אל על יוצאת לדרך חדשה
דוד מימון מנכ"ל אל על הציג את צי מטוסי הדרימליינר בהשקעה של למעלה מ- 1.25 מיליארד דולר
הראשון מבין 16 מטוסי הדרימליינר -בואינג 787 מהמתקדמים בעולם מצטרף לצי המתחדש של אל על החל מאוגוסט 2017. החל מספטמבר יבצע טיסות לאירופה ומסוף אוקטובר ישולב בהדרגה בטיסות ליעדים ארוכי הטווח של אל על בצפון אמריקה והמזרח הרחוק
אל על מציגה:
* מחלקת עסקים חדשה עם נוחות ופרטיות מרבית עם מושבי המיטה השטוחים והחדישים של חברת Recaro , יצרנית המושבים מהמובילות בעולם
* מחלקה חדשה – פרימיום אקונומי –הדרך החדשה לטוס !
* מחלקת שירות חדשה שתעניק חוויית פרימיום לנוסעים !
* מערכת בידור מתקדמת מסוג AVOD מבית פנסוניק – מסכי HD לכלל הנוסעים
* אינטרנט מהיר של חברת ViaSat בצי מטוסי הדרימליינר שיוכנס לשירות במהלך שנת 2018
דוד מימון, מנכ"ל אל על: "אנו יוצאים היום לדרך חדשה. אני גאה לבשר כי בתום שנה וחצי של היערכות החברה לקליטת מטוסי הדרימליינר החדשים, אל על יוצאת בימים אלו לדרך חדשה. הגעתם הצפויה של מטוסי ה- 787 החדשים תהווה את שיאה של תנופת ההתחדשות אשר תכלול מהפכה בחוויית הלקוח בכל ממשקי הטיסה."…………"בכך אנו ממשיכים לממש את חזון אל על – להוביל את שוק התעופה בישראל ולהוות את הבחירה הראשונה והמועדפת לכל התנועה האווירית לישראל וממנה, תוך מתן שירות איכותי ובלתי מתפשר לתועלת לקוחותינו.
במסגרת התכנית, הצטיידה אל על ב- 16 מטוסים חדישים מדגם דרימליינר. מהלך זה מהווה קפיצת מדרגה משמעותית בשירות לנוסעים ובחוויית הטיסה. מטוסים אלו, שייכנסו בהדרגה עד לשנת 2020, יחליפו במהלך השנים הקרובות את צי מטוסי ה- 747-400 וצי 767-300. מטוסי הדרימליינר הינם מהחדישים והמתקדמים בעולם, בעלי יתרונות תפעוליים רבים ונחשבים לחסכוניים בצריכת דלק ויעילים באחזקה. מטוסים אלה מתווספים למטוסי ה- 737-900 החדישים שרכשה החברה, ושכבר פועלים בקווים באירופה והופכים את צי מטוסי אל על לצעיר יותר.
במטוסים החדישים ניכרת השקעה מאסיבית במושבים מתקדמים ובמערכות בידור משוכללות והיא תגיע לשיאה הקיץ, כאשר בסוף חודש אוגוסט ינחת בישראל מטוס בואינג הדרימליינר 787-9, החדש הראשון של אל על, ראשון מבין 16 מטוסים, מהמתקדמים והמשוכללים בעולם אותם רכשה "אל על".המטוסים החדישים יהוו קפיצת מדרגה בכל הקשור לשירות ולנוחות בטיסה ולשדרוג של המוצר וחוויית הטיסה אותו מעניקה אל על לנוסעיה."
******************
דוד מימון, מנכ"ל אל על מוסיף: "קבענו לעצמנו רף גבוה מאוד של מצוינות שירותית ומוצרית על מנת להתמודד בזירה התחרותית ולשמור על מעמדנו כבחירה הראשונה והמועדפת של הנוסעים, אל ומישראל."………………………… "אני משוכנע כי מהלך ההצטיידות המשמעותי הזה מהווה הזדמנות גדולה לעמוד ברף הגבוה המצופה מאיתנו ולהמשיך את תנופת ההתחדשות של אל על, להציע ללקוחותינו נוחות מרבית, חדשנות טכנולוגית, מטוסים מתקדמים ושירות איכותי", סיכם מימון.
******************
ישראל כ"ץ, שר התחבורה והבטיחות בדרכים והשר לענייני מודיעין אמר בארוע:"הסכם השמיים הפתוחים מעמיד את חברת אל על בשורה אחת עם חברות התעופה מהמתקדמות בעולם. אל על הצליחה לעמוד בתחרות ושמרה על נתח של יותר מ-30% בפעילות התעופתית ומבחינתי זה הדבר החשוב ביותר."………….."למרות החששות הרבים של חברות התעופה הישראליות מרפורמת השמים הפתוחים, הצליחה אל על לעמוד באופן מכובד ביעדים שקבעה לעצמה."…………………………….."אנו זוכרים את נבואות הזעם כי חברות התעופה יקרסו, בעקבות הרפורמה ואף נאלצתי לעמוד מול לחצים כבדים של גורמים רבים שחששו לגורל החברות הישראליות. אבל כשנודע לי שחברת אל על השיקה את טיסות הלואו קוסט, אמרתי למנכ"ל החברה, אני אתכם, הוכחתם שבתנאים לא קלים אתם עומדים בתחרות. הרפורמה מצליחה בגלל היכולת שלכם להצליח ועבורי זה יום חג"
*****************
ריי קונור, נשיא בואינג היוצא, סגן יו"ר מועצת המנהלים של תאגיד בואינג העולמי: ""אנו בבואינג חשים גאווה ענקית וכבוד גדול על כך שחברת התעופה אל על מפעילה צי מטוסים המורכב כולו ממטוסי בואינג בלבד". הוא הוסיף: "אנו שמחים ונרגשים שחברת התעופה אל על תצטרף בקרוב למשפחת חברות התעופה בעולם, ההולכת וגדלה, שכבר מפעילות את מטוס הבואינג 787 הדרימליינר"……………"מטוסי הדרימליינר החדשים שאל על תפעיל, ימלאו תפקיד משמעותי בהמשך התנופה והצמיחה של החברה בכל רחבי העולם וביסוס המותג החזק שלה. הם יתרמו ליכולתה של החברה להרחיב את רשת הנתיבים מתל אביב ולהטיס את הנוסעים ליעדים המבוקשים, ישירות ובנוחות חסרת תקדים, הודות למחלקת העסקים החדשה ולמחלקת הפרימיום אקונומי שמושקת לראשונה באל על."
******************
מר קונור הוסיף: "מטוסי הדרימליינר מאופיינים בביצועים חסרי תקדים וללא מתחרים בעולם, ומאפשרים חיסכון משמעותי בצריכת הדלק. לשם ההשוואה, דגם זה יאפשר לחברת התעופה אל על חיסכון של עד 47 אחוזים בתצרוכת הדלק בקו הישיר בין תל אביב לניו יורק, בהשוואה למטוסי ה-747 הפועלים בקו זה כיום"……………………………"המפתח לביצועיים הייחודיים של מטוסי הבואינג 787 דרימליינר טמון בעיצוב המבנה המהפכני של המטוס, הכולל שימוש בחומרים מרוכבים, המהווים כ-50% מגוף המטוס והכנפיים. ארכיטקטורת המערכות המתקדמות המותקנת במטוס פשוטה, יעילה ופונקציונאלית יותר מכל מערכת המותקנת במטוסים אחרים, והופכת אותו למטוס המתקדם והנוח ביותר בעולם. אנו בטוחים כי הדרימליינר ימלא תפקיד משמעותי בהצלחה העתידית של אל על."
מטוסי הדרימליינר החדשים של אל על
אל על מציעה במטוסי הדרימליינר החדשים חוויית טיסה ברמה הגבוהה ביותר, בזכות מערכות טכנולוגיות מתקדמות המצויות במטוס. בין היתר, מערכת המצמצמת את השפעת כיסי האוויר ומסייעת לטיסה חלקה יותר, מערכות לטיהור האוויר ולהגברת הלחות היוצרות תחושה של טיסת נינוחה ונעימה יותר לרווחת הנוסעים. במטוסי הדרימליינר 3 מחלקות שירות: מחלקת העסקים ובה מיטות שטוחות, מחלקת הפרימיום אקונומי החדשה ומחלקת התיירים.
משאבים רבים הושקעו בעיצוב חדש בחלקו החיצוני של המטוס ובתכנון ועיצוב חלל תא הנוסעים. את תהליך העיצוב הובילה חברת עיצוב בינלאומית, מהטובות בעולם, PriestmanGoode. שמומחיותה עיצוב חוויית נוסע במטוסים.
כחלק מתהליך ההתחדשות של אל על, החלה החברה בתהליך אסטרטגי מוקדם אשר פותח בשיתוף עם המעצב ברוך נאה, במסגרתו נוצרו קונספטים עיצוביים חדשים שיהלמו את ההתחדשות הצפויה. הללו באו לידי ביטוי בשפת יהלומים, צבעוניות חדשה וטקסטורות. עבודה זו הועצמה על ידי חברת העיצוב PriestmanGoode, אשר פיתחה מוטיבים עיצוביים אלו כחלק מהראייה העיצובית הכוללת, שבאה לידי ביטוי במטוס כולו: בריפודי המושבים, בטפטים של המחלקות, בעיצוב החיצוני ועוד.
כחלק מהמהות הישראלית של אל על ליווה את תהליך העיצוב, יחד עם צוות אל על, המעצב עידן נויברג, אשר שילב את נקודת המבט העיצובית הישראלית.
ההשראה העיקרית לעיצוב החדש, נשאבה מאוצרות ארכיטקטוניים בנופה של ישראל, משחקי הגומלין בין אור לצל, הייחודיים לישראל ומשתקפים בציוני דרך בולטים בתוואי הנוף הפיזי של המדינה, שימשו השראה למוטיב היהלום, שעומד במרכז העיצוב החדש, וצורתו בולטת וחוזרת, לאורך גוף המטוסים ובכל מחלקות השירות.
סביבת הנוסע בכל מחלקות השירות עוצבה בקפידה. במטוס נפחי אחסון גדולים ונדיבים, תאי האחסון העליונים גדולים ומרווחים. לאורך כל הטיסה ייהנו הנוסעים מתאורת לד צבעונית היוצרת חווית טיסה נעימה ומרגיעה. התאורה משתנה מעת לעת ומותאמת לכל שלבי הטיסה ולאופי השירות.
מחלקות השירות:
מטוס הדרימליינר 787-9 , כולל שלוש מחלקות שירות:
-
מחלקת עסקים: 32 מושבים הנפתחים למיטה שטוחה ומאפשרים גישה למעבר מכל מושב. בסידור של 1-2-1,
-
פרימיום אקונומי: 28 מושבים רחבים ומרווחים , בסידור של 2 – 3 – 2.
-
מחלקת תיירים: 222 מושבים, בסידור של 3 – 3 – 3 מושבי המיועדים לטיסות ארוכות טווח.
בסך הכל 282 מושבים
מחלקת עסקים: חווית יוקרה אולטימטיבית
מחלקת העסקים החדשה של אל על מונה 32 מושבים ומציגה חווית יוקרה אולטימטיבית עם נוחות ופרטיות מרבית.
המחלקה החדשה עוצבה בגוונים עשירים של שמפניה, שוקולד ועץ המייצגים את החמימות של ישראל ויוצרים סביבה נעימה ומזמינה.
נוסעי מחלקת העסקים החדשה ייהנו מחוויית טיסה במושבי מיטה ארגונומיים, סביבת עבודה ופנאי מרווחת ושטחי אחסון לנוחות ופרטיות מקסימלית. בדי המושבים, שנבחרו בקפידה, הווילונות כמו גם פאנל יוקרתי ומהודר, מעוצבים בהלימה לתאורה ולמוטיב היהלום, ליצירת להענקת מרחב תחושה יוקרתית ואקסקלוסיבית. כלל נוסעי המחלקה ייהנו מגישה למעבר ממושבם.
נוסעי המחלקה ייהנו מחוויית שירות משודרגת הכוללת חוויה קולינרית מוקפדת, שירות אישי באווירת יוקרה, ערכת נוחות איכותית , אזניות בולמות רעשים ועוד מגוון פינוקים.
לנוחות הנוסעים סביבת עבודה ופנאי אופטימלית עם שולחן רחב וגדול , תאי אחסון ומסך בידור בגודל "16, לצפייה איכותית ומתקדמת.
מושבי מיטה – חוויית נוחות ופרטיות
מחלקת העסקים בנויה בתצורה של 1-2-1.
מושבים בודדים ליד החלונות, ומושבים זוגיים הממוקמים במרכז המחלקה, בין כל שני מושבים מותקנת מחיצה לשמירה על הפרטיות. מעטפת המושב הייחודית מספקת פרטיות מושלמת.
כלל נוסעי המחלקה ייהנו מגישה ישירה ממושבם למעבר.
אל על הנה החברה הראשונה שמציגה את מושבי חברת Recaro מסוג CL6710 ,יצרנית מושבים מהמובילות בעולם, לחוויית שינה איכותית ומפנקת.
המושבים הנפתחים למיטה שטוחה (180 מעלות) באורך של כשני מטר ("78, 198 ס"מ), מספקים נוחות בסטנדרט הגבוה ביותר, ומעניקים לאורחי המחלקה מרווח מחייה מהטובים ביותר.
המושבים עוצבו ותוכננו בקפידה, והם עטופים באריג בגווני אפור ונגיעות כחול, בדומה למינרלים המצויים באזור ים המלח. האריג העשיר והאיכותי נתפר נטווה בהזמנה מיוחדת עבור אל על.
המושבים יוצרו בטכנולוגיה מתקדמת, עם כריות ארגונומיות לתמיכה מקסימלית בצוואר ובגב, ומסייעים לנוסע לחוות נוחות עוטפת לאורך כל הטיסה. כרית הראש ניתנת לכוונון ומאפשרת שישה מצבים שונים
המושבים ניתנים לכוונון חשמלי באמצעות משטח מפסקי בקרה, שעוצב במיוחד עבור אל על, ומאפשר מעבר ישיר למצבי ישיבה, מנוחה ושינה, וכיוון אישי נוסף בהתאם להעדפת הנוסעים.
סביבת הישיבה של כל נוסע כוללת שולחן מתכוונן רחב במיוחד ומסך HD איכותי "16 , שלט מגע אינטראקטיבי, גישה נוחה למקור חשמל 115V ולשקע – USB בכל מושב, תאי אחסון מרווחים מאפשרים לאורחי המחלקה מרחב מספיק להנחת כל החפצים האישיים. לנוחות האורחים, ארון אישי סגור, המצויד במראה.
חוויית שירות יוקרתית
אורחי מחלקת העסקים ייהנו משירות אישי מוקפד שיוענק להם על ידי צוות דיילים ייעודי, כל זאת באווירת נינוחה ויוקרתית. מחלקת העסקים של אל על מקפידה על אווירה עסקית רשמית אך גם פמיליארית, כזו המאפשרת לכל נוסע להרגיש בבית, אך גם מכבדת את פרטיותו. לאורחי המחלקה יוצעו ערכת נוחות יוקרתית, אזניות לסינון רעשים, מגוון מגזינים ועיתונים ופינוקים נוספים.
נוסעי המחלקה ייהנו משמיכת פוך וכרית מפנקת עם ציפית בד, כדי שיוכלו להרגיש כמו בבית.
חוויה קולינארית אקסקלוסיבית
התפריט במחלקת העסקים, יציע בעתיד מגוון ארוחות, חומרי גלם איכותיים, וכל זאת בהתאמה לטעם הישראלי והבינלאומי. מגוון מנות עיקריות לבחירה, בהגשה אישית, בעיתוי המועדף על הנוסע. הארוחה כוללת מספר מנות, המוגשות בנפרד.
בנוסף, ניתן לבחור בהגשה משולבת של כל המנות יחד (שירות אקספרס), או להזמין ארוחה קלה. בין הארוחות מוגש כיבוד כל העת. המחלקה מציעה מגוון משקאות אלכוהוליים, ויינות ממיטב היקבים בישראל.
מפרט מחלקת העסקים:
-
המחלקה מונה 32 מושבים
-
תצורה – 1-2-1
-
גישה למעבר מכל מושב
-
מושבי מיטה שטוחים באורך של כ- 78" (198 כ- ס"מ) 180 מעלות
-
רוחב מיטה – כ- "21 ( כ- 53 ס"מ)
-
פרטיות בישיבה ובשינה
-
מעטפת המושב מעניקה פרטיות גם בזמן השינה
-
כרית ראש מתכווננת ל 6 מצבים שונים
-
מחיצה בין שני מושבים זוגיים
-
תאי אחסון רבים לנוחיות מושלמת כולל ארון פרטי לציוד אישי הכולל מראה
-
שולחן גדול המאפשר נוחות בזמן הארוחות והעבודה
-
מרחב גדול באזור הרגליים במצב שינה
-
מערכת בידור AVOD מתקדמת של חברת פנסוניק, מסך בגודל "16
-
שקע חשמל ו USB להטענה
מחלקת פרימיום אקונומי – הדרך החדשה לטוס!
אל על גאה להשיק מחלקת שירות חדשה במטוס הדרימליינר – מחלקת הפרימיום אקונומי. המחלקה מופרדת ממחלקת התיירים באמצעות וילון ומחיצה המעניקים פרטיות לאורחים בה.
המחלקה מונה 28 מושבי פרימיום רחבים ומפנקים של חברת Recaro המסודרים בתצורה של 2-3-2, עם מרחב אישי גדול התואם לסטנדרט הפרימיום אקונומי בעולם. נוסעי המחלקה ייהנו משירות ייעודי מפנק.
מכירת הכרטיסים למחלקה תחל ב- 3.7
פרימיום בהושבה
נוסעי מחלקת פרימיום אקונומי ייהנו ממושבים ארגונומיים, מרווחים עם מרווח של "38 (96 ס"מ) בין המושבים המצוידים במשענת ייעודית לרגליים, לטיסה נינוחה. כיוונון המושב וכרית הראש לנוחות הנוסעים, לפי בחירתם. המושב ניתן להטיה של "7 .
פרימיום בשירות
נוסעי המחלקה ייהנו משירות אישי עם מגוון פינוקים : שמיכה מפנקת וכרית עם ציפית מבד , ערכת נוחות איכותית, בקבוק מים אישי ועיתונים.
פרימיום בקולינריה – נוסעי מחלקת פרימיום אקונומי ייהנו משירות ייעודי ותפריט עשיר, שיוגש בכלים מפורצלן, במהלך הארוחה יוצעו מגוון משקאות חריפים ויינות ממיטב היקבים המובילים בישראל לבחירת האורחים.
מפרט המחלקה :
-
המחלקה מונה 28 מושבים
-
תצורה – 2-3-2
-
מרווח בין מושבים של "38 ( 96 ס"מ)
-
רוחב המושב כ- "19 (48 ס"מ)
-
משענת לרגליים
-
הטיית מושב של כ- "7
-
מתלה למעילים
-
שולחן מתקפל
-
משטח לקוקטייל
-
מערכת בידור AVOD מתקדמת של פנסוניק, מסך בגודל "13 , "12 בשורה הראשונה בלבד
-
שטחי אחסון
-
שקע חשמל ו USB
פרימיום גם לפני הטיסה
בנוסף לחוויית טיסה מפנקת, נהנים נוסעי מחלקת הפרימיום אקונומי מהטבות בשירות הקרקע והכבודה:
הטבות ותנאים יחודיים בשירותי הקרקע לנוסעי מחלקת הפרימיום:
– כבודת יד – 2 תיקי יד, עד 8 ק"ג ליחידה,
– שתי מזוודות לבטן המטוס – משקל כל אחת עד 23 ק"ג
– בידוק בשדה התעופה – תור ייעודי ללקוחות הפרימיום אקונומי בדלפקי מחלקת התיירים
מחלקת תיירים
מחלקת תיירים בדרימליינר מונה 222 מושבים של חברת Recaro בתצורת 3-3-3
נוסע מחלקת התיירים יוכלו להנות ממושבים מתקדמים המיועדים לטיסות ארוכות טווח המעניקים מרחב מחיה אישי. המרווח בין המושבים "31 (78 ס"מ) . המושב מצויד בכרית ראש, הניתנת לכוונון ל- 6 מצבים לנוחיות הנוסע.
לנוסעים במחלקה מצפה חוויית צפייה והאזנה מהנה עם מערכת בידור מתקדמת AVOD הכוללת מסך HD אישי איכותי בגודל "12, מגוון מורחב של תכנים לכל הקהלים, ושירותי אינטרנט שיוצעו בעתיד הקרוב.
כל אלה על מנת להעניק לנוסעים תחושה נעימה של הכי בבית בעולם בשילוב עם חווית בידור מתקדמת .
מפרט המחלקה:
-
המחלקה מונה 222 מושבים
-
תצורה – 3-3-3
-
מרווח בין המושבים "31 ( 78 ס"מ), (15 מושבים ב- "30, 76ס"מ)
-
רוחב המושב כ– "17 (43 ס"מ)
-
הטיית מושב של כ-"5
-
כרית ראש מתכווננת ל 6 מצבים
-
מערכת בידור AVOD מתקדמת של פנסוניק, מסך בגודל "12
-
מקור חשמל ל- 115V ושקע- USB להטענה בין שני מושבים
-
שטחי אחסון נוחים – כיס אחסון תחתי וכיס אחסון עילי
בידור וטכנולוגיה:
מערכת הבידור והתכנים
מטוס הדרימליינר מעניק לטסים בו חווית בידור מתקדמת ועשירה. הכוללת מערכת בידור מתקדמת של פנסוניק עם מסכי מגע גדולים ומגוון רחב של תכנים המותאמים לכלל הקהלים.
ממשק המשתמש של מערכת הבידור תוכנן ועוצב על ידי Global Eagle Entertainment , ספקית התוכן בטיסה ומהמובילות בתחומה בעולם.
העיצוב נבנה ברוח שפת מותג אל על המתחדשת ובאווירה קולנועית.
הממשק מאפשר ניווט נוח ואינטואיטיבי ומוצע ב-15 שפות לבחירת הנוסעים.
מהפיכת תכני הבידור
בכל מחלקות השירות במטוס ייהנו הנוסעים ממערכת בידור אישית AVOD מתוצרת פנסוניק הכוללת מסך מגע ומגוון רחב של תכנים לבחירה על פי הטעם האישי.
כ- 150 סרטים, 100 פרקים סדרות אמריקאיות מוכרות, כ- 250 פרקים מסדרות ישראליות אהובות, כ- 200 אלבומי מוסיקה מהארץ והעולם,
ספרי אודיו ומשחקים. ומדריכי יעד. בנוסף, הנוסעים יוכלו ליצור לעצמם פלייליסט אישי, וכך לצפות ולהאזין לתכנים המועדפים עליהם לכל אורך הטיסה.
הנוסעים הצעירים בטיסה יוכלו ליהנות מממשק ייעודי בעיצוב צבעוני וקליל עם עולם תוכן עשיר מותאם לילדים.
המערכת מציעה מממשק ייעודי הכולל הרצאות, שיעורים, דף יומי ומוסיקה לקהל שומר המסורת.
כמו כן להנעמת הטיסה ייהנו הנוסעים מאפליקציות ייחודיות :
מפת תלת מימד אינטראקטיבית של מסלול הטיסה , אפליקציית צ'אט המאפשרת לקיים שיחת צ'אט בין נוסעי הטיסה, אפליקציית לקריאה נוחה של עיתונים ומגזינים ועוד.
לנוחות כל הנוסעים שקע מקור מתח חשמלי 115V ושקע USB לטעינה של ציוד בידור אישי.