כותרות אחרונות
Search

"כאילו היו שם תמיד" – תערוכת יחיד לאמנית מרגלית פרימו. המלאכה 13 ת"א 5/4-15/5.

מרגלית פרימו – צילום ענת מחנאי

 

"כאילו היו שם תמיד"

תערוכת יחיד לאמנית מרגלית פרימו

תערוכת היחיד "כאלו היו שם תמיד" של האמנית מרגלית פרימו, תתקיים בגלריה לאמנות שיבטית&ישראלית, רחוב בעלי המלאכה 13 ת"א. התערוכה תוצג בין התאריכים 5/4-15/5.

אוצרות התערוכה: ד"ר גליה דוכין- אריאלי ומיכלי אדלר.

 

מרגלית פרימו – צילום ענת מחנאי

 

"כאלו היו שם תמיד" – מעורר סקרנות, מעורר תהייה – מה זה שהיה שם תמיד?

 

בעבודותיה של האמנית מרגלית פרימו מתקיים שילוב אישי, מורכב, בלתי אמצעי ואינטואיטיבי של ריבוי טכניקות. קולאז', רישום בעפרון, בפנדה, בגירים, בפסטלים, במרקרים, בצבע אקריליק, בספריי ובחומרים נוספים, על קנבס, על קרטון, על פי וי סי ועל דיקט. החיבורים והשילובים שהיא עושה בפורמטים גדולים וקטנים כאחד, מסתחררים, מפתיעים ומסקרנים, המאפשרים לה להשתמש בפיסות הצילום, ככתמי צבע, או וגם כחומרים משמעותיים, כהשראה ביצירה תוך כדי עיבוד שלהם מחדש כחלק מעבודתה.

 

סטודיו ארטסקאן – תירסים  – צילום: ראובן אביב 

 

"כל עבודה שלי היא בריאה חדשה, היא חלק נוסף בחיי. בהתרגשות של יצירת צירופים אישיים, מראות בלתי צפויים, או בלתי אפשריים, המורכבים על מצע חלק, נקי, אני יוצרת את כל כולי מבפנים" מספרת האמנית.

 

 

מרגלית פרימו "נוברת" בנשמתה ונוגעת בפיסות חייה והצופה נשאב לעומק עבודותיה, מזדהה ומאבד את תחושת הזמן והמקום. מרגלית פרימו מאוהבת בחומר, בצבעים, בקומפוזיציות, בשילובים, ברישומים, בקווים והזרימה הנוצרת וכך נוצרת אמנות מיוחדת וייחודית רק לה.

 

סטודיו ארטסקאן – נקרעת בנקודות – צילום: ראובן אביב 

 

הדימויים והשילובים חוצים את הזמן והמקום ופותחים צוהר לנבכי ובתוככי נפשה של האמנית וגם מהדהדים תחושות וחוויות אוניברסאליות הנוגעות לכל אחד. הצופה בתערוכה עומד ותוהה – מהם הדברים שהיו שם תמיד?

 

לאורך כל חייה עסקה ולימדה אמנות. הדחף ליצור היה בלתי נשלט וכך לאורך השנים וביצירה ללא הפסק, נוצר גוף עבודות גדול ומרשים שהבשיל לתערוכת היחיד – "כאילו היו שם תמיד". 

 

סטודיו ארטסקאן – שקיפות – צילום: ראובן אביב 

 

בתערוכה יצירות מהשנים האחרונות וגם מתקופת הקורונה, המלאה בתהיות, שעברה על כל העולם, מרגלית פרימו משלבת בעבודותיה קרעים מקטלוגים של גוף האדם, מחוברות טבע, מגזרי עיתונים המדווחים על אירועים מדיניים, מגזרי דוחות הקשורים למשברים רפואיים אישיים – כל זה מקבל במה סמויה ואיתות חבוי בעבודותיה ומזמן התבוננות עמוקה ומהפנטת.

 

מרגלית פרימו – בוגרת המדרשה לאמנות (1981), אמנית, ציירת ומורה לאמנות. השתתפה בתערוכות יחיד וקבוצתיות רבות בארץ ובעולם. עבודותיה מוצגות במגזינים לאמנות ישראלית ובאתרים וירטואליים נבחרים. https://www.facebook.com/margalit.primo/ 

 

תערוכת היחיד "כאלו היו שם תמיד", גלריה לאמנות שיבטית&ישראלית,

רחוב בעלי המלאכה 13 בתל אביב, בין התאריכים 5/4-15/5 טל' 055-923-0022 (גליה)

שעות פתיחה: ימים ג'-ה' 11:00-19:00 , ימים ו' -ש' 10:00-14:00