כותרות אחרונות
Search

חברת "רשפים" יזמה פרויקט ייחודי במהלכו אתגרה אדריכלים ומעצבים לעצב "דלת בחתימה אישית"

MY  DOOR  MY  DESIGN

חברת "רשפים" חברה לאדריכלים ומעצבים מובילים לפרויקט ייחודי בו אתגרה אותם לעצב "דלת בחתימה אישית", דלת כניסה בה מוטבעת נקודת מבט עיצובית וייחודית על פי טעמם וסגנונם האישי.

האדריכלית דנה אוברזון ומעצבי הפנים אורלי דקטר וארז חייט  זכו בפרויקט "דלת בחתימה אישית" של חברת "רשפים" !

הדלתות של שלושת הזוכים, ייוצרו במפעל "רשפים" ויימכרו תחת שם וחתימת המעצב.

 

דלת בעיצוב דנה אוברזון מקום ראשון  בפרויקט דלת בחתימה אישית-רשפים – צילום: יח"צ

 

דלת הכניסה מהווה שער למקום חדש, לחלומות, לזיכרונות ולתחושות. מדי יום ביומו אנשים פותחים וסוגרים דלתות כניסה – בין אם בבית או במקום העבודה, וממש כמו הבגד גם המפגש עם הדלת יוצר באופן לא מודע את הרושם הראשוני על המקום אליו אנחנו עתידים להיכנס.

 

חברת 'רשפים' חברה ל-12 אדריכלים ומעצבים מובילים לפרויקט ייחודי בו אתגרה אותם לעצב "דלת בחתימה אישית", דלת כניסה בה מוטבעת נקודת מבט עיצובית וייחודית על פי טעמו האישי של המעצב, מתוך ההבנה כי המפגש עם דלתות הכניסה מצריך התייחסות מיוחדת בחיבור של עיצוב חלל המקום.

 

חגיגה של מתוקים – צילום: אבי בר

 

ההדמיות ותהליכי העיצוב מעבודתם של 12 האדריכלים והמעצבים המובילים, אשר נבחרו לפרויקט, ביניהם: דנה אוברזון, עדי סמט, ריקי קורי, מיקלה סימונה, שירלי דן, לירן בן איבגי, צביה קזיוף, ניצן הורוביץ, אושיר אסבן, אורלי דקטר, ארז חייט וליעד יוסף, הודפסו לתמונות והוצגו במשך חודש באולם התצוגה של רשפים.

 

את הפרויקט ליוו צוות שופטים, הכולל את פרופ' לאדריכלות יוסי פרידמן, האדריכל יואל יושפה והמעצב והמרצה יובל סער, אשר יחדיו בחרו 3 דלתות, אותם ייצרו במפעל רשפים ויימכרו תחת שם וחתימת המעצב.

 

הדלתות בחתימה אישית שנבחרו:

האדריכלית דנה אוברזון עיצבה דלת מתוך גישה הרואה בה כמו כריכה של ספר ובחרה בעיצוב דרמטי וכהה- דלת בה החומר והקומפוזיציה הם הקונספט. הדלת משלבת חומרים איכותיים וטקסטורות טבעיות של עץ ופליז- חומרים טבעיים שיודעים להתיישן ושהזמן והשנים הוא מרכיבים שמחמיא להם. טקסטורת העץ האופקית בולטת וצבועה בשחור וידית הפליז האופקית לרוחב כל הדלת ממשיכה את מקצב טקסטורת העץ ומשלימה באופן הרמוני את החזית ומרכיבי הדלת.

 

 

צילום: אבי בר

 

מעצבת הפנים אורלי דקטר עיצבה דלת בקו חדשני של פסים לינאריים בעוביים משתנים ובעומקים שונים. עיצוב מודרני של דלת עם משקוף קו אפס וידית אינטרגלית, המשלבת בין עץ אלון משחר ומתכת פליז. מתוך זיקוק המהות של מהי דלת כניסה, כמשמשת מעבר מהחוץ לתוך המקום הפרטי, נולדה ההשראה של שימוש בשכבות. הקונספט התכנוני היה של דלת הפורצת את גבולות הדו מימד ומוסיפה לו מימד נוסף – מימד העומק.

 

צילום: אבי בר

 

מעצב הפנים ארז חייט עיצב דלת כניסה במרקם עיצובי רך ומעודן, האוצר בתוכו בד בבד פוטנציאל של עוצמה מרוסנת ומאופקת, המתמזגים יחדיו לכדי פסיפס הרמוני מושלם. ההשראה בעיקרה נבעה מן הקווים והטקסטורה של ספרייה בלוייה, המצפים לנקודת מבט שונה, של Zoom Out על ערימת ספרים המונחים זה בצד זה. תנוחת פרופיל מחוספסת וגסה, הופכת מאי סדר לתמונת פסיפס סדורה, הרמונית עדינה ומושלמת. 

 

צילום: אבי בר

 

מיכל נוף, מנהלת השיווק ב-"רשפים" ומי שהגתה את הרעיון לפרויקט יחד עם רפי סלהוב הבעלים והמנכ"ל של רשפים שמיד הבין את החשיבות של החיבור בין עיצוב לטכנולוגיה וחדשנות, מציינים כי, "דלת הכניסה" מהווה היום נדבך מרכזי בבחירת אלמנטים עיצוביים בבניית הבית. כלומר, בשנים האחרונות נכנסו הדלתות גם בבנייה הרוויה ולקוחות הרוכשים דירה מקבלן מבקשים להשתדרג גם בתחום הדלתות ולא מסתפקים עוד בסטנדרט המקובל." עוד הוסיפה נוף, כי,  ״הפרוייקט הייחודי מציג את היכולת המהפכנית של שילוב איכות טכנולוגיות ישראליות, יחד עם עיצוב וסגנון ייחודים המציבים את המפעל באשקלון בפסגה הארצית בתחום ייצור הדלתות."