כותרות אחרונות
Search

חדש ומהפכני: צבע לקירות שאינו נשרף!

חדש ב"פרסקו" צבע לקירות שאינו נשרף – צילום: יח"צ

 

חדש ומהפכני: צבע לקירות שאינו נשרף.!

PROTECH A1 – צבע אקולוגי מינרלי למבנים, העומד בתקני אש המחמירים ביותר.

הצבע פותח ומיוצר על ידי חברת "פרסקו" מקיבוץ מפלסים שבעוטף.

 

חברת "פרסקו" מקיבוץ מפלסים שבעוטף, השיקה לאחרונה בכנס של מרכז השלטון המקומי, צבע חדש למבנים שאינו נשרף – PROTECH A1 בעל תקן A1  (תקן הבטיחות המחמיר ביותר).

 

"פרסקו" המתמחה בפיתוח וייצור צבעים וחומרים מתקדמים לתחום הבניה והתשתיות, חזרה לתפקוד מלא לאחר שמחבלים כבשו את המפעל שלה ב- 7.10 . הצבע מצטרף לפורטפוליו הצבעים והחומרים מעכבי הבערה, המהווים תחום התמחות משמעותי של החברה, זאת בנוסף לתחום שימור ושיקום מבנים, בו היא מובילה.  

 

הצבע אשר פותח ומיוצר על ידי חברת "פרסקו", מתאים לצביעת כל סוגי הקירות והתקרות בחללים ציבוריים, משרדים, בתי חולים, בתי ספר וגני ילדים, מחסני מזון, חדרי מגורים ובפרט חדרי ילדים ועוד, במבנים חדשים וקיימים ומתאים במיוחד לכל הפרוייקטים הנדרשים לעמוד בתקני אש מחמירים לפי תקן ישראלי 755 סיווג A1 ותקן אירופאי EN 13501-1.

 

PROTECH A1 הינו צבע אקולוגי – מינרלי נושם, מסוג סיליקט על בסיס מים וככזה הוא לא דליק גם בחשיפה לאש ישירה, לא מייצר או פולט עשן וגזים רעילים ולא מטפטף. הוא יוצר קישור חזק עם המשטח עליו נצבע ומתאים לצביעה על גבי משטחים קיימים וחדשים. הצבע בעל עמידות גבוהה, כולל עמידות לעובש ופטריות, הוא אנטי בקטריאלי ונשמר בשלמותו בחשיפה לתנאי סביבה קשים, כולל אש ישירה בשריפה, ניתן לגיוון וללא דהיית הגוונים לאורך זמן. הוא איננו מכיל חומרים משמרים ולכן בטוח ביותר לשימוש. הצבע נטול ריח, דוחה מים ואבק ועמיד לגשם חומצי, לעשן ולפליטות תעשייתיות. הוא בעל גימור מט ובעל כושר כיסוי גבוה.

 

חדש ב"פרסקו" צבע לקירות שאינו נשרף – צילום: יח"צ

 

רן שלף, מומחה במדעי האש ויועץ של חברת פרסקו: "הצבע החדש PROTECH A1 הוא צבע ייחודי, אשר אין כדוגמתו בארץ והייחוד שלו הוא בעובדה המהפכנית, שבזמן דליקה הוא 'אינו משתתף באירוע', קרי – הוא לא בוער בשום צורה ונשאר ניטרלי. בכך הוא מצמצם את הרעלים שמצטברים בחדר הבוער. הצבע לא מכיל חומרים אורגנים שמקורם בתעשיית הנפט, צבעים שכאשר הם מתחממים או בוערים, הם פולטים לסביבה אדים מאוד מסוכנים…..

 

התקינה מחייבת להשתמש בחומר בעל רמת סיווג בטיחות הגבוהה ביותר במקומות מסוימים, כגון: לובי של בית חולים, מגדלים רבי קומות, חללי כניסה לבתי ספר ועוד, המהווים מקום מעבר של אנשים הבורחים מהמבנה בשעת שריפה. לצערי, עד עתה הנושא לא קיבל מענה מאחר ולא היה צבע העומד בתקנים המחמירים הנדרשים. מעתה יש חומר כזה, היחיד העומד בדרישות לתקן A1 במכון התקנים הישראלי, המסתמך על תקינה ישראלית ואירופאית (תקן ישראלי 921 גיליון תיקון מס' 6 מאוקטובר 2020), כך שניתן יהיה לעמוד בדרישות הבטיחות הגבוהות ביותר….

 

הצבע מיועד לשוק המוסדי וחברת "פרסקו" משמשת כיועצת וכמלווה המקצועית של הפרויקטים בכל הקשור בהתאמת החומרים והצבעים ויישומם בשטח."