתכם. המסלולים כולם פרושים בגבהים הנעים בין 927-2,600 מטרים. במסגרת ההשקעה הכספית הרבה באתר, הוצבו בו גם 180 תותחי שלג ו-15 רכבלים מתקדמים בכדי ליצור לחוויה מושלמת של שלג ונוחות. גלישת סנואובורד – הכירו את הסנופארק הראשון בארצות הבלקן, הממוקם בראש הפסגה הגבוהה ביותר באתר ויורד למטה לאורך 16 ק"מ של מסלולים כחולים נוחים במיוחד. זהו מקום מצוין לעשות בו את צעדיכם הראשונים בגלישת סנובורד והוא נהדר גם לגולשים המנוסים שבחבורה.

 

אפרה סקי – כשיום הגלישה מגיע אל סיומו, בנסקו מתעוררת לחיים חדשים ומציעה לגולשיה מגוון רחב של מקומות בילוי ופעילויות נהדרות שיבטיחו שלא תשתעממו לרגע. את הערב תוכלו להתחיל בכל אחת מהטברנות המקומיות הפרושות ברחבי העיירה, בהן תוכלו ליהנות מיין איכותי, מאכלים בלקניים מקומיים מצוינים ואווירה בולגרית אותנטית. אחרי הפתיחה המשמחת הזו, תוכלו להמשיך לכל אחד מהברים, המסעדות והמועדונים הפזורים בבנסקו וליהנות מלילה מושלם. הנה מספר המלצות לבילוי לילי נהדר:

Happy End – מועדון עם אווירה שמחה במיוחד המעוצב בסגנון קלאסי ומציע שפע של משקאות, מוזיקה מעולה, מסיבות מובילות ואם יתמזל מזלכם – תוכלו ליהנות גם מהופעה חיה.

Oxygen – אוהבים מוזיקה אלקטרונית משובחת, קהל איכותי ו-DJ'Sמובילים? אל תוותרו על מועדון ה- Oxygen! במועדון האנרגטי מתארחים תקליטנים מובילים והאווירה בו שמחה בכל שעות הלילה. ללא ספק, זהו המקום הכי חם להיות בו!

The Secret Hotel– בלב מלון מקומי, מתרחשת אחת מסצנות הבילוי המובילות בבנסקו. המלון מנוהל על ידי מספר צעירים מגניבים במיוחד וכראוי להנהלה צעירה ואנרגטית – האווירה בו נהדרת. מדי יום רביעי ושבת מתקיימות במלון מסיבות מעולות, הכוללות תפריט ברביקיו, אלכוהול משובח ואפילו סנופארק מחתרתי!

Amigos Bar – אחד הברים הוותיקים והאהובים בעיירה, המושך אליו גולשי סקי מלאי אדרנלין מדי ערב. תפריט האלכוהול של האמיגוס בר כולל קוקטיילים מעולים המוגשים על ידי מיטב הברמנים, אווירה שמחה במיוחד וכמעט מדי ערב מתקיימת במקום הופעה חיה.

 

פינוקים בספא – אחרי יום גלישה ארוך ורגע לפני שאתם מתאחדים עם כוס יין איכותי בברים ובמועדונים של בנסקו, הרשו לעצמכם להתמסר למרכזי הבריאות והרוגע המצויים בבתי המלון שבעיירה. מרכזי הספא המתקדמים ישמחו לפנק אתכם בעיסוי קלאסי או אלטרנטיבי, סאונות לוהטות ובריכות מחוממות – כדי שתהיו בטוחים שתגיעו ליום הגלישה הבא נמרצים ומלאי אנרגיה.

פארק הדובים העצובים – במרחק של חצי שעה נסיעה מאתר הסקי נמצא פארק לאומי המספק מחסה לדובים שניצלו מהשבי ולא מסוגלים להתמודד עם החיים בטבע הפתוח. האתר עושה כל שביכולתו על מנת לדמות לדובים את החיים הנורמטיביים בטבע, דרך חפירת מערות, מאגרי מים מרכזיים ומזון המתקבל באופן שדורש מהדובים מאמץ להשיגו. ניתן לבקר במקום ולהאזין להסברים מרתקים על חייהם של הדובים, באווירה אוטנטית ולא בתנאי שבי.

 

בולגריה – חופשת סקי בבולגריה היא אפשרות נהדרת לגולשים מתחילים או כאלה שכבר התנסו בגלישה בעבר ורוצים לשפר את ביצועיהם. בשני אתרי הסקי הגדולים בבולגריה – בנסקו (Bansko) ובורובץ (Borovets), מציעים שלל אפשרויות לחופשת סקי זולה וכיפית. מרחק הטיסה הקצר ואפשרויות הלינה הרבות, הופכות את בולגריה ליעד סקי נהדר עבור משפחות, חבורות או גולשים או כאלה המעוניינים להגיע לחופשת סקי קצרה ומרוכזת בסופ”ש.

 

בנסקו עונת סקי ארוכה עם תנאי גלישה אופטימליים – עונת סקי אופטימלית בבנסקו יכולה להימשך כארבעה עד חמישה חודשים – מאמצע דצמבר ועד אמצע אפריל. אתר הסקי משתרע על פני 75 ק"מ בגובה של 925 מטרים במורדות הצפוניים של הר פירין.

 

מי שחשקה נפשו להתנסות בביאתלון (סקי קרוס קאונטרי משולב ירי), ימצא באתר הסקי של בנסקו מרכז אימון ותחרויות בסטנדרטים הגבוהים ביותר, ששימש בעבר כמקום מפגש לאליפות ביאתלון האירופאית IBU בשנים 2007 ו-2013.

 

אין רגע משעמם בבנסקו וסצנת האפרה סקי שם היא חוויה בפני עצמה. הייחוד של אפרה סקי בבולגריה, הוא קודם כל בברים המסורתיים (נקראים “Mehana”), שמשלבים בין אווירה כפרית חמה, אלכוהול למעדנים שונים. כמו כן, יש מספר טברנות בולגריות אותנטיות ומסעדות בניחוח בינלאומי, שמציעות אוכל מגוון.

 

ולחובבי האתרים האירופאיים אנדורה ספרד – קחו את הטעמים הצרפתים, החום האיטלקי וההשקעה האוסטרית, עטפו אותם בנופים מרהיבים, מרחבי גלישה ידידותיים ושופינג ללא מס כמו שרק אנדורה יודעת לתת, וקבלו חופשת סקי מסחררת באווירה ביתית.

 

הנסיכות המקסימה ששוכנת בין ספרד לצרפת מאכלסת בתוכה כמה עיירות סקי שבהחלט שוות ביקור. אתרי הגלישה בה מצוינים וגבוהים, השלג איכותי והאווירה החורפית בכפרים ובעיירות באה לידי ביטוי בבתי ספא מפנקים, במלונות טובים ובשפע עצום של אטרקציות שלגיות מכל הסוגים. כדי לחוות את אנדורה במלוא הדרה, תוכלו להתארח במלון איגלו עם ג'קוזי צמוד או לשחק הוקי עם הילדים בתוך ארמון עצום מקרח.

 

סקי ריזורט, Grandvalira: מדובר במרחב הגלישה הכי גדול באנדורה והוא משתווה למרחבי גלישה מובילים ויקרים באוסטריה, כשמחירי החופשות בו זולים במאות יורו, כמעט כמו המחירים שתמצאו כשתזמינו חופשות במזרח אירופה. הוא מתפרש בינות שש עיירות חביבות ומיוערות, וכולל לא פחות מ-210 ק"מ של פסגות חשופות ומיוערות, מסלולים לכל הרמות ושפע של אוף פיסטים למי שאוהב לצאת מהקווים. התשתיות באנדורה מצוינות, עם כמות נכבדת של רכבלים חדישים (66 במספר) ו-1,097 תותחי שלג וגולשים מכל העולם נהנים לחזור אליו מידי שנה.

 

אנדורה מקדמת את פני המבקרים בה במרכזי קניות גדולים ומרהיבים, עם סחורה מעולה בכל הקשור לביגוד אופנתי בשיק ספרדי, לבוש טכני לסקי ולסנובורד, ציוד גלישה וטיפוס, אלקטרוניקה ופלאפוניה, אלכוהול מגוון וכל דבר אחר שיעלה על דעתכם. ולא רק שהמחירים מצוינים מלכתחילה, בהשוואה לכל מקום אחר באירופה, פה גם לא תשלמו מס, כי הנסיכות כולה גזרה על עצמה להישאר דיוטי-פרי לסביבה.

 

כל פיסת מלון קטנה וכל מרכז קהילתי של כל עיירה נידחת באנדורה, זוכה למערכת מטבלי ספא מפנקים, שם תוכלו ליהנות מידי ערב מחימום והרגעת השרירים התפוסים אחרי הגלישה. מרכזי הספא הגדולים לרוב נמצאים במרכזי העיירות וכוללים בתוכם גם בריכות אולימפיות, ובמלונות הגדולים תמצאו גם בתי ספא בוטיקים עם אפשרות למסאג'ים מרפים ומרפאים. במלונות הקטנים יש סאונות וג'קוזי, לעיתים גם חמאם שגם הם בהחלט עושים את העבודה וחשובים מאוד להזרמת הדם, לחימום ולשחרור מהפעילות הגופנית הארוכה של היום.

 

שלושה סנופארקים מושקעים ביותר נמצאים במרחב הגלישה הזה של אנדורה. הם מקודמים על ידי חברות גלישה בינלאומיות שנותנות את חסותן ומארגנות שם תחרויות מרהיבות לאורך העונה. גם שפע עצום של אוף פיסטים, חלקם מאתגרים ביותר בתוך יערות ובין מצוקים וסלעים ומי שאוהב אקסטרים, ימצא הרבה ממנו בחופשת סקי באנדורה.

 

אנדורה מתמחה בכל הקשור לאטרקציות, גם כאלה שמלאות באדרנלין משובח כמו נסיעת סנומובילים בשטח, מזחלות כלבים ומכוניות מתנגשות על הקרח, וגם רגועות יותר, עם נגיעה לתרבות המקומית או לעונת החורף האהובה. שתיים מהאטרקציות המיוחדות ביותר הן ביקור בארמון הקרח העצום שנבנה במידה של ארמון אמיתי, כשבתוכו שפע של אטרקציות כמו החלקרח, מגרש הוקי, תצוגת פסלים מקרח ואייס בר אמיתי, ומתחם איגלואים במעלה אחת הפסגות של האתר, בו ניתן לבלות את הלילה בשקט הטהור של פתיתי השלג ולהתחמם בג׳קוזי שצופה על אלפי כוכבים שיהיו רק שלכם לאותו הלילה.

 

מאיירהופן באוסטריה – השילוב בין חוויית גלישה יוצאת דופן, מלונות ספא מפנקים ועיירה שוקקת חיים הפך את מאיירהופן לאחד מיעדי הסקי הפופולריים באוסטריה. הלב הפועם של עמק Ziller, בירת הגלישה של טירול, ומיקום מושלם לניצול כל אחד מ-489 הק״מ הכלולים בסקי פס.

 

מאיירהופן, מספקים סקי פס המורחב Super Zillertal, ובו גישה לסך כולל של 178 רכבלים הפרוסים על פני הרכסים שבעמק. החל באוף פיסטים של קרחון Hintertux, דרך לא פחות מ-170 ק"מ של מסלולים ב-Zillertal Arena, וכלה בפאודר העמוק שמחכה לכם מחוץ למסלולים ב-Kaltenbach – רק כוח הרגליים שלכם יקבע כמה רחוק תגיעו.

 

חופשת סקי במאיירהופן היא כמו שף פרטי -מגיש לכל גולש את מה שייקלע לטעמו, בין אם אתם מחפשים אזור למתחילים, כחולים ואדומים רחבים, אוף פיסטים מפוצצי פאודר או סנופארק אדיר – הכל נמצא במרחב שצמוד למאיירהופן וכולל 150 ק״מ של מסלולים (מתוך 489 ק״מ הכלולים בסקי פס שלכם). במעלה רכס Ahorn מחכה לכם אזור נפלא למתחילים, כחולים רחבים, ואדום באורך 7 ק״מ שייקח אתכם חזרה לעיירה. ב-Penken תצטרכו להחליט בין התעופפות בסנופארק Vans הענק, כחולים ואדומים בשפע, המסלול התלול באוסטריה (״חרקירי״) או שלג עמוק בין המסלולים.

 

המלצה לגולשי סנובורד – סנופארק Vans הוא גן עדן לפריסטייל עם מתקנים ב- 5 דרגות קושי ושפע אפשרויות להשתולל.

 

 

העיירה – לוקחים צ׳ארם טירולי של 800 שנה, מתובל בהרבה בירה ושמחת חיים, משדרגים אותו פי כמה ומקבלים מדרחוב ענק שופע חנויות ובתי קפה, סצנת אפרה'סקי רועשת ומלונות ספא שקצרה היריעה מלתאר את הדרכים בהן, או במילה אחת- מאיירהופן.

 

אפר'ה סקי – מאיירהופן היא עיירה בועטת המציעה אינספור ברים ומועדונים עמוסים באוסטרים, בריטים והולנדים שרק מחפשים, וגם מוצאים, סיבות לחגוג.

 

מחיר ממוצע של חופשת סקי עומד על 1,000$".