390 Adventure R החדש – צילום: יח"צ ד.ל.ב
ד.ל.ב מוטוספורט יבואנית אופנועי KTM, משיקה בישראל את ה- 390 Adventure R החדש.
אופנוע אדוונצ'ר החדש, הוא קשוח ומהנה במיוחד שיפתח עבור רוכבים רבים את היכולת לצאת לטיולי שטח וכביש אתגריים למרחקים גדולים, בהתאם לפילוסופיית READY TO RACE.
* ד.ל.ב מוטוספורט, יבואנית אופנועי KTM, משיקה בישראל את ה-KTM 390 Adventure R, גרסה חדשה ועדכנית של ה-390 אדוונצ'ר הפופולארי.
* ה-KTM 390 Adventure R קיבל שלל עדכונים ושיפורים כדי שיהפוך למכונת שטח מרשימה ועתירת יכולות כמו מתלים מעובים וארוכי מהלך, חישוקי שפיצים במידות 21\18 אינץ', מושב נוח, ארגונומיית רכיבה מצוינת שבאה לידי ביטוי גם בכביש וגם בשטח.
* ה-KTM 390 Adventure R קיבל את הדור החדש של מנוע ה-390 חד-צילינדר של KTM ובו שלל עדכונים לראש המנוע, להזרקה, למערכת הקירור, תיבת ההילוכים ומערכת הפליטה כדי להפוך למהנה יותר לשימוש ובעל מרווח טיפולים גדול.
* מחיר: החל מ-46,990 ש"ח
ד.ל.ב מוטוספורט, יבואנית אופנועי KTM, משיקה אופנוע אדוונצ'ר חדש אשר מסמל את חזרת המותג לפעילות מלאה ובעוצמה רבה. ה-390 Adventure R החדש מרחיב את קהל היעד של המותג ומציע לרוכבי האדוונצ'ר חבילות רכיבה מושלמות ואיכותיות בכל היבט. 390 Adventure R החדש מציע יכולות שטח אדירות לצד התנהגות כביש מרשימה וממשיך דרכו של ה-390 Adventure שהיה למוביל הדרך בישראל ובעולם. גרסת ה-R משלבת עיצוב חדש ומכללים משופרים, כדי להציע יכולות שטח גבוהות מהמקובל בקטגוריה.
390 Adventure R
ברוכים הבאים לעידן הבא בטיולי רכיבה קשוחים עם ה-KTM 390 ADVENTURE R החדש שתוכנן לספק ביצועים וחוויית רכיבה מהנה ורב-תכליתית לטווח ארוך מרחובות העיר ועד לעומק השטח. כל זאת בזכות חיבור בין מנוע LC4c משודרג המספק כוח חלק וזמין, למתלים איכותיים, גלגלים וצמיגים גדולים וארגונומיית רכיבה מעולה בהשראת אופנועי המירוץ של KTM. הדגם החדש שאב את ההשראה לעיצוב מאופנועי הראלי של KTM והוא נהנה ממבנה צר וקומפקטי, לוח מחוונים מוגדל, מיכל דלק בנפח 14 ליטר, תאורת לד מלאה וחיפויי פלסטיק עמידים במיוחד.
דגם זה קיבל את הדור החדש של מנועי הצילינדר היחיד של KTM, המכונים LC4c. המנוע תוכנן מחדש עם ראש מנוע ותיבת הילוכים מותאמים לתקן EURO 5.2 והוא גם נהנה ממרווחי טיפולים ארוכים – אחת לכל 10,000 ק"מ. ראש המנוע החדש הוקטן ביחס לעבר ותורם להפחתת משקלו הכללי של המנוע. KTM גם מיקמו כעת את התרמוסטט בתוך ראש המנוע כדי לשפר את בקרת טמפרטורת העבודה של המנוע ויצירת יציבות תרמית בתנאי רכיבה שונים. בראש המנוע נמצאת כעת גם מערכת הזרקת דלק חדשה הממוקמת ישירות מול שסתומי היניקה, כדי להפחית את הסיכוי להצטברות פיח וכדי לייצר ריסוס דלק יעיל יותר המייצר שריפה יעילה בהרבה והפחתה בפליטת המזהמים.
תכנון מחדש לתיבת האוויר מאפשר למקם את המנוע גבוה יותר בשלדה לשם הגדלה נוספת של מרווח הגחון של האופנועים. מערכת הפליטה תוכננה מחדש כדי להתאים לערכים החדשים של המנוע אבל לא רק – היא מצוידת בממיר קטליטי כפול ועשויה מפלדת אל חלד, אשר יחד מייתרים את השימוש בדוד משתיק סופי, מה שגם תורם למשקל קל יותר בשני קילוגרמים. גם תיבת ההילוכים עודכנה עם מהלך קצר יותר של רכיביה הפנימיים, אשר מבצע כעת החלפות מהירות, קלות וחלקות יותר. תיבה זו מציעה גם מצמד מחליק קל ומהיר מבעבר וכן את האפשרות להתקנת מערכת Quickshifter+.
ה-390 ADVENTURE R בנוי סביב שלדת Trellis מפלדה בשני חלקים בדומה לדגמי DUKE, ENDURO R ו-SMC-R, אך כולל זווית מזלג שונה, משולשי היגוי ותושבות תת-שלדה המיועדים לשימוש בשטח מבחינת שליטה, דיוק ויציבות. השלדה בדגם זה הותאמה כדי לספק מקום גדול יותר למערכת הקירור ומיקום הרגליות מותאם לרכיבה ממושכת בישיבה ובעמידה.
אל השלדה מחוברים מתלי WP APEX אשר בגרסת ה-R כוללים מזלג קרטריג' פתוח בקוטר 43 מ"מ ובמהלך 230 מ"מ מלפנים, עם יכולת כוונון ב-30 מצבים לריבאונד וקומפרשן. מאחור ישנה זרוע אחורית חדשה וכן בולם WP APEX מתכוונן ב-20 מצבי ריבאונד וגם Preload במהלך של 230 מ"מ. מתלים אלה כוילו להציע יכולות שטח גבוהות גם לתנאי עבירות קשים, אך גם נוחות מירבית ברכיבת כביש ממושכת. החישוקים והצמיגים שנבחרו לגרסה זו הולמים את הייעוד לרכיבת שטח אמיתית, עם חישוק 21 אינץ' מלפנים ו-18 אינץ' מאחור הנועלים צמיגי Mitas Enduro Trail E07+.
על הבלימה ב-KTM 390 ADVENTURE R אחראית מערכת בלימה BYBRE המורכבת מדיסק בלם צף בקוטר 320 מ"מ מלפנים הננשך על ידי קאליפר בעל שתי בוכנות ומאחור, דיסק בקוטר 240 מ"מ. מערכת זו תוכננה להציע ארגונומיה טובה עם ידיות מתכווננות וכן עם עמידות גבוהה לחום ועוצמה במגוון תנאי רכיבה והיא מתוגברת על ידי מערכת ABS המותאמת לרכיבת שטח עם יכולת ניתוק הפעולה בגלגל האחורי לטובת החלקה. מערכת זו מאפשרת גם ניתוק וכיבוי המערכת ומצב זה נשמר גם לאחר כיבוי האופנוע והתנעתו מחדש, כך שהרוכב יכול להמשיך ברכיבה רצופה, ללא צורך לכבות את המערכת בכל פעם מחדש.
בכל הקשור לאלקטרוניקה, ה-390 ADVENTURE R מבצע קפיצת מדרגה גדולה ומציע שלושה מצבי רכיבה לבחירה – STREET, OFFROAD ו-RAIN המשנים את תגובות המנוע ופעולת בקרת האחיזה. ברכיבת שטח, יכולים הרוכבים לכבות לחלוטין את בקרת האחיזה. בקרה זו מגיעה גם עם יכולת התאמה לבלימה בהטיה(Cornering MTC) הנעזרת בחיישן תלת-ממדי כדי לקבל מידע מלא אודות תנועת האופנוע במרחב.
מלבד שימוש בתאורת LED חזקה וחדשנית בהשראת אופנועי הראלי של KTM, לוח המחוונים החדש (TFT) מגיע בגודל 5 אינץ' ובנוי מזכוכית חזקה שמבטלת את אפקט הסנוור ברכיבה בשמש ישירה. דרך מסך זה הרוכבים יכולים לקבל את כל המידע הנחוץ לרכיבה, כולל פונקציית קישוריות לנגן המוזיקה, הניווט, השיחות ועוד דרך אפליקציית KTM.
מחירים:
KTM 390 ADVENTURE R: החל מ-46,999 ש"ח – מחיר השקה
*המחיר כולל מע"מ וכולל אגרת רישוי