כותרות אחרונות
Search

10 עובדות שכדאי לדעת על פרי הרימון לקראת ראש השנה.

מתכון כרובית ושעועית צהובה – באדיבות: חלי ממן – צילום: יח"צ

 

10 עובדות שכדאי לדעת על פרי הרימון לקראת ראש השנה.

הרימון, הוא אחד משבעת המינים המוזכרים בתנ"ך. הרימון פרי עתיר גרעינים מתוקים וטעימים, הוא מסמל בתרבויות שונות שפע, פריון וחוכמה. בארוחת חג בערב ראש השנה נהוג לאכול רימון ולאחל: "שירבו זכויותינו כרימון" או "שנהיה מלאים מצוות כרימון" כלומר, כמספרם הרב של גרגירי הרימון.

 

מעבר לסמליותו הרבה בחג, הוא מצטיין במגוון יתרונות בריאותיים . הנה 10 עובדות חשובות על הרימון בתזונה נכונה ושמירה על משקל מאוזן באדיבות: ד"ר איה בן שלום, מנחה בכירה בחלי ממן, רשת תמיכה לאורח חיים בריא.

 

1. ויטמינים ומינרלים – הרימון עשיר בויטמינים כמו ויטמין C, אשלגן וויטמין K, התורמים לשמירה על חוסן מערכת החיסון ובריאות העצמות.

 

2. נוגדי חמצון עוצמתיים – רימון עשיר בנוגדי חמצון כמו פוליפנולים, המגנים על הגוף מפני נזקי רדיקלים חופשיים ותורמים להאטת תהליכי ההזדקנות.

 

3. בריא ללב – מחקרים מראים כי צריכת רימון יכולה לשפר את תפקוד הלב וכלי הדם, לסייע בהורדת לחץ דם ואף לשמור על בריאות הלב.

 

4. תחושת שובע ממושכת – הרימון מכיל סיבים תזונתיים שמסייעים לשמור על תחושת שובע, דבר שעוזר במניעת אכילה יתרה, במיוחד במהלך החגים.

 

5. שיפור מרקם העור – בזכות נוגדי שבו, הרימון תורם להגנה על העור מפני נזקי השמש ולשיפור מראה העור.

 

6. מסייע למערכת העיכול – לרימון סיבים המסייעים לפעילות תקינה של מערכת העיכול, דבר שתורם לבריאות כללית ומשקל מאוזן.

 

7. דל קלוריות, עשיר בטעם – הרימון הוא פרי דל קלוריות ומלא טעם, כך שניתן לשלב אותו בתפריט ללא חשש מעלייה במשקל, תוך כדי תוספת מתיקות טבעית לארוחות.

 

8. אנרגיה טבעית – גרגרי הרימון מכילים סוכרים טבעיים שמספקים אנרגיה ושומרים על ערנות במהלך היום.

 

9. מסייע בחיזוק מערכת החיסון – תכולת הוויטמין C הגבוהה הקיימת ברימון מחזקת את מערכת החיסון ומסייעת להילחם בזיהומים ובעיות בריאותיות אחרות.

 

10. שילוב הרימון במגוון ארוחות חג – הרימון יכול להיות חלק מקינוחים, סלטים, מנות עיקריות, או אפילו כמרכיב במיץ טבעי, מה שהופך אותו לתוספת בריאה ומגוונת לשולחן החג.

 

הרימון הוא פרי עשיר בעל סגולה לפיריון עוד מימי פרס העתיקה ומפוצץ בערכים תזונתיים, ולא רק סמל לחגי תשרי. כשמשלבים אותו בצורה מאוזנת בארוחות החג, הוא מסייע בשמירה על הבריאות ועל משקל מאוזן במהלך החג ומעבר לו.   

 

מתכון: כרובית ושעועית צהובה עם גרגרי רימון

 

מתכון כרובית ושעועית צהובה – באדיבות: חלי ממן – צילום: יח"צ

 

המתכון באדיבות: חלי ממן, רשת תמיכה לאורח חיים בריא

6 מנות = מנה אחת חינמית ביום

מצרכים:

  • ראש כרובית קטן טרי
  • שקית שעועית צהובה חתוכה קפואה
  • 3 גבעולי בצל ירוק קצוצים
  • 2 שיני שום קצוצות
  • 2 כפות רכז רימונים
  • לתיבול: מלח, פלפל לבן
  • 1/2 כוס גרגרי רימון לעיטור

אופן ההכנה:

  1. מפרידים את הכרובית לפרחים ומנקים היטב.
  2. מפשירים את השעועית הצהובה לפי ההוראות שעל האריזה.
  3. מחממים היטב מחבת עם תרסיס שמן ומאדים את השום הקצוץ. מוסיפים את הכרובית ואת השעועית הצהובה ומקפיצים למשך כחמש דקות. מוסיפים בצל קצוץ, תבלינים ורכז רימונים. מערבבים היטב ומאדים עוד כחמש דקות, או עד שהכרובית מגיעה למידת הרכות הרצויה.
  4. מעבירים לקערת הגשה ומפזרים מלמעלה את גרגרי הרימון.

 

 

                                    

  חג שמח ובריא!