כותרות אחרונות
Search

שבת אמנות בגן הבוטני גבעת רם – בעקבות התערוכה "לראות את הבלתי נראה" – 12.11.2022 – בשעות 10:00-16:00.

צילום: אביטל בן משה

 

מה עושים בשבת?

שבת אמנות בגן הבוטני גבעת רם.

בעקבות התערוכה "לראות את הבלתי נראה" – 12.11.2022 – בשעות 10:00-16:00.

  

הגן הבוטני האוניברסיטאי גבעת רם מזמין את הקהל הרחב ל'שבת אמנות' במסגרת פעילות המרחב לאמנות בגן.

 

הפעילות שתתקיים בשבת 12.11.22 בשעות 10:00-16:00 ביוזמת המרחב לאמנות, יער, שהושק לאחרונה ובשיתוף מח' החינוך של הגן כוללת מגוון סדנאות בעקבות התערוכה 'לראות את הבלתי נראה' המוצגת בימים אלו ברחבי הגן.

 

התערוכה המבוססת על טכנולוגיית AR, מציאות רבודה, מאפשרת יצירת עבודות גדולות ממדים המתקשרות עם הנוף סביבן, ללא המגבלות החלות על עבודות אמנות פיזיות. כך, רבות מהעבודות שנוצרו לתערוכה עוסקות בנושאים הקשורים לטבע, סביבה, קיימות, והמפגש בין העולם הפיזי והדיגיטלי והיחסים שבין האדם לטבע דרך מגוון פרספקטיבות ושאלות בנוגע להבחנות בין דיגיטלי ו'טבעי'. את התערוכה אצרו הדס מאור וטל מיכאל הרינג ובה 13 עבודות אמנות עכשווית של אמנים בינלאומיים וישראלים שנוצרו כאמור בטכנולוגית מציאות רבודה בהם ניתן לצפות תוך כדי שיטוט במרחבי הגן באמצעות אפליקציה ייעודית seeing the invisible הניתנת להורדה באפסטור לאייפון ובגוגל פליי לאנדרואיד.

 

צילום: אביטל בן משה

 

במפגש יתקיימו 4 סדנאות. כל סדנה בעקבות עבודה המוצגת בתערוכה. המשתתפים בסדנאות מוזמנים לפעולה בהשראת עבודות האמנות. הסדנאות מתאימות לכל הגילאים.

 

סדנה 1: בעקבות האמנית סיגלית לנדאו (ישראל) – בעקבות נציב המלח הדמיוני של סיגלית לנדאו ילמדו המשתתפים כיצד ניתן לשלב את היצירתיות האישית שלהם עם השראה מן הטבע. בעקבות העבודה הווירטואלית  יוכלו לשאוב השראה לעבודה אישית בסדנת מאובנים שהם מכלול השרידים הקדומים של האורגניזמים, בעלי החיים והצמחים, שחיו בעבר הרחוק ונשתמרו בצורה כלשהי בסלעים (בעיקר בסלעי משקע). הסדנה מיועדת לכל הגילאים.

 

צילום: אביטל בן משה

 

 

סדנה 2: האמן אי ווי ווי (סין)
בעקבות עבודת “הכלוב המוזהב” של האמן הסיני איי ווי וויי מוזמנים המשתתפים לסדנת רישום. בסדנה יחקרו את היחסים בין רישום, פיסול וטבע. במעבר בין קני מידה שונים, כיצד הטבע משפיע ופועל כהשראה לרישום שיכול להפוך בהמשך לפסל.

 

סדנה 3: בעקבות האמן טימור סי-קין (גרמניה): בסדנה זו ישאבו המשתתפים השראה מעבודת האמנות של האמן בה הצילום מאפשר מעברים מרתקים בין יקומים. הסדנה תוקדש לצילומי טבע כגון נופים, צמחים ותקריבים של סצנות ומרקמים טבעיים. המשתתפים ילמדו טכניקות בסיסיות של תצלומי חוץ בסביבת הגן הבוטני, כיצד לשחק עם אור וצל, צילום בתנועה, לכידת פרטים קטנים בטבע ועוד. משתתפי הסדנה רשאים להשתמש בכל ציוד צילום שיבחרו. הסדנה פתוחה לכל הגילאים/רמות המיומנות. אין צורך בציוד צילום ספציפי לסדנה זו. ניתן להביא כל סוג מצלמה מתאמה לתפעול (כולל טלפון נייד עם מצלמה)

 

סדנה 4: בעקבות האמן רפיק אנדול (טורקיה): הסדנה תעסוק בחיבור שבין מציאות ודמיון. בין חלום ומציאות ובין האדם לטבע. מה מעורר את הדמיון שלנו ומה מעניק לנו השראה? המשתתפים יעבדו עם שפע חומרי גלם: מגזיני עיצוב, אנציקלופדיות, מפות דרכים, הדפסי וינטג’ של איורי חיות וצמחים ועוד…

 

לאחר הסדנאות מוזמנים המשתתפים לסיור עצמאי בגן המשתרע על פני 120 דונם ובו אוסף הצמחים החיים הגדול ביותר בישראל ובמזה"ת. בגן גדלים יותר מ- 6600 מינים וזנים של צמחים שונים מהעולם, המוצגים בשש חלקות גיאוגרפיות (אפריקה הדרומית, אירופה, אמריקה הצפונית, אוסטרליה, דרום-מערב ומרכז אסיה והים התיכון). חלקות הגן מדמות את נופי הצומח של כל אזור ומציגות מופעי שלכת ופריחה מרהיבים לאורך כל השנה.

 

השתתפות בסדנה בהרשמה מראש בלבד בלינק המצורף

https://forms.gle/4Yob8DhxkvGSmKC19

 

עלות השתתפות בסדנה: 50 ₪ כולל כניסה לגן.

עלות כניסה לגן ללא השתתפות בסדנה:  מבוגר/ילד 40 ₪ מחזיקי כרטיס ירושלמי: 28 ₪  חייל / סטודנט / גמלאי: 25 ₪

*הכניסה חינם לילדים ירושלמים עד גיל 18 בהצגת תעודת זהות או בליווי אחד ההורים

 

הגן הבוטני – רח' זלמן שניאור 1 ירושלים לפרטים נוספים : 02-6794012

באתר ובעמוד הפייסבוק