כותרות אחרונות
Search

פרויקט אינסטגרם חדש מציג את ההמצאות המשוגעות מיצירות המדע הבדיוני של סטניסלב לם.

צילום: יח"צ

 

 פרויקט אינסטגרם חדש מציג את ההמצאות המשוגעות מיצירות המדע הבדיוני של סטניסלב לם

מה טעמו של מיץ קקטוס? איך שותים ביצה מקושקשת עם קש? איך נראים ספרים אכילים? מה זה שמפניית חלל? מה עם שמיכה עשוייה סטייק או מדפסת מאטריות?

 

אוכל, ספרות ומדע בדיוני משולבים יחד בפרויקט #אוכלים לם – מוטיבים של אוכל מתוך ספריו של סטניסלב לם שהפכו למסע    עיצובי-קולינרי באינסטגרם, המשלב אושיות מטבח ישראליות.

 

צילום: יח"צ

 

#אוכלים לם – או בשמו המקורי FoodLEMology – הוא פרויקט אינסטגרם שמבוסס על יצירותיו של סטניסלב לם – הסופר הפולני-יהודי הידוע – שבנוי כמסע קולינרי-ויזואלי לתוך עולמו הספרותי של לם. הפרויקט, שנוצר בידי האמנית קורנליה ביניצביץ' עבור המכון הפולני ת"א, מערב אושיות מטבח ישראליות שעוקבות אחר התוכן ומעורבות ביצירת מתכונים.

 

צילום: יח"צ

 

הפרויקט מציג, על גבי חשבון אינסטגרם מיוחד שנוצר עבורו, מתכונים, סיפורים ואנקדוטות מתוך יצירתו של סטניסלב לם (1921-2996) מחבר "סולאריס" ויצירות מדע בדיוני רבות נוספות שתורגמו ל-41 שפות ונמכרו בלמעלה מ-30 מיליון עותקים. לם, אשר נחשב ל"עתידן" שחזה רבות מההמצאות הטכנולוגיות של ימינו כמו מנוע החיפוש, מדפסות תלת-ממד ועוד, היה חובב אוכל, שיבץ אותו ביצירותיו וגם חזה תופעות קולינריות עכשוויות כמו צילומי אוכל, טבעונות ומטבח מולקולרי.

 

צילום: יח"צ

 

הפרויקט שמערב בין עוקביו גם אושיות מטבח ישראליות, משלב מתכונים שנוצרו בידי אנשי קולינריה ישראלים בהשראת כתביו של לם. בקובץ נפרד מופיעה רשימת מתכונים שנכללים בפרויקט, כולם בהשראת יצירותיו של לם או בהשראת טעמו האישי כחובב אוכל.

 

צילום: יח"צ

 

 

אודות המכון הפולני ת"א:

המכון הפולני ת"א הנו גוף תרבות המוביל אירועי תרבות, חינוך ואמנות במטרה להציג בפני הקהל הישראלי את התרבות הפולנית העכשווית. המכון שהחל פעילותו בישראל בשנת 2000, יוצר שיתופי פעולה עם מוסדות החינוך והתרבות המובילים בישראל ליצירת אירועים, פסטיבלים ופעילויות בתחומי האמנות, המחול, התאטרון, ההיסטוריה, המדע, הקולנוע, העיצוב ועוד. המכון יוזם סדנאות, סיורים מקצועיים ומפגשים בין יוצרים ישראלים ופולנים בכדי לאפשר שיח רב-תרבותי ולקרב בין שתי החברות, תוך הפרייה הדדית והתייחסות עמוקה לעבר המשותף ולעתיד המשותף. המכון הפולני מציע קורסים ללימוד השפה הפולנית ומפעיל ספרייה המכילה שלל ספרים וסרטים פולניים.

 

צילום: יח"צ

שדרות רוטשילד 3, תל אביב: www.instytutpolski.pl/telaviv/