כותרות אחרונות
Search

שמים הכל "על השולחן" – משחק הקלפים שמאפשר לדבר על האתגרים שבמוגבלות במשפחה.

"הכל על השולחן" – צילום: נוגה פרשני

 

שמים הכל "על השולחן" – משחק הקלפים שמאפשר לדבר על האתגרים שבמוגבלות במשפחה.

הכל על השולחן מבית "עדי בשבילכם" הינו משחק קלפים חדש שנועד לעורר שיח משפחתי נעים ומעמיק בנושא "אחאים לילדים עם צרכים מיוחדים". הודות לקלפים ולשיתוף בין בני המשפחה, מתאפשר שיח פתוח ומשתף להעלאת האתגרים השונים שהמוגבלות מביאה עימה.

 

"עדי בשבילכם" מבית רשת "עדי נגב – נחלת ערן וירושלים, שירות המכוון לבני משפחה של ילדים ובוגרים עם מוגבלות, משיק בימים אלה משחק קלפים משפחתי חדש – "הכל על השולחן". המשחק נועד עבור הורים ואחים, כדי לפתח שיח משפחתי המאפשר שיתוף החוויות האישיות והרגשיות של בני המשפחה ביחס לאח המיוחד.

 

דרך המשחק יועלו תכנים שטרם נגעו במשפחה, הילדים יוכלו להביע תחושות ולשתף ברגשות וההורים יוכלו להכיר את רגשות הילדים באופן עמוק יותר ולהבין לליבם. בנוסף, המשחק יאפשר לילדים לראות וגם לשמוע את הוריהם מזווית אחרת ויהווה קרקע של תקשורת פתוחה ולא מאיימת. כמו כן, המשחק יכול לאפשר לראות את "הפיל הלבן" בחדר ולשחרר הגנות.

 

"הכל על השולחן" – צילום: נוגה פרשני

 

הרעיון המרכזי במשחק הוא לפתוח דברים, להניח את הקלפים על השולחן, תרתי משמע, ולאפשר לקולות השונים במשפחה לעלות גם סביב נושאים מורכבים יותר או כאלו שפחות מדוברים בשגרת היומיום. ניתן ואף רצוי לשחק במשחק סביב השולחן במסגרת ארוחה משפחתית כזו או אחרת.

 

"הכל על השולחן" כולל קלפי משחק המייצגים ארוחה ובה 3 מנות, כל מנה מותאמת לרמת שיח שונה. במנה ראשונה שאלות קלילות המתייחסות לאקלים המשפחתי, במנה העיקרית שאלות עומק על מוגבלות האח המיוחד ובמנת הקינוח שאלות מחזקות הממוקדות בכוחות האישיים והמשפחתיים. את סבבי השאלות מלווים קלפי "תוספות", שמתבלים את המנות השונות.

 

"הכל על השולחן" – צילום: נוגה פרשני

 

המשחק נארז ע"י "בית היוצר-עדי אופקים", מרכז שיקומי-תעסוקתי לאנשים עם קשת רחבה של מוגבלויות.

 

סרטון המחשה והסבר https://f.io/AXxZNpCJ

 

מחיר:  60 ש"ח

 

לרכישה:

https://adi-il.org.il/boutique/

 ברכישה מרוכזת לארגונים, בתי ספר ומועצות 50 ש"ח.

ליצירת קשר במייל: adi4u@adi-il.org